Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18921 til 18940 af 19441
-
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
islam
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål vedrørende de her: - Hvorfor er det ikke alle muslimske kvinder der går med tørklæde? - Hvorfor går de med tørklæde? -Hvad er forskellen på synsvinklen på at bære tørklæde? - Hvad er forskellen på burka og tørklæde? - Hvad er forskellen på at bære tørklæde i et muslim... -
Tegne elipse med en givet omkreds
ForumindlægTil brug for et projekt indenfpr billedkunst har jeg brug for flere skabeloner af en elipse hvor omkredsen er givet (den samme), men hvor stor og lille aksen varrierer. Jeg forestiller mig at tegne dem ved hjælp af en snor af givet længde, ud fra fastsatte brændpunkter. Jeg har derfor brug f... -
En som er god til math??
ForumindlægEr der en som er god til math??? -
Kort sætning - hjælp!
ForumindlægOk, så jeg sidder her med min tysk og skal oversætte: I begyndelsen af eventyret hører vi, at rødhætte skal besøge sin bedstemor ude i skoven. Har analyseret sætningen og det hele, men jeg er går helt kold. Kan slet ikke konstruere den, ved ikke om der skal hedde an/am Anfang osv. Har virke... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej.Her er første halvdel til min tyske stil. Det ville være dejligt hvis en eller anden havde tid til at kigge den igennem for de værste grammatiske bommerter:)Berlin ist die neue Metropole Europas. Berlin ist doch auch eine sehr spannend Stadt, sie hat eine interessante Geschichte und ist jetzt... -
ligninger
Forumindlægløs ligningen. 7(x-2)(x2 +2x)=0 X=-2 v x=2 v x=0 er det korrekt? -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
forklaring på let mat opg..... hjælp...
ForumindlægOpgaven lyder således: Lav en tabel over priser i hele kroner fra 1 til 20 overfor momsen (25%) af prisen. a) Beskriv opgaven matematisk (hvad er f(x) og x) b) Er f(x) proportionel med x? c) Afblid funktionen i et kordinatsystem Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal i den her op... -
skr. eksamen i dag
ForumindlægHeyEndnu en skriftlig eksamen overstået og for mit vedkommende den sidste. Desværre var jeg meget skuffet over stilehæftet. Der var ikke så meget guf i og dem jeg snakkede med, synes også den var lidt tør og fattede ikke meget af den.Hvad synes i?Jeg fandt desuden ud af at jeg mangler et ord o ov... -
1-årigt A-niveau?
ForumindlægHVa har I fået af resultater?? :p -
Karl marx og hans politiske filosofi
ForumindlægHej Jeg er i gang med mit SRO opgave i 2.g og jeg har det som om jeg har 10 bolde i luften i med informationer, men jeg mangler bare lidt at samle dem.. så håber i kan hjælpe mig med at samle dem :) Jeg skal redegør for hovedelementerne i karl marx politiske filosofi : Er det ikke det med at han... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Medea
ForumindlægEr igang med at analysere Medea og allerede starten forvirrer mig. Er forfatteren fortælleren også? Jeg forstår ikke helt hvem der er der snakker fra vers 3 til 12. For fortælleren siger at gid aldrig Pelionskovens fyr var blevet hugget om til årer så helterne kunne drager ud på togt. Og gik Jaso... -
AT - Psykologi - metode???
ForumindlægHar et kæmpe problem... Skal op i AT på onsdag - men har stadig ikke helt styr på min psykologiske metode del... Jeg har om Erikson og Bowlby som jeg skal belyse på asylbørn i DK... Der udover har jeg 2 cases som jeg har analyseret og inddraget Erikson og Bowlby.. Er de to humanister?? og hvorfor... -
Bevis for Z=N (hele tal er lig med naturlige hele positive tal)
ForumindlægJeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå, da jeg virkelig har siddet i lang tid og prøvet at bevise, at Z og N har samme kardinalitet... Er der nogen friske hoveder derude som kan hjælpe mig? -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma...
