Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19141 til 19160 af 29738
-
Er der nogen der kan hjælpe mig med en meget nem spanske!?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til dette.. Hvordan skal den oversættes ,`? Genitiv Oversæt følgende genitiv-konstruktioner: Kristinas interesser Pigens cykel Drengens bog Forældrenes hus Faderens bil Pigens øjne -
luftpudebænk og fjeder
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=29313På figuren ses, en slæde med massen M som er forbundet til to ens fjedre. Da trækloddet hænger stille må Fsnor = Ft = Ffjeder heraf fås så : (1)mg = -s*x1) Afbild fjederkraften som funktion af deformationen s, bestem fjederkonstanten ud fra grafen. Der kan jeg så bruge (... -
Ligevægte
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med denne opgave? gerne uddybende :-) Hvorledes påvirkes ligevægtene 1. CO + H2O ⇔ CO2 2. CO + 2H2 ⇔CH3OH + Q Skriv ligevægtsbrøken for 1. og 2. a. Når temperaturen øges b. Når trykket øges c. Når der tilsættes CO2 til (1) d. Når der fjernes H2 fra (2) -
kompleks kemi, chelate komplekser
ForumindlægHej SP!Jeg håber at nogle kan hjælpe mig med at forstå de komplekse bindinger i chlorofyl. En formel for chlorofyl kan findes her:http://en.wikipedia.org/wiki/ChlorophyllJeg mener at have læst at det skulle være et chelat kompleks, men hvis det er tilfældet så må man vel skulle betragte hele porf... -
isolering af X
ForumindlægHvordan isolerer jeg x her?:0 = 1+lnx/x -
At finde b i en andengradsligning?
ForumindlægHar jeg forstået det ret at b=f´(0)??? anyway jeg har fået en opgave der lyder således: "andengradsligningen x^2+bx+5=0 har to rødder, hvoraf den ene er -1 a) bestem tallet b" mit svar på denne opgave er: f(x)=x^2+bx+5=0 f´(x)=2x+b=0 f´(0)=2*0+b=0 <-> =b=0 b=0 Er dette helt... -
Dansk stil - rettehjælp?
ForumindlægHej!Jeg skal aflevere denne stil fredag, og vil gerne have hjælp til at forbedre den, da jeg virkelig har problemer med diskussionen.Afleveringen er skrevet til opgave 1 i hæftet til studentereksamen maj 2001. Opgaven hedder:Kedsomhedens prisgør rede for Joseph brodskys tanker om kedsomhed i hans... -
Trapez, beregn længde
ForumindlægJeg har Trapez:Jeg kender:- alle 4vinkler- arealet- grundlinienHvordan kan jeg finde den længden der er parrelle med grundlinien? -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Gandhi
ForumindlægJeg har om Gandhi i engelsk. Jeg er skal perspektivere i min opgave. Kunne godt bruge hjælp..... -
Overvejer at gå en klasse om
ForumindlægJeg sidder i et enormt dilemma. Jeg håber der er nogen der kan give mig nogle gode råd, fordi jeg føler jeg former min fremtid her men jeg er så usikker på hvad jeg skal gøre.Jeg startede ud på gymnasiet med den tro at jeg bare ville arbejde og så komme hurtigst muligt ud på arbejdsmarkedet, set ... -
Fusijama
ForumindlægHej,Jeg har lige et spørgsmål til følgende tekst skrevet af Johannes V. Jensen:http://www.ponty.dk/fujiyama.htmJeg kan ikke forstå hvad han mener med dette:"...at jeg i et Nu fattede både Jordens uhyre Masse og dens vægtløse Flugt i Himmelrummet. Det var som om Jorden var kommen mig imod i s... -
Analytisk løsningsmetode vs. Numerisk
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med min SRP-opgave som skal afleveres her om et par dage. Jeg er nået til det sidste punkt, hvor jeg skal vurdere og konkludere noget. "Vurder hvorledes løsninger fundet ved en numerisk udregning differerer fra løsninger fundet ved hjælp af en analytisk metode".... -
Jeres mening
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=34405&noresize=yesHvad er Jeres mening til dette positivt evt. negativt ? -
linedanser .. meget kort.
ForumindlægHeej allsammen. Her er en meget kort fysik opgave, som jeg ikke aner hvordan skal besvares, håber i kan hjælpe mig. Figuren viser en linedanser, der står midt på en line. Linedanseren har massen 60 kg, og linen kan holde til et træk på 3,5 kN. Afgør, om linen kan bære linedanseren. Bilag 1 kan b... -
BNP, INFLATION, Rente....
ForumindlægHej alle sammen. jeg har nogle spørgsmål general om BNP, Inflation, Renten, offentlige forbrug, eksport 1. Hvad er sammenhængen mellem BNP og inflation, og hvordan påvirker det, renten? 2. Hvis offentlig forbrug ikke bliver modregnet i BNP, hvordan vil BNP’en være? 3. Hvad er samme... -
Den sociale arv
ForumindlægEr der lykkedes dig at bryde den såkaldte sociale arv?Har du fået en bedre uddannelse end dine forældre? -
elektromagnet, strøm og vindinger
Forumindlægforsøgsvejledningen kan findes på http://www.kalundborg-gym.dk/ti/Dokumenter/fysik/3g-2004/ovelser/Magnetisk%20stromvagt.docforsøget går ud på, at man skal eftervise bil-ligningen: F=B*I*Ljeg kan ikke forstå hvorfor, ved dannelsen af elektromagneten, at spolerne skal kobles i serie. har det noget... -
Problemregning :(
ForumindlægHej er desperat efter noget hjælp, jeg har lige fået 9 klasses afgangseksamens opgave fra MAJ-JUNI 1994 selvom jeg kun går i 8!!Har virkelig brug får hjælp. Oh! I kloge mennesker hjælp mig i disse besværlige stunder....På forhånd tak :)M.v.h alkymisten -
linjestykke
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er i vanskeligheder! For en uges tid siden fik jeg 9. klasses afgangsprøve fra 1994 et af stykker har fået mig i vanskeligheder og det værreste er at det skal afleveres imorgen, så ville lige hør om der ikker var nogle der kunne hjælpe???på forhånd tak :)
