Søgning på: spansk grammatik noter. Resultater: 18981 til 19000 af 23595
-
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
8 klasse - Hjælp
ForumindlægHej jeg skal begynde i 8 klasse på onsdag. Er der noget specielt jeg skal være foberedt på i 8 klasse, udover at der kommer karakterer??? ER der noget fagligt jeg skal være foberedt på? Hvis du kan give gode råd til 8 klasse, så skriv dem gerne ;) Mvh Mie Nielsen -
Oversættelse af "Vanedannede atmosfære på café Tjili Pop" (artikel)
ForumindlægJeg har oversat denne artikel fra politiken, men er især i tvivl om hvorvidt forskellige ord skal være adskilte eller stå sammen, fx. 'Søndagsbrunch' = Sunday brunch, Sundaybrunch eller Sunday-brunch? Artiklen er lidt lang, men indeholder (forhåbentlig) ikke særlig mange fejl, så jeg håb... -
'ordet etc. står for'
ForumindlægHvordan siger man 'ordet etc. står for' på engelsk? "The word etc. stands for ..." -
Hulelignelsen
ForumindlægHej alle Jeg har hørt det flere gange, "hulelignelsen", men jeg kan simpelthen ikke huske at vi har haft det i old. Er der nogen der kan forklare hvad det er? -
Klog af at have briller?
ForumindlægHej, jeg har hørt et rygte der siger, at næsten alle dem der har briller er nogle kloge hoveder, kan det passe? -
Arbejderstemmer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en samfundsfagsopgave og er stødt på ordet "Arbejderstemmer". Det indgår i et skema, hvor det fremgår at 44 % af socialdemokratiets stemmer stammer fra arbejderstemmer. Men hvad er arbejderstemmer? Er det stemmer fra "arbejderklassen? Tak på forhånd. -
Værdimængde
ForumindlægHvad er værdimængden til denne funktion: f(x)=5/(3*x+2)-4 -
Rettelse af engelsk stil. HURTIGT TAK
ForumindlægHej, jeg har skal lave en aflevering om Anoreksi, med nogle få spørgsmål. Jeg ville høre, om der måske var nogle, som ville kigge den igennem-Skrive hvad de synes. Rette værste fejl. Og fortælle mig, hvad jeg gør forkert :) Fit or fat Anorexia Outline Who is most at risk of getting the disorder... -
Eksamensudeblivelse på HF
ForumindlægHey folkens ! Er der nogen, der ved, hvordan en eksamensudeblivelse uden lægedokumentation vil blive bedømt på HF, hvis jeg har trukket opgaven / fået opgaven udleveret (24 timer før) - og ikke dukker op til selve eksaminationen - vil karakteren så blive fastsat som IM, -3 elle 00 ? På ... -
Take the honour out of killing
Forumindlæghej jeg tænkte på om der ikke var der nogen der havde lavet et resume af denne tekst. da jeg kun har skrevet meget kort om den og ville gerne ha noget jeg kunne kigge på. så jeg kunne få den op på 600 ord. på forhånd tak -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg er u gang med at lære om funktioner. Jeg har et spørgsmål der ser sådan her ud: Grafen for en eksponentiel voksende funktion, f går gennem ounkterne (2,4) og (5,32) Find forskriften. Mit spørgsmål er så, er der nogle der kan forklare mig, hvordan man finder a ved eks. funkt... -
Index minus(?)
ForumindlægEller indeks...jeg ved det ikke. Mit problem er, at jeg ikke ved om dette minus skal være der eller ikke. Kender I det? Det skulle efter sigende være et ekstra minus man bruger, når man udregner vektorproduktet. Men kun foran den midterste udregning. Det er min privatlærer som har fortalt mig o... -
Hjælp til geogebra (vektorer)
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at regne opgaver i geogebra, når det kommer til vektorer. Jeg har kigget rundt på nettet og kan umiddelbart ikke rigtig finde noget, der hjælper mig. Jeg kan sagtens taste vektorer ind i geogebra, når jeg får oplyst tallene. Jeg skriver feks "a=(3,-6)&quo... -
Outline eksamen hjælp!!
ForumindlægHej alle! Er der en, der kan rette min outline i engelsk for eventuelle fejl eller forkerte vendinger? Jeg har brugt lang tid på den, men den kan selvfølgelig altid forbedres! (hvilket jeg også kan lære af som jeg meget gerne vil). Mange tak på forhånd :-) ____________________________________... -
Matematik - hjælp
ForumindlægUndskyld jeg sådan trænger mig sådan på her i aften..... Jeg er bare igang med at repetere lidt matematik og er støt på nogle opgaver som jeg ikke kan løse og har lidt svært ved. opgaven er linket som et billede, gad ikke at skrive det op ;) -
Løsning til differentialligning
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man læser denne differentialeligning ( ift farmakokinetik, absrobtion/elimination): Sådan at resultatet bliver til : Kan simpelthen ikke gennemskue det. Har prøvet vha. seperation af variable, og har prøvet at bruge alle mulige DE solvers jeg kunne støve op... -
Muslimerne ?
ForumindlægVar deres verdensbillede ligesom de kristne? Eller hvad? Det ville være dejligt, hvis en muslim kunne svare mig på dette. Kan desværre ikke finde noget om bogens folks verdensbilleder :S. (nederen). Håber virkelig at få hjælp, da jeg er i tidsnød mht. min rapport. På forhånd tak. -
Bærber til gymnasie.
ForumindlægHey allesammen. Ved ikke helt, hvor jeg skal skrive det. men skriver det i kategorien Dansk. Jeg skal ( Hvis jeg kan ) på gymnasiet her efter sommer. Jeg har brug for en bærber, som jeg kan arbejde meget godt på. Jeg har hørt om Macbook air/pro. Er det bedst at arbejde med en Mac... -
Højde af skorstenen PC
ForumindlægHej! Er der nogle venlige sjæle der kunne hjælpe mig men den vedhæfte opgave? Har søgt lidt rundt på forummet, men synes ikke det passer ordenligt i mit hovede.. Håber i vil hjælpe. Vh. Shila
