Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18961 til 18980 af 32900
  • SSO

    Forumindlæg
    Ville lige høre jer hvad i fik i jeres sso'er (dem der går på 3. år) og hvad i skrev i og om i er tilfredse..? er bare nysgerrig :)
  • Funktioner af flere variabler

    Forumindlæg
    Hvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ...
  • Lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    Er et binomium et polynomium i algebrarisk forstand. hermed menes at polynomiet givet på formen p(x,n)=knxn+kn-1xn-1+...k2x2+k1x+k0 gælder der så at p(x,1)=k1x+k0 er et polynonium
  • Gymaniselære

    Forumindlæg
    Kære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
  • Ligger følgenetre punkter på en ret linie?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej?
  • Mat opgave

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd.
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
  • Bestem tallene a og b

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ???
  • U-days i Århus

    Forumindlæg
    Hejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u...
  • optimering

    Forumindlæg
    Jeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses?
  • Lignings hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?!
  • 13.2b

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe med denne her opgave?
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • Fakultet = Idræt = ?

    Forumindlæg
    Hvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988
  • SRP- dumper jeg?

    Forumindlæg
    Hej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v...
  • Gode råd til FSA

    Forumindlæg
    Hej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)?
  • Hvilken lommeregner bruger du?

    Forumindlæg
    Hvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ????
  • Bestem forskrifterne for de eksponentielle funktioner f(x)=ba^x der er bestemt ved....

    Forumindlæg
    f(6)=8 og f(10)=5 Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal finde forskrifterne? Hvilken forskrift? - er helt lost.
  • Lineær

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg en lineære model?
  • Graf ud fra Dm og Vm?

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan løses denne: Tegn grafen for en funktion, der har definitionsmængden [-2;5] og værdimængden ]-5;-1] . Den skal desuden have maksimum i x=4. ?