Søgning på: fysikabbogen 2. Resultater: 18861 til 18880 af 176327
  • intergral

    Forumindlæg
    Hej jeg mangler hjælp til en aflevering i morgen, håber der nogle som hurtigt kan jeg hjælpe mig Denne opgave skal løses uden hjælpemidler hvordan gør man det med mellemregninger Bestem intergralet: grænserne er b=1 og a=0 S 2x/(x^2)+1dx
  • Reducér

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg har siddet med dette udtryk, som skal reduceres, men ved ikke helt, hvordan jeg griber dette an? Håber der er nogen, der kan hjælpe? :) Evt. vise trin for trin, hvordan man gør, så det kan være en hjælp til andre udtryk. x (-2x - 1/3x +3) -2
  • ligninger!! :S

    Forumindlæg
    jeg har et problem med disse ligninger, og har altid haft det...så hvis nogle gider at hjælpe (meget gerne med udregninger) ville det være top nice!!2x-(8x+2) = -3(x-8)8(2x-1/2) = 2/3(3x+6)-1
  • f ' (x)

    Forumindlæg
    Har li lidt problemer med denne opgave.. jeg skal finde f ' (x) ved hjælp af regnereglerne for differentiationer... Men hvordan finder jeg f'(x) når f(x) = (x-x^2) * "kvadratroden af x" ?
  • Parameterfremstilling

    Forumindlæg
    Når p(x,y) = (t^3+1,4t-2t^2), hvordan kan det areal som kurven afgrænser sammen med x-aksen findes? Jeg skal integrere et eller andet, men jeg er i tvivl om hvad der skal integreres og med hvilke grænser
  • potens regression - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    En funktion f er af typen f(x)=b *x^a, og det gælder at f(2)=4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b Opgaven skal løses uden hjælpemidler - hvordan gør jeg? Tak for hjælpen
  • Ubestemt integrale

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg har brug for noget hjælp med beregning af integrale: ∫(x2+2)*ex^3+6x dx Hvordan skal jeg beregne integralet? Skal en del af udtrykket substitueres, og i så fald hvilken del? Håber, der er nogen der kan hjælpe :)
  • Integration af funktion

    Forumindlæg
    Jeg skal integrere følgende funktion for at finde rumfanget af et omdrejningslegeme:(sinx)^2*(1-cosx)eller(sinx*kvrod(1-cosx))^2Jeg skal vel bruge partiel integration eller integration ved substitution, men jeg kan ikke ikke komme i gang med den!Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • opløselighed

    Forumindlæg
    Hvad skyldes at opløseligheden af calciumhydroxid er dårligst i NaOH, lidt bedre i Ca(NO3)2 og bedst i vand.Har ingen anelse, men ville gætte på følgende:Har det noget at gøre med at OH- binder sig til Ca2+ og bliver tungtopløselig.Er der nogen, der kan hjælpe?
  • Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage

    Forumindlæg
    y-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    På et loft hænger 5 røde, 2 hvide og 3 lå sokker til tørre.Hvor mange sokker skal mindst tages ned for at være sikker på at få to af samme farve?Den opgave forstår jeg altså ikke. Er det ikke mindst 3 man skal tage ned?
  • parabel

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg har brug for hjælp til følgende opgave:en parabel har ligningen y=x^2+bx+3, hvor b er et tal.Bestem de b, for hvilke parablen har to skæringspunkter med førsteaksen.Jeg er ikke lige så god til parabelopgave, selvom den her nok ikke er så svær. Så håber nogen vil hjælpe mig.
  • Bestem kassens rumfang + differentialregning

    Forumindlæg
    Hej alle! Har meget brug for hjælp til to opgaver, som jeg håber der er nogen der vil hjælpe med.. 1) Jeg sidder med en model af en kasse, der endnu ikke er foldet. Den består af 4 sider, et bund og en låg. Kassen lagt fladt ud har sidelængderne 1,2 m.. Jeg skal gøre rede for at kassens rumfang...
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Om en eksponentiel udvikling vides det, at h(2)=7, og at fordoblingskonstaten er 4 Bestem en forskrift for h(x) Er der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? Nogend er kan vise hvad der sker i hvert led?
  • brøker..

    Forumindlæg
    Har ikke brug for løsningerne, men hvordan man udregner stykket. 5 * 9 2/5 = 9 1/3 - 2 1/6= Brøkerne giver 1/6, hvad gør jeg så med de hele tal? 4 1/2 : 3=
  • gennemsnit

    Forumindlæg
    hej i en skole der går 362 kursister. som 48 af dem har 1 fag, 77 har 2 fag, 103 har3 fag, 94 har 4 fag, 32 har 5 fag og 8 kursister har 6 fag spørgsmålet er .. hvor mange fag har kursisterne i gennemsnit ?
  • mundl....mat

    Forumindlæg
    sidder og øver mig til mat...er lige gået i stå. kan ikke rigtigt bevise cirkelens ligning?R^2 = (x - a) + (y - b)er der nogen gode7 kloge studier der kan hjælpe mig??forstår ikke rigtigt, hvordan jeg skal bevise ligningen
  • To fælles punkter

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle der kan hjælp mig med følgende: Der er givet: f(x)=x^3+1 og g(x)=2x^2+1 Graferne for disse to funktionerhar to punkter tilfælles. Hvilken fremgangsmåde kan jeg benytte til at beregne koordinaterne til de to punkter?
  • hjææælp, er det rigtigt??

    Forumindlæg
    1: (kvadratrod 32+42) = 3+4 .... Sandt eller falsk? Falsk 2: (kvadratrod x2 * y2)= x*y ... Sandt eller falsk? Sandt 3: (kvadratrod x2 ) = x ... Sandt eller falsk? Sandt.. ______ ____ y2 ...
  • integraler

    Forumindlæg
    angiv følgende integraler:a) S(x^2+x)dx-S(x^2-x)dx = (1/3)x^3 +x-(1/3)X^3 +xforstår bare ikkehlet hvad man kan differentiere så man får x???