Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18941 til 18960 af 32900
-
Pi - Og sammenhænge!
ForumindlægJeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts? -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
bias
ForumindlægHvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis? -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve! -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Normalvektor til 3D vektor + parameterfremstilling
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig med denne opgave I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a= (3 , -1 , 4) a) Bestem en ligning for den plan α, der indeholder punktet P og har a-> som normalvektor, og bestem en parameterfremstilling for den linje l, der går gen... -
Organisation af noter, opgaver mm.
ForumindlægHej,\n\nJeg tænkte på om der var nogen der kunne give nogle gode råd mht. hvordan man kan organisere sine papirer fra skolen. \n\nMange tak! -
* Stamfunktioner *
ForumindlægJeg kan ikke se logikken i stamfunktion og herfra bliver det bare endnu værre. Jeg har f(x) = 1/(3√x2) (3-tallet står på roden) Jeg skal finde stamfunktioner, facit er : 3x1/3 + k Jeg har hørt at jeg skal bruge potensregneregler. Men hvilke? Jeg kan i hvert fald ikke genkende nogle stamfunk... -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
Mat IT eksamen HTX lidt facits?
ForumindlægHejsa. Har lidt svar jeg vil høre om er rigtige:a) Lydintensiteten i 3 m når dB er 100Jeg får intensiteten til I=0,01 W/m^2b) Beregning af effekten PJeg får effekten til P=1,13097c) Afstand hvor lydstyrke er 85Får jeg til 16,8702m -
gældsannuitet hjælp
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med en gældsannuitet? Jeg skal gøre rede for det, og må ærkigt indrømme at jeg ingen ide har om hvad det er :) -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
VIGTIG !!!!!
ForumindlægVærdien p (i kr) af en bestemt vare kan beskrives som en funktion af tiden t (i uger), hvor t ≥ 0 Værdien y=p(t) forventes at opfylde følgende differentialligning y'=5-1/10*y a) Bestem forskriften for p når det oplyses, at tiden til t = 0 er værdien af varen 500 kr b) Bestem det tidspu... -
Areal og omdrejningslegeme
ForumindlægNu har jeg efterhånden regnet mange opgaver med areal, for derefter at skulle finde volumen. Jeg tænker bare på, at når man først har udregnet arealet for en given punktmængde, og man så skal regne omdrejningslegemet, for samme punktmængde, er det så ikke muligt at sætte arealet ind... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Bestem f'(x)
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring? -
0!
ForumindlægHvordan beviser jeg at 0! = 1 -
Engelske på A
ForumindlægHejsa allesammen, jeg spørger nu bare lige af ren interesse, hvor mange af jer , som har engelsk på A ? Jeg står tit og kunne godt have brug for en del hjælp til mit engelske skriftsprog, men har været meget itvivl, om hvorvidt nogen herinde har på A. (Det skal være A, da jeg er igang med en eng... -
God måde at tage noter på?
ForumindlægHej. Det nye skoleår er startet og jeg er næsten lige kommet hjem fra ferie og derfor misset rimelig mange timer. Skal læse ti sider i en tysk bog. Hvordan ville det være bedst at tage noter? Synes jeg bruger for lang tid, når jeg læser og skriver noter samtidigt. Altså f.eks. læser jeg en sætni... -
Eksamen
Forumindlæghalløj. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan fysikeksamen foregår? VH. ELWIS
