Søgning på: afsætning b eksamen. Resultater: 19021 til 19040 af 114307
-
Beregn vinkel mellem ret linje og x-aksen
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Eksponentielle og abc ligningsløsninger
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Parallelforskydning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Eksponentiel og distancefunktionen
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Polynomier og differantialligning 1
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Analytisk geometri og polynomier
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Optimering via monotoniforhold
ForumindlægHej :) Jeg skal til mat b eksamen i morgen og et af spørgsmålene lyder: "Fortæl om optimering via en undersøgelse af funktionens monotoni-forhold og ekstremumspunkter". Hvordan kan jeg løse den mest optimalt? Tegner jeg bare en graf og viser ekstremaer? På forhånd tak! -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Sandsynlighedsregning og kombinatorik
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Uni
ForumindlægHejså, Mit spørgsmå er hvis man har dumpet mat A til årskarakter men har bestået til sommer eksamen og den uddanelse man har søgt ind kraver mat B så er der chance for at man kommer stadige ind? Håber jeg kan høre noget hurtige tilbage:) -
Ekstremumspunkter for en differentiabel funktion
ForumindlægJeg skal op til eksamen i mat b, men jeg kan ikke forsåt dette spørgsmål. "Med udgangspunkt i emnet "Differentialregning" skal du redegøre for hvordan man bestemmer ekstremumspunkter for en differentiabel funktion." Er der nogen der kan hjælpe mig med dette bevis? Tak på f... -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej..jeg har brug for lidt hjælp Bestem b så ligningen x^2+bx+3 har netop en løsning her skal vi vel sætte udtrykket lig med 0, men hvad så derfra? x^2+bx+3=0 x^2 + bx = 3 og??? -
Hjælp til lille regnestykke
ForumindlægJeg skal udregne en linies afskæring på y-aksen. Y=ax+b Y=2 a=4/3 x=1 Det virker måske meget enkelt, men er gået fuldstændig i stå... På forhånd tak :) -
Cosinus og sinus
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hælpe? Jeg har 3 vinkler i en trekant. Men hvordan finder jeg den ene side i den? Vinkel A= 37,6 grader Vinkel B= 52,4 grader Vinkel C= 90 grader Jeg skal finde siden BC.. På forhånd tak. -
Matematik spog.
ForumindlægHej derude. Jeg er i gange med lære beviserne følgende hovedsætning, men har svært med at forstå nogle notationer. Vil nogen derude læse notationerne med ord? F. eks. 1: f : [a,b] → R (skriv den med ord) 2: f([a,b]) (skriv det med ord, og hvad er f([a,b])? ) På forhånd tak Hoveds... -
Mat. 2. gradspolynomier
ForumindlægHejsa.. Jeg har to problemer ang. opgaver om 2.gradspolynomier.. 1) k(x) = x^2+9 Hvad er a, b og c i den opgave. Selfølgelig er a = 1, men er der ingen b-værdi her eller..? 2) Tegn graferne for... Men hvad betyder a, b og c for grafen... Jeg ved c er skæringen med y-aksen men det er ... -
Projektionsformle(r)
ForumindlægHej jeg har en parameterfremstilling og en vektor. \n\nJeg vil bare høre om man skal bruge den normale projektionsfomel eller ..\nOm den hvor man projektere ned på en enhedsvektor.\n\nb=(e*b)*b\n\ne=a/|a|\n\nKort sagt regnes en parameterfremstilling som en enhedsvektor?\n\n
