Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 18921 til 18940 af 32900
-
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
8.009
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave og forstår ikke en dyt, da vi endnu ikke har lært noget om dette. er der nogen der kan hjælpe? Bestem minimum for funktionen f(x)=x^2+2/x , x>0 -
Lærer intet i biologi (9 kl)
ForumindlægHej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med den her forstår det slet ik På grafen for den lineære funktion f(x)= ax + b ligger to de punkter (3,5) og (6,8). Bestem konstanterne a og b i forskriften. Undersøg om punktet(4,7) ligger på den rette linie -
hjælp!
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
Integralregning
ForumindlægHej allesammen, Er der nogle der kan hjælpe med den her opgave? Tak på forhånd! </quillbot-extension-portal> -
vindmølle
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med opgave b, c og d? -
f(x)=g(x)
ForumindlægHej Kan dette svar være sandt? Jeg skal løse en ligning som går ud: kan svaret godt være: Er dette sandt eller kan der kun være et svar til at regne [f(x)=g(x)] ud? -
Eksplosion af mails.
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt at modtage mails, hver gang der oprettes et nyt spørgsmål ( indlæg ), som jeg altså ikke deltager i ( endnu ). Det bliver for meget, min indbakke eksploderer. Jeg kan ikke se, hvordan jeg isoleret fravælger denne "service". -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Integrationspunkeer
ForumindlægHej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede? -
Isoler n
ForumindlægHej, Nogen som har et bud på hvordan man isolere n i følgende formel? -
Hjælp til aflevering - vektorer
ForumindlægHey guys, jeg har brug for hjælp til en aflvering med vektorer, nogen der kan hjælpe med at løse den? Billedet er vedhæftet. -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Kombinatorik og Binomialfordeling
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål og skal op og fremlægge det ene her på mandag. Men forstår simpelthen ikke hvad jeg skal forklare og gøre. Jeg forstår nogenlunde selve binomialfordelingen med success // fiasko, at success er p mens fiasko er 1-p osv.. Kombinatorik og binomialfordeli... -
Reducer ved hjælp af potenser
ForumindlægHvordan ville du regne disse ud? -Medmellemregninger 1: (2 * 3)^3 * (2/3)^2 * (2 * 3)^-2 * (2^2)^3 2: a^3 * b^4 * a^2 * 2a * b^-4 3: X^3 *x * y^2 * x * x^-4 * y -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
Foreskrift og funktion
ForumindlægHar svært ved at kunne finde svaret og begrunde det. Angiv for følgende forskrifter skæringen med y-aksen, den procentvise ændring og hvorvidt grafen er voksende, aftagende eller konstant. Begynd dine svar! ??(??) = 19 · 1,026 -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
Tegning af cirkel i graph-program
ForumindlægHejJeg bruger programmet "Graph", til at indtegne ligninger med.Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer ved om man kan, og i såfald hvordan, lave cirkler i programmet.MvhPeter
