Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 18941 til 18960 af 168518
-
Vektorer
ForumindlægHej Når man skal redegøre for vektorer og vinkler mellem vektorer - hvilke emner er så vigtge at forklare? Det andet spørgsmål er: redegør for principperne bag regning med vektorer - hvilke emner er så vigtige, at forklarer her? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej Har jeg oversat følgende sætning korrekt fra dansk til engelsk?: At fokusere på materielle goder som tøj, køretøjer et cetera gør ikke folk lykkelige på trods af, at det er en disciplin af meget populær karakter. Min oversættelse: Focusing on material goods as clothes, vehicles et c... -
Differention af brøker, Vejen til Matematik B2, Opgave 115, Side 158, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg har to opgaver som gerne vil have hjælp til at differentiere c) f(x) = (x1/2 - 7) / x2 d) f(x) = 2ex / (ex -1) På forhånd tak -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Bestem konstanterne for f
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 5, c i sygeksamen fra matematik skriftlig eksamen htx august 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090828_opgave_matA_htx.ashx) Jeg er er i tvivl om hvordan man skal bære sig ad. Jeg har fåtet den rette linjes konstante... -
Eksamenssæt 2017
ForumindlægHej SP, ER der nogen her der ligger inde med eksamensættet for Fysik A 2017? Vil gerne bruge det til forberedelse til eksamen i morgen :) -
Fag til eksamen
ForumindlægHej, jeg går i 10. klasse og skal snart til eksamen. Jeg har valgt at gå kun op til mundtlig/skriftlig engelsk og mundtlig/skriftlig dansk. Jeg er egnet til det gymnasie jeg vil ind på. Jeg vil ikke op i matematik og tysk da jeg godt jeg forudse mine karakter, og jeg ved at det vil være de samm... -
årsprøve??karakter??
Forumindlæghej..jeg har lige været op på prøve i engelsk skriftlig..altså en årsprøve..jeg har lavet en essay og vil have andre til at kigge på den og sige jeres mening om hvad jeg burde få for den..både grammatisk og indholdsmæssigt..Essay about “A birthday Remembered”When someone has lost her mother she w... -
Valgfag?
ForumindlægHejsa. Eftersom vi i min klasse er begyndt at snakke om hvilke fag vi skal vælge til næste år, har jeg prøvet på at undersøge sagen lidt nærmere på http://www.r-u-e.dk/valgfag/g_valgmuligheder_mat.asp. Jeg ville som sådan bare høre om, hvorvidt det evt. ville være en overkommelig opgave at vælge ... -
engelsk!! hjælp
Forumindlæghej jeg håber virkelig der er en som gider tjekke dette lille stykke igennem for fejl, da jeg synes det er svært at se sine egne fejl (: I am also 100 per cent sure that the number of accidents will be depopulate, if there was no one who owned a gun, of course besides the police and the militar... -
VIRKELIG brug for hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skal til skriftlig matematik eksamen i morgen. Please, alle der bare har en anelse om hvordan man gør, skriv endelig: Det er en opgave uden hjælpemidler, og opgaven lyder; Et andengradspolynomium har rødderne 5 og 9 samt punktet (7,4), som ligger på polynomiets graf. B... -
lektiehjælp søges
Forumindlæghej.. vi er to 3.g´s gymnasieelever, der søger hjælp til matematik på b-niveau.. er der nogen, som er interesseret i at hjælpe ?? vi har i tankerne at mødes en gang om ugen i to timer eller noget deromkring... timeløn gives selvfølgelig... -
Lille sætning..
ForumindlægHejsa. Det ville glæde mig hvis nogle kunne give mig et forslag til denne oversættelse.. Den er lidt tricky! - Jeg har en gave til dig, men vi ses jo først om fjorten dage. Mit (halve) bud: - I have a present for you, but ?? in fourteen days. På forhånd tak. -
Kvartilsæt og bloksplot
ForumindlægHej folkens :D Jeg sidder og repetere noget matematik til min sidste eksamen i 3.g (Pyha!). Jeg sidder med en opgave som vi har haft om, VIRKELIG lang tid siden (måske starten af 2.g.. don't know) og har ikke kigget på sådan en type opgave siden. Jeg er dermed også så smart til at ikke have ... -
beregn karaktergennemsnit
ForumindlægHeysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle -
Bevis at den harmoniske svingning f(t)=A·sin(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder m·x^''=-k·x
ForumindlægHej, jeg skal bevise følgende sætning https://ibb.co/yyfm1zJ f(t)=A·sin?(ω·t)+d Bevis, at den harmoniske svingning f(t)=A·sin?(ω·t) er en løsning til differentialligningen for en svingende fjeder, m·x^''=-k·x Hvordan gør jeg det? -
Hvordan skal jeg gå frem?
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i matematik, vedr. Triginomatri. Og jeg har ikke særlig nemt ved matematik og slet ikke triginomatri. Jeg er nået til den her opgave, som lyder således: Beregn siden a i trekant ABE, når vinkel a er 41 grader, vinkel B er 83 grader og b = 9,5. ... -
6.6 integration
ForumindlægUdgangsspændingen fra en variabel spændingsforsyning forløber efter en sinuskurve med maksimalværdi 311 V og frekvens 50 Hz, dog mangler ved den aktuelle indstilling de første 45 grader i hver halv-periode. a) Skitser spændingskurven for en hel periode. Svar i anden tråd. b) Beregn spændingens ... -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C... -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:)
