Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 18941 til 18960 af 186242
-
Afvigelse
ForumindlægHvordan regner man afvigelse i procent ud hvis man har noget målt og en tabelværdi? -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
AT - biologi og historie?
ForumindlægHej, jeg overveer meget om jeg skal vælge fagene bio og his til AT. I bio har jeg tænkt på Darwin og Gregor Mendel, men kan ikke selv komme på en historisk vinkel hvor man får brugt historisk faglige metoder?? Et emne jeg også har tænkt på er gennembrudet med sygdomsviden ifht. europæernes bedre... -
Bestem x ud fra y - eksponentiel funktion
ForumindlægHej SP. Jeg skal i mit eksamensspørgsmål forklare nedenstående, men ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Håber i kan hjælpe :) Forklar hvordan man bestemmer x, når man kender y i en eksponentiel funktion. Tak på forhånd :) -
Sandsynlighedsregning/kombinatorik
ForumindlægHej SP, Jeg er i gang med en opgave om binomialfordeling, men jeg er i tvivl om, hvad n! (n fakultet) betyder? Samt hvad er forskellen på n! og kombinationer (K_n,r). Det er til et eksamensspørgsmål, så det ville være dejligt, hvis nogen gad at svare hurtigt. Tak på forhånd :-) -
Firkantsformler? Matematik
ForumindlægHejsa ;) Jeg har lige mødt min første opgave med firkanter på Mat B niveau og har ikke lært en eneste formel eller noget... Jeg skal til skriftlig eksamen på mandag. Så det ville være en stor hjælp hvis nogen kan hjælpe med nogle generelle firkantsformler for både sider, vinkler og hvad der n... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
TI 89
Forumindlægje g har anskaffet mig en TI 89. købt på ebay. et råd herinde fra, og det var godt!! jeg er nogenlunde bekendt med den, men jeg kunne godt bruge lidt ekspert-bistand :-) kan man lægge begrænsninger ind i ligninger (og som følge deraf også i grafer??) eks.: f(x)= x mindre end, eller = 10 + f(x)=1,... -
Formel til skæring af X-akse og Y-akse
ForumindlægBestem hvor linjen skærer y-aksen og x-aksen Jeg kan ikke huske formlen, nogle der vil skrive den :) ? -
Sikkerhedsmodstand med resistans
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse følgende opgave: "For at sikre, at en diode ikke overbelastes, er der indsat en sikkerhedsmodstand med resistansen R. Hvor stor skal resistansen være, når spændingsforskellen er 10 V, og strømstyrken gennem dioden ikke må overskride 20 mA?" Jeg har læs... -
Alfabetet i hovedet?
ForumindlægDette indlæg stammer fra en lille diskussion vi havde i klassen i dag: De fleste kan alfabetet udenad (!), men hvad med bogstavers indbyrdes placering? Hvis jeg fx siger: Hvad kommer først i alfabetet, i eller j, er du så i stand til at svare uden at synge alfabetetsangen i dit hoved? :) Her er... -
Projekt: global opvarmning (liberalist og socialist)
ForumindlægHej :-) Vi har projekt (SOG forløb) hvor vi har fået til opgave at svare på dette spørgsmål: Vurder ligheder og forskelle mellem, hvordan en liberalist vil formodes at løse miljøproblemerne i danmark (CO2), og hvordan en socialist vil formodes at løse problemet. Jeg har skrevet en del tekst, me... -
besættelsen af DK
Forumindlægbesættelsen af DK d. 9 april 1940 hvorfor var tyskerne interesseret i DK? og hvilke konsekvenser havde det for tyskerne? -
Gendrivelse
ForumindlægHvad er en gendrivelse? Det bruges indenfor retorik og argumentation. -
Tredjegradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg skal finde: Definitionsmængde Fortegnsvarition Monotoniforhold Ekstrema Værdimængde For den vedhæftede figur Jeg håber nogle kan hjælpe, er nemlig gået helt i stå -
Lewis Rambos - 7 trins model?
ForumindlægNogen som kan lave en gennemgang af den? Eventuel refere til hvor i bogen "Danske verdensreligioner - Buddhisme", den står i. Bogen er vist rimlig standard i dagens gymnasieklasser. -
Hjælp, tv station
ForumindlægHej.. er der nogen som ved hvad ikke kommerciel tv station er ? og hvad er forskellen på en kommerciel og en ikke kommerciel tv station ? På forhånd tak :-) -
EKSAMENS HJÆLP - MATEMATIK
ForumindlægHej:) Jeg er en 1 hf'er, som skal op i mundtlig matematik snart. Jeg har fået de 18 spørgsmål man kan trække, på forhånd, så dem skal jeg lige have lavet så jeg kan terpe det igennem :b Så hvis der er nogen som kan hjælpe, så skriv endelig:)hurtigst muligt. -
molekyler eller ionforbindelser?
ForumindlægHvordan kan man vide om et stof er molekyler og eller ionforbindelser? -
3 måneder = 94 del af ens liv?
ForumindlægJeg sad og så gillmoregirls -_-' De nævnte at 3 måneder var en 64 del af ens liv.. Mit spørgsmål er så: Hvordan regner man det ud? xD
