Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19161 til 19180 af 26896
-
HASSAN - Synspunkter
ForumindlægHejsa. Har fået denne tekst for i dansk, hvor jeg skal redegøre for synspunkterne - jeg vil derfor bede om hjælp til om folk kan finde nogle synspunkter i den, og argumentere kort for dem, og hvad i synes er hovedsynspunktet i dette blogindlæg? Håber der er nogle der vil hjælpe. Den skal læses... -
HASTER! - Tysk oversættelse.
ForumindlægHej, jeg står og skal til tysk eksamen her imorgen tidlig, så jeg har fundet en dansk tekst jeg godt kunne tænke mig og få oversat. Adolf Hitler blev født i Østrig-Ungarn i 1889. Hans barndom tilbragte han i den østrigske by Linz. Han voksede op med sin mor, der forkælede ham og hans far, der v... -
Velfærds-samfund
ForumindlægSøger lidt hjælp til at besvare de tre spørgsmål her.. jeg ligger filerne ind =) da jeg ikke kan velhæfte alle, kommer det her nok til at se ret langt ud :s. 1. Definér begrebet ideologi og sammenlign hovedsynspunkterne i liberalisme, socialisme og konservatisme. 2. Undersøg holdningerne i bil... -
stil - markering af fejl
ForumindlægHej, Jeg mangler en der kan læse min stil igennem og markere (IKKE RETTE) mine grammatisk fejl. Jeg har selv prøvet at rette den, men jeg overser tit dumme fejl. Specielt komma og nutids-r er fokus punkter. På forhånd tak :) Skal reklamer være ærlige eller humoristiske? Hvad er vigtigst ved en m... -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der måske kunne hjælpe mig med at finde én problemformulering ud fra to artikler, så jeg kan komme ordentligt igang med min synopsis, kan ikke rigtig komme ordenligt igang! :( Artikler er : Artikel 1 : Fjernsyn : Vi sidder klinet til tv-skærmen Information | 22.01.2... -
Hjælp til IQ og G-faktor
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved, om IQ og G-faktoren er det samme? -
Bestem linjens ligning som er parallel med en linje
ForumindlægHvordan bestemmes en ligning for en linje der går igennem et punkt, og som er parallel med en linje som er givet ved funktion?? -
Integration ved substitution
ForumindlægJeg har følgende funktion (S=integraltegn,"~2" betyder "i anden":Sx*ln(3x~2+5)dx = ?vi sætter: t = 3x~2+5dvs at dt = 6xMen så er jeg gået i stå.. :/Hjálp! :)ps. Skriv det langsomt da jeg ikke fatter så meget af det her... jeg tog MatB for 6 år siden og fulgte SLET ikke med den... -
stedord på engelsk - hvornår skal man bruge hvad?
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg sidder med nogle sætninger, hvor jeg er i tvivl om hvilket stedord jeg skal bruge. Jeg har følgede valgmuligheder: some, any, somebody, anybody, someone, anyone, something,anything. He liked __ whiskeys, but not all. He does not want to have ___ to do with her. He did not sa... -
KOMMA..
ForumindlægHej allesammen. Så er jeg lige i knibe idag (: mht. komma bliver jeg nogen gange forvirret, for aner ik hvor den skal sættes pga biord og forhdoldsord. Er heller ik helt så sikker på hvilken ordklasse "fordi" ligger i, og skal der være komma efter fordi eller før, når der er to par (gru... -
HJÆLP, NMR-spektroskopi
ForumindlægHej jeg skriver min SRP, men er i stå, og har virkelig brug for hjælp. kan nogen hjælpe mig med at forklare min NMR-spektroskopi??? HJÆLP tak -
Hvem tror på gud?
ForumindlægJeg som det fremgår af overskriften! Hvem her inde på SP tror på gud, eller en form for højere magt? Mine forældre er begge muslimer og hvad mig angår tror jeg på intet, før det er videnskabeligt bevist! -
Hjælp til potens og rødder i ligning
ForumindlægHejsa. Sidder og roder med hjemmeopgave, det gik okay indtil dette: 1) x^-2.5 = 243 2) 2x^1,2 = 8 3) x^-3/2 = 64 Er der ikke en rar person som vil udpensle dette, altså med mellemregninger så jeg kan forstå hvad der sker? Kan ikke få nogen regneregler til at passe med noget jeg ka... -
Problemopgave
ForumindlægVi har i klassen fået en problemopgave, den skal være lavet til i morgen, så vi kan forklare det. Men jeg har prøvet hele dagen, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal lave den. Opgaven: http://i38.tinypic.com/153qlpc.jpg Det ville være fedt, hvis der var en flink sjæl, der kunne lave den, så kan j... -
Evolution og religion
ForumindlægHej alle venlige sjæle der ude. Jeg har nu undersøgt sagen om evolution nærmer og eftersom som mere og mere forskning tyder på at evolutionsteorien er korrekt, hvad kan Bibelen så tilbyde? -
Hjælp til mat
ForumindlægHej jeg er i gang med at regne opgaver i matematik. Jeg har lidt svært ved at løse opgave b,da jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe. Venlig hilsen Karl -
Strålingsdosis
ForumindlægJeg har fået stille en opgave omkring strålingsdosis, og dette område er jeg ikke særlig god på. Opgaven lyder som følgende: En af skolens radioaktive kilder, Am-241, der udsender alfastråling, havde en aktivitet på 37 kBq på købstidspunktet i 1981. Ved et uheld sluger en person, der vejer 70 kg,... -
Elektronstruktur
ForumindlægGod eftermiddag Et grundstof har elektronstrukturen [Kr]4d104f45s25p66s2 Idet ovenstående fortæller, at grundstoffet indeholder 24 elektroner mere end krypton, og at der af disse er placeret 10 4d-orbitalen, 4 i 4f-orbitalen, 2 5s-orbitalen, 6 i 5p-orbitalen og 2 i 6s-orbitalen, kan det udlede... -
Hjælp til differentialregning optimering/monotoniforhold
ForumindlægHej :-) Er der nogle derude, som kan hjælpe mig igang (fra start til slut) med disse to opgaver? Jeg sidder nemlig lidt fast, da jeg blander det hele sammen, så jeg håber at nogle har tid og lyst til at hjælpe med hvordan jeg løser disse! Opgaverne lyder som følge: Opgave 5: En funktion... -
lidt hjælp søges!(MATH)!
ForumindlægHej!\nJeg vil lige spørge om der ikke er nogen som kunne tage et lille kig på disse opgaver. Jeg ved godt at der er mange men langt størstedelen af dem er færdige der er bare et par steder hvor jeg er lidt i tvivl.\nHåber at der er nogen som er villige til at hjælpe. \n\nOpgave 1)\nI et koordinat...
