Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19121 til 19140 af 113755
-
Skalarprodukt?
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder, at |a| = 2 , |b|=3 og vinkel(a,b) = 60graderBeregn skalarproduktet a * b.Er der nogle kloge hoveder der kan give mig ideer til løsning af opgaven. Har udmiddelbart ikke nogle ideer.På forhånd tak! -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Dumpet eller bestået??
ForumindlægHar man dumpet hvis man fik 02 i års karakter skriftlig matematik men 00 i prøven? -
matematik
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal gribe følgende opgave an.I et koordinatsystem er givet vektoren a=(2/-3). om en vektor b oplyses, at a*b=4 og a*b (tværvektoren)=-19bestem koordinatsættet for b. -
ligning og rødder
ForumindlægHej, håber virkelig at nogen kan hjælpe mig udtryk følgende med (a+b) og (a*b) (1/a)+(1/b) Kan nogle forklare mig hvordan man gør, jeg ved svaret er (b+a)/(a*b), men kan ikke lige se sammenhængen på forhånd tak -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
reducering
Forumindlæg(a+b)2-b*(2a+b) hvordan løses denne? -
Uddannelse og karaktergennemsnit
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at læse ernæring og sundhed til sommer. Jeg har en studentereksamen - dog med et ikke særligt imponerende gennemsnit på 4,8. Jeg vil evt. læse i Sorø, hvor jeg kan se på UG.dk at adgangskvotienten i år (i sommers) var i kvote 1 på 6,1 og at alle i kvote 2 blev optaget.... -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
Diskriminanten
ForumindlægHJÆLP !! Jeg sidder og laver et eksempel til et eksamens spørgsmål og skal udregne diskriminanten. Jeg har andengradsligningen -2x^2+3x-1=0 dette indsætter jeg i diskriminantformlen: d=3^2-4*(-2)*(-1) Jeg ved at resultatet skal give 1 ifølge maple, men kan simpelhen ikke se hvordan pokker det ... -
logaritmer
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i mundtlig matematik i morgen og sidder fast ved et spørgsmål omkring logaritmer. Jeg skal bl.a. redegøre for sammenhængen mellem ekspotentialfunktion og logaritmefunktion. Derudover skal jeg forklare hvordan man kan bruge en logaritmisk akse i forbindelse med graftegni... -
Førstegradspolynomium
ForumindlægHej derude! Jeg sidder pt. og forbereder min matematik mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: 4. Funktioner Du skal gøre rede for første gradspolynomiet og give et eksempel på brug af et førstegradspolynomium. Kom også ind på andengradspolynomiet. Jeg synes det er super svært at find... -
Trigonometri
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatB-stx-06122013.ashx Opgave 6) Bestem højden h af gavlen, og bestem gavlens areal. Højden er jeg kommet frem til at være 11 meter. Hvilken formel kan jeg a... -
Reducering
ForumindlægHej Jeg har lykkeligt glemt hvordan det er jeg skal reducere følgende stykke: (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b) Håber på lidt hjælp, selvom jeg ved det er et meget let stykke :-) -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Hjælp til kringlet matematikopgave
ForumindlægHej alle kloge hoveder, Jeg har lidt problemer med denne opgave (se vedhæftet fil). Er der nogle, der kan hjælpe? -
råd?
ForumindlægHej med jer! Jeg er en pige, som skal op i 2.g her efter sommerferien. Jeg vil smaddergerne have et højt gennemsnit (vil læse tandlæge/medicin, når jeg er færdig med STX). Nogle der kan sige mig, hvad jeg skal have i karakter, for at nå op på ca. 10,5 i snit? (Jeg er en flittig + pligtopfyldend... -
Funktioner
Forumindlæghej :) ville blive meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med mine 2 matematik opgaver. :D Opg 1. Udviklingen i verdensrekordeni diskokast kan i perioden 1985-2006 beskrives ved funktionen: L(x) = 0,18x+69, hvor L er kasterekorden i meter, og x er antellet af år efter 1975. Be... -
Reducer
ForumindlægHvordan reducer man det her -2(a+b) (a-b) Håber der er en der kan hjælpe :-) -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s...
