Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18901 til 18920 af 60202
  • analytisk geometri

    Forumindlæg
    beskriv punktmængden. ligning: x^2 + 2x + y^2 + 4y + 8 = 0 ?? hvad i alverden betyder det. mvh. :)
  • gri

    Forumindlæg
    Denne her driller, håber på hjælp. :) Væksten for dværggrise kan beskrives ved funktionen f(x)=-0,05x^2+2,60x+0,50, hvor x er grisens alder i måneder og f(x) er grisens vægt i kg. Grisen slagtes, når vægten kommer op på den største værdi. Beregn den alder, hvor grisen slagtes og beregn sl...
  • Stærk syre/ base

    Forumindlæg
    Hvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta
  • Bestemmelse af toppunkt?

    Forumindlæg
    Hejsa folkens :) Skal lige bruge lidt vejlende hjælp til den her opgave, hvad gør jeg :) ? evt. eksempler Der er givet en funktion f(x) = -x^2+4x+2 a) Bestem toppunktet for grafen for f , og tegn denne graf.
  • Skæring

    Forumindlæg
    Hvordan undersøger jeg om et plan er tangeltplant til en kugle i rummet? Kugle: x²-2x+y²-4y+z²+6z=22 Plan : 2x-4y+4z-18=0 På forhånd tak
  • cirklens centrum

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg se cirklens centrum i denne her ligning: (x - 7)^2 + y^2 = 25 er det (1,7,1) ?
  • Beregning af volumen via ækvivalenspunktet

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at forklare og vise hvordan at koncentrationen af syren HCl kan beregnes udfra volumen brugt af NaOH ved ækvivalenspunktet. Nogle tips?
  • potens funktion- Forskrift

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har denne tabel x 2 5 10 20 50 y 157 683 2070 6270 27180 Denne tabel angiver en sammenhæng mellem to variabler x og y Jeg skal så bestemme en forskrift for sammenhængen mellem x og y..... har lidt problemer håber e...
  • Engelsk B?

    Forumindlæg
    jeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ...
  • CO2-intensitet

    Forumindlæg
    hmm... nogen der ved hvor stor eksempelvis kul og diesels CO2-intensitet er ?? please , lyder ynkelig men det haster
  • STX, HHX ELLER HTX?

    Forumindlæg
    Hej derude. Går i 9 klasse lige nu, og er ikke sikker på endnu om hvilken gymnasiel uddannelse som jeg skal vælge. Har haft en interesse for at blive ingeniør, og vil gerne tage ingeniøruddannelsen efter gymnasiet. Ingeniør indenfor noget naturvidenskabeligt eller teknisk, ihvertfald i den retn...
  • Bestemmelse af vandets specifikke varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at Beregne. Forstår ikke hvordan man gør??
  • Fotoner i impuls

    Forumindlæg
    Jeg har fået oplyst én lasers energo og dens bølgelængde: Kan jeg få et hint til, hvordan jeg udregner, hvor mange fotoner der er i et af pulserne?
  • syre eller base?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og læser lidt op til eksamen, men har fundet ud af at jeg ikke rigtig kan hitte ud af hvordan man finder ud af om et stof er en syre eller en base. Fx sidder jeg med en opgave, hvor der bliver spurgt: 600 ml 0,0200M Ca(OH)2 hældes i et bærgerglas, beregn pH i opløsningen. Efte...
  • polynomier og differentialregning

    Forumindlæg
    hvordan kan man skrive hvad sammenhængen er mellem monotoniforholdene for andengrafpolynomier f(x) og fortegnet for f'(x) håber der nogen der kan finde ud af det tak på forhånd
  • nulpunkter, rødder

    Forumindlæg
    Hej er nulpunkter, rødder og skæring med x-aksen ikke det samme
  • Hvordan bliver man rask?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her og er rigtig syg! Mangler nogle tips til hvordan man kan blive rask i en fart! Da jeg skal fremlægge. Jeg har hørt at cola skulle være godt, men er usikker. Skriv gerne hvis du har noget!:)
  • regression

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælp med denne opgave? har vedhæftet den
  • JÆLP!!

    Forumindlæg
    hej der nogen der har lavet en formal billedanalyse før,som kan hjælpe mig lidt?? har rimelig svært ved det..
  • religion - eksamensoplæg

    Forumindlæg
    jeg sidder og forbereder religion mundtlig eksamen, men ved ikke hvordan spørgsmålene kan lyde. så jeg ville høre om der er nogle der evt har et eksamenoplæg de kan ligge ind eller om der er nogle der ved hvordan sådan et forlyder. på forhånd tak.