Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18901 til 18920 af 92030
-
kemi-elektrofil addiiton
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der kan hjælpe lidt med dette spørgsmål. jeg skal forklare mekanismen og selektiviteten for elektrofil addition herunder Markovnikovs regel jeg ved godt hvad Markovnikovs regel går ud på men fatter ikke det med selektiviteten for elektrofil addition. Håber nog... -
Trigonometri-WHAT!?
ForumindlægHjælp med at forklare : foreklar adskilelsen for retvinklede trekanter og vilkårlige trekanter. -
Substitution eller addition??
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan fortælle mig om Kolbe-Schmitt reaktionen bygger på substitution eller addition? Tak :) -
Energi
ForumindlægEnergien i et bilbatteri angives ofte i enheden ampere-timer (Ah). Et typisk 12 V batteri til en familiebil er på 50 ampere-timer. b) Bestem batteriets energiindhold. Hvordan beregner jeg denne? -
Genbrug af aluminiumsdåser - Spørgsmål til eksamenssæt
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe :) Efterfølgende tilsættes svovlsyre til blandingen, og i første omgang omdannes tetrahydroxoaluminat til aluminiumhydroxid. Derefter vil aluminiumhydroxid idegå i nedenstående reaktion, når der er overskud af svovlsyre i reaktionsblandingen. Al(OH)3(s) + 3H3O+(aq) -->... -
Omskrevne cirkel
ForumindlægEr der en formel for, hvordan man beregner en trekants omskrevne cirkel? :) -
Rekylhastighed af et atom med massen m
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som lyder følgende: Et atom med masse m udsender en foton med bølgelængde lamba: a) hvad er rekylhastigheden af atomet? Jeg har tænkt mig frem til, at jeg må bruge impulsbevarelsen, og så kunne isolere hastigheden efter foton er udsendt., men derfra ved jeg ikke pr... -
differentialigninger
Forumindlægjeg har stirret mig blind. bestemt den løsning til differentialigningen y'=-1,5y hvis graf går gennem P(2,4) Jeg regner det forkert. 4*e^-1,5*2 ? -
Kvinden i samfundet og islam
ForumindlægEr der nogen som kan HJÆLPE??? Jeg skal skrive eksamensprojekt i religion og samfundsfag. Opgaven skal handle om kvinden i islam og samfundet. Nogen som har nogen gode omgaver eller henvisninger til hvor jeg kan søge mere viden om emnet? -
Differentialligning
ForumindlægHej :) Jeg skal bestemme til differentialligningen y'=5y den løsning, hvis graf går gennem punktet P (0,4). Jeg ved at løsningen til en sådan ligning er y=c • e^k•x, men hvordan bestemmer man det for grafen? Ville være super med noget hjælp :) -
finde vinkle
Forumindlæghej der står i min opg at om trekant ABC oplyses at AB=10 AC12 BC=4 fodpunktet for mediannen m^b kaldes D 1.beregn A B C 2. beregn ADB hvilken formel skal jeg bruge og når jeg skal tegne mediannen er det så mellem, B og ned af til AC hvor hvor det danner en retvinklet trekant... -
Sandsynlighedstætheden
ForumindlægHej Derude. Jeg arbejder med en opgave, som er mega svært at løse. Jeg har også arbejdet med min gruppe, med vi var ikke i stand til at løse opgaven. Vil nogen derude hjælpe med opgaven? Opgaven lyder.: a) Her har jeg vist Vis, at p(x, y) er en sandsynlighedstæthed. Lad (X,Y) være en to-dime... -
Eksamensspørgsmål om linjer
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt i tvivl om dette spørgsmål. Jeg kan naturligvis godt regne ud hvad redegøre for vektorer og determinant betyder. Men hvordan ville i gribe delen som hedder: " Gør rede for beskrivelsen af linjer og cirkler med ligninger og med parameterfremstilling&... -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg vedhæfter spørgsmålet og skal have hjælp til det, da jeg ikke kan komme i gang med opgaven -
HASTER formel for is
Forumindlægopg lyder således , ved ikke hvordan jeg finder ud af hvor meget temperaturen var før isen blev puttet i den. An 8 cm3 ice cube (temperature = 0.00 °C) is dropped into a glass with 3 dL juice which results in the ice cube being melted. By doing this, the juice drops to a temperature of 3.0... -
Antal eksamener på HTX (i alt) 2015
ForumindlægHejsa :) Jeg skal jo snart til at gå ud af 3.g, men har aldrig rigtig forstået ordentligt hvor mange eksamener man skal have været oppe til efter 3.g? Jeg var til 1 eksamen på 1. år, og 1 på 2. år - og så har jeg skrevet min SRP. Obligatoriske jeg mangler er SO-eksamen + teknikfag. Mener nok det... -
Lyd og stående bølger
ForumindlægJeg skal til eksamen i Fysik C torsdag 18.6. 14.20. Jeg har trukket emnet Lyd med følgende stikord: Stående bølger i et rør. Bølgelængde, frekvens og hastighed for lydbølger. Resonans, stående bølger, svingningsbug, knudepunkt, åbent rør, halvåbent rør. Jeg er ret nervøs for det ukendte bilag. ... -
find n ved hjælp af logaritmefunktionen
ForumindlægHejsaJeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i matematik på c-niv. Jeg vil meget gerne have hjælp til at beregne n i annuitetsopsparingsformlen og i gældsformlen, hvis i gider at skrive ned lige nøjagtig, hvad i gør ved begge 2 alså både for opsparing og lån, for jeg er ike så god til a... -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
En opgave. der måske er lidt svær!
ForumindlægHey.. Nu har jeg et lille problem med en opgave.. det er gasanalyse fra eksamen august 2004 (den sidste opgave på arkene) her er et link hvor i kan se opgaven: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560 opgave jeg mangler hjælp til, er som sagt....
