Søgning på: filosofi c. Resultater: 19181 til 19200 af 60665
-
Prøve u. hjælpemidler
Forumindlæg"Om et 2.gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og , samt at punktet (7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet." Altså hvis jeg kun kender rødderne får jeg denne forskrift: f(x)= x^2-14x+45, men så vender den opad og rammer ikke punktet (7,4). :S "I e... -
Gør rede for grafer
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg løser denne opgave??? fil vedhæftet. -
parenteser m.m
ForumindlægNår man har en parentes og et tal uden for selve parentesen, fx. 2a-2a(6a+4) Hvordan ganger man så sådan et stykke ud? Siger man følgende: 2a*6a + 2a*4 = 12^2 + 8a -2a*6a - 2a*4 = -12^2 - 8a = 0 -
Syre og baser
ForumindlægDer står at for 0,00506 M HNO3 er pH på 2,29. For 0,01369 M HCI er hH på 1,86 100 mL af hver af de to opløsninger blandes. Hvad bliver pH i blandingen???? Håber på at nogle kan hjælpe mig -
Hvad er vands densitet?
ForumindlægNogen, der ved, hvordan vands densitet udregnes? Og evt. om der er nogle formelsammenhænge? :D -
Hjælp- oversættelse
ForumindlægHej:) Er der nogle der vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætning: Caroline boede på et slot. Tak på forhånd:) -
Definitionsmængde
ForumindlægHej er det mulig i kunne hjælpe mig løse en lille opgave? Mange Tak -
Opgave 2.10
Forumindlæg0,224 g jernsulfat, heptahydrat opløses i demineraliseret vand, hvorefter opløsningen fortyndes til 100mL. a) beregn den aktuelle koncentration af Fe^2+ i den fortyndet opløsning Nogen som kan hjælpe lidt her, gerne med forklaringer. -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej..jeg har brug for lidt hjælp Bestem b så ligningen x^2+bx+3 har netop en løsning her skal vi vel sætte udtrykket lig med 0, men hvad så derfra? x^2+bx+3=0 x^2 + bx = 3 og??? -
Strålingstype i rummet
ForumindlægNogen der kan hjælpe?? Hvilken type stråling er der i rummet?? -
pH beregning
ForumindlægHej Jeg har en pH-opgave som skulle være simpel at løse, men jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert. Jeg skal beregne pH i flg opls. 0,05 M CO_2 Da det er en syre tager jeg -log til konc. pH=-log(0,05)=1,3. Men det stemmer ikke overens med min facit. Hvordan gør jeg? Tak på forhånd -
Differentialregning - Hjælp
Forumindlæga) Vis, vha. brøkregneregler, at (1/x-1/x_0 )/(x-x_0 )=-1/(x•x_0 ) b) Vis også, ved at reducere, at (x^2+x•x_0+x_0^2 )•(x-x_0 )=x^3-x_0^3 -
parablens toppunkt
ForumindlægEn parabel er graf for funktionen f(x)=-2x^2+6x+1. a) Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. -
haster!!! om pufferopløsning - bare en enkelt opgave!
ForumindlægMan har 500mL pufferopløsning, der indeholder NH3 i koncentrationen 0,100 M og NH4Cl i koncenrationen 0,200M. a. Beregn pufferópløsnings pH-værdi. Denne opgave har jeg løst og her får jeg: Ph = 9, 25 + log ( 0,100/0,200) = 8,95 b. Der tilsættes 20mL 0,100 M HCL. Beregn PH ændringen.. Den vil jeg... -
hjælp - varmekapacitet ....
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig om specifik varmekapacitet og specifik varmefylde er det samme.. og hvis de ikke er hvad er forskellen så? TAK -
2 vektorer og 1 punkt
ForumindlægHej jeg ville lige høre om der er nogen der kan give mig et hint til hvordan man laver en plan ud fra 2 vetorer som planen spænder udover og et kendt punkt på planen. På forhånd tak -
Niveaukurve og gradient
ForumindlægPå nedenstående billede er niveaukurven for en funktion f(x,y). I punktet A er gradienten lig 0 - hvorfor er den det? Desværre er det meget sparsomt med sammenhængen mellem gradient og niveaukurve i min bog. http://peecee.dk/?id=73135 -
reduktionopgave
Forumindlæghej. (a+b)2 a2-b2 -1 -
Andengradslignigner
ForumindlægHej Jeg har haft forskellige 2.grads ligninger som jeg har løst vha. af diskriminat formelen men har hørt at der findes to andre metoder. Min lære forklarede den ene med at man satte i parenteser men var ikke helt med på den. vis nogle evt. kender denne/andre måder så bare skriv en kortforklar... -
Blanding af varm vand og ethanol
ForumindlægJeg sidder her med opgaven 'isolering af DNA fra løg' et af disskusionsspørgsmåelene hedder: 'Hvrfor afkøles løg-blaningen etter, efter at den har været opvarmet til 60 grader? (tænk på DNA's hydrogenbindinger og enzymers temperaturafhængighed, SAMT TEMPERATURFORHOLENDE SENE...
