Søgning på: dansk noter. Resultater: 18821 til 18840 af 53144
-
Engelsk afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Life, liberty and the pursuit of happiness" i engelsk. Jeg er helt lost, da det er et vildt bredt emne, er der nogen der har nogle gode underemner? På forhånd tak! -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
Rim
ForumindlægHvad er slyngrim? -
Eksempler på eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle søde mennesker :) Jeg har virkelig meget brug for jeres hjælp. Beg skam til eksamen på fredag i ptopkaraktereri og ville meget gerne have nogle gode råd til hvordan jeg kan få topkarakterer. Og om I kan give eksempler eksamensspørgsmål????? Det vil virkelig være sødt af jer og et stort... -
Integrabilitet
ForumindlægLad (X,A,μ) være et målrum, og antag, at μ(X) < ∞. Lad (un)∞n=1 være en følge af funktioner i L1(μ)(mængden af µ-integrable reelle funktioner) som konvergerer uniformt mod en funktion u: X → R. (a) Gør rede for, at u ∈ L1(μ). (b) Vis at -
Henfald
ForumindlægHvordan gør jeg det? Tjek billede. -
engelsk hjælpp :)
ForumindlægJeg har arbejdet mig igennem langt de fleste af mine engelsk opgaver, men der er en enkelt der bliver ved med at drille. Vil nogen være sød at hjælpe mig? de skal oversættes til engelsk :) - man sendte bud efter lægen, da man troede, hun var syg. - man bør ikke ryge, da det kan skade heldb... -
Kildekritik
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive SRP, og skal udføre en kildekritisk undersøgelse i analysedelen. Jeg er dog virkelig ræd, idet jeg ikke kan huske hvordan man lavede en meget grundig kildekritisk undersøgelse? Men jeg ved dog, at der nærmest er en opskrift man kan følge slavisk. Er der d... -
LÆR VORES SØN SPANSK
ForumindlægHej, Vores søn er startet på handelsskole i sommers. Efter 2 måneder skiftede han skole, hvorefter han fik spansk. Han er derfor bagefter i forhold til sine klassekammerater. Er der een derude som kan hjælpe vores søn op på niveau med de andre? Undervisningen kan foregå i Aarhus eller nord fo... -
Træning og læring af matematik på højt niveau - hvilke hjemmesider / programmer?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i matematik på højt niveau (MA... -
Bøjning af adjektiver
ForumindlægHej Hvis man skal bøje adjektiver som står efter bestemte artikler så skal man bruge den svage bøjning. De bestemte artikler er der, die og das men hvad så med "kein"? Hvilken bøjning udløser det? Tak på forhånd. -
Hjælp til et resume
ForumindlægHej er der nogle af jer der vil dele et resume af, "Mum and Dad Would hate the Boy I Love". -
Elektricitet :Resistans i en lysdiode
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl med denne opgave, så jeg håber nogle kan hjælpe. Opgaven er vedhæftet som billede. -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om en uge i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning) er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning Håber I vil hjælpe.. -
STX mundtlig
ForumindlægHej Jeg skal op i historie i morgen og har brug for nogle gode råd. Blandt andet om hvordan man bedst læser op? Indtil videre har jeg bare gennemgået hvert modul og læst de fleste tekster for hvert forløb og skrevet de fleste kilder ned, med kort resume. Men jeg mangler 3 forløb og har ikke tid ... -
Cadmium HJÆLP!!
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælpe mig med den vedhæftetfil. Mange tak på forhånd!! -
Årsprøve- Engelsk
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g og har fået at vide, at jeg skal op i engelsk mundtlig som årsprøve. Det foregår således at vi har 60min forberedelse og 30min eksamination. Hvis der er nogen derude, som har nogle gode råd for prøven, må de meget gerne skrive :-D Engelsk er nemlig ikke ligefrem min stærke s... -
Guldalder/Romantik
ForumindlægDer er vel ikke nogle, der ligger inde med noget genialt om guldalderen/romantik?Evt. om C. Købke? -
Hvor lang skal tapen minst være?
ForumindlægEn elev sendet en kasse til efterskolen. Hun sætter rød tape rund om alle kassens kanter. Kassne har målene: 46 cm x 34 cm x 32 cm. Hvor lang skal tapen mindst være? -
metabolisme og glukose
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med disse to spørgsmål? forklar hvordan glukose optages i cellerne i kroppens forskellige væv, - indrag herunder som minimum de insulin påvirkedeglukosetransportøre (GLUT4) forklar hvordan glukose metaboliseres cellerne (opbygning til glykagon) eller n...
