Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19041 til 19060 af 90635
-
pH af CH3COOH + NaOH
ForumindlægHjælp mig. Hvordan kan jeg bestemme pH værdien af denne blanding? CH3COOH + NaOH c = 0,100 mol/L v = 0,0290 L n = 0,00290 mol -
Retvinklet trekant
ForumindlægGodaften derude Jeg sidder med tre styks regneopgaver, jeg ikke kan komme videre i, så hvis jeg bare lige kunne få hjælp i denne, kan jeg sagtens komme videre i de andre, da det i princippet er det samme man skal gøre. Jeg skal vha. af få oplysninger finde ud af hvad alle siderne samt vinklerne ... -
Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.
ForumindlægHej søde venner, Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det? Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det) Dansk A skr... -
Stokastisk variabel normal fordelt
ForumindlægHej, hvordan bestemmes c) i vedhæftede når det er en opgave uden hjælpemidler? jeg tænkte at man skulle anvende svarene i a) og b), men jeg er ikke sikker på hvordan.. Mine svar til a) og b): a) X<-12 og X>18 b) -7<=X<=13 Tak på forhånd. -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
Er dette snyd?
ForumindlægEr det snyd at bruge Grammerly til Engelsk A HHX skriftlig eksamen? Jeg var oppe i 2017, men turde ikke selv at bruge den, da jeg var i tvivl om det var snyd. Jeg har en veninde, der skulle op nu her, som havde samme spørgsmål omkring Grammerly. Jeg vil udmiddelbart selv mene, at den ligger i gr... -
Sæt tegn
ForumindlægJeg er dårlig til at sætte tegn og skal sætte komma og punktum i denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? "Voodoo rummer flere forskellige ceremonier hvordan man skal udøve dem fortælles fra person til person for man må nemlig ikke forklare det hellige på skrift at der er så mange forske... -
eksamen
Forumindlæghej er der tilfældigvis nogen af jer, som har været til den skriftlige prøve i dansk A i dag som har skrevet om Sidsel Falsig Pedersen: hundeliv? kunne godt tænke mig at høre, hvad i tænker den handler om for jeg havde svært ved at se om det var en hund eller et menneske :/ og 5-6 er længe at ... -
vands varmefylde
ForumindlægHej, Er der nogle her der ved om vands temperatur stiger hurtigere når det i forvejen er end høj temperatur? eller er det ligegyldigt hvad vandets temperatur er i forvejen i forhold til stigningen. på forhånd tak -
Betinget sandsynlighed i faderskabssag! HJÆLP!
ForumindlægHar alvorlige problemer med matematik delen til min SRP! Håber der er nogle der vil hjælpe mig, for er virkelig heeelt blank!! - Min problemformulering lyder på: Du skal indføre begrebet betinget sandsynlighed. Du skal udlede Bayes formel og anvende den i faderskabssagen. Er det rimeligt at tilke... -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
nogen der kan huske verdens nemmeste matematiske regel!?!?
Forumindlæga/b/c = (a*c)/b.er det rigtigt? eller er det:a/b/c = a/(b*c).på forhånd tak! -
HJÆLP!
Forumindlæghej derude... er blevet bedt om at bestemme c så ligningen x^2+4x+c=0 har netop en løsning! skal jeg så regne diskriminaten ud ved at sætte c til at være 0 eller hvordan? det har jeg nemlig gjort, men får diskriminaten til at være 16.. det kan ikke være rigtigt da d er større end 0,... så der er ... -
Trekanter | Matematik formelsamling
KompendieTrekanter findes overalt, og uden at tænke over det beskæftiger vi os med trekantede objekter hver eneste dag. Et tag, en kegle, en flise, et hjørne eller en spids. Særligt i håndværksfag bruges trekanter, trekantsberegning og trigonometri i praksis. Derfor er trekanter også noget håndværkere, ar... -
funktion
Forumindlægf(x) = x2 - x + c, c er konstant bestem tallet c, så funktionsgraf går igennem punktet p(3,4) -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
Krav for at blive student
ForumindlægHar hørt, at man skal have et snit på 2,0 eller derover for at blive student. Men er dette et SAMLET snit eller gælder det også for enkeltfag? Grunden til jeg spørger, er fordi at jeg faktisk klarer mig ganske udmærket i gymnasiet stx og får stort set 10 og 12 i alle fag, bortset fra mundtlig d... -
2g opgaven - holocaust
ForumindlægHej .. Mangler lige lidt hjælp ang. min danskhistorie opgave. Jeg skal i bund og grund finde ud af "hvornår" og "hvorfor" ændrede ændrede nazisterne jødeforfølgelsen til mord? Jeg har læst utroligt meget om dette, men har svært ved at sætte et præcist punkt på. Wannsenn kon... -
At skaffe de sidste point ved hjælp af forklaringer/tekst
ForumindlægNu nærmere tiden sig hvor man skal op til skriftlig mat. eksame.Selvfølgelig vil man gerne havde den bedste karakter, og til dem som har lige som jeg en stregn lærer eller censor der ligger meget vægt på forklaringerne, ved man at det er det der skal til for at hente de sidste top-point hjem...Me...
