Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19181 til 19200 af 186242
-
Hjælp til Mat-opgaver ( bl.a. Bestem vinduets areal. osv)
ForumindlægIndsætter opgavebeskrivelsen herinde. Jeg synes det er svært at løse opgave a, b og c. - Takker på forhånd. -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
Andengradspolynomier - økonomi
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig matematik eksam og har et spørgsmål som jeg simpelthen ikke kan finde ud af :( Her der er nogen der kan hjælpe plz plz lpz -
Køreprøve
ForumindlægSå er det ved at være tid at jeg skal til køreprøve! Og er så bange for at dumpe. :( Nogle råd? Hvad dumper man på? Hvor mange "småfejl" er tilladt? Det er især det med at se over skulderen der er træls.. -
Trykforøgelse i stempel
ForumindlægFindes der er formel, som udregne det tryk der er inde i et stempel, hvis med trykker stempelet ned med en bestemt kraft. f.eks: Inde i et stempel er der et tryk på 3 Bar volumet er: 10 cm^3 Man trykker ned på stempelet med en kraft på 100N hvad bliver trykket i stempelt bagefter? jeg ved ikke ... -
Atom
ForumindlægHej. Hvordan laver man en disposition, hvis man skal tale om atomfysik, altså om stråling, atomer generelt ? -
STARISTIK OG SANDSYNLIGHED
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med denne opgave, men det går ikke op... Håber I kan hjælpe mig. på forhånd tak - Fremstil et observationssæt med 10 data, hvor median og middeltal har markant forskellig værid. -
Projektion
ForumindlægHej har en opgave hvor jeg skal finde koordinaterne for en vektor der er dannet ved en projektion. Jeg har A= (2,1), B= (10,6) og C= 3,5 og et punkt D. Jeg skal finde koordinaterne til vektoren AD, som er parallel med vektoren AB. Jeg kender projektionformlen, men forstår ikke helt hvordan man ... -
Afsted
ForumindlægHej Jeg vil hører om der er nogle der kan hjælpe mig med en formel for udregning af afsteden melle to roer. Jeg skal vide hvor langt der vil være mellem dem: den ene ro 500m på 2,09 sek. og den anden 1,59 sek.? MVH Johnny. -
differentialkvotienten
Forumindlægjeg har skrevet at den kan benyttes til at undersøge forløbet af en graf (monotoniforhold), give kandidater til forskellige ekstrema, så man kan undersøge grafen for global og lokal maks- og minimum er der andet jeg kan tiføje? -
Matematik fsa blækregning!! vigtigt!
ForumindlægJeg sidder og kan ikke få mit stykker til at passe.. Det er opgave: Fredericia - Før og nu opg. 3.5 og 3.6?? Nogen der kan hjælpe! skal aflevere imorgen.. Kan ikke få mine udregninger til at passe med 9%?? -
Beregn afstanden i lysår?
ForumindlægAftstanden til stjernen Regulus er 8,1 * 1014 km. Beregn afstanden i lysår? Hvor lang tid har lyset fra Regulus været undervejs, når det når os? helt lost... hvordan gør man? -
Implementer en ikke-rekursiv produktfunktion i R
ForumindlægHej SP, Jeg har en opgave som siger "Implement a product function in R without using recursion" Jeg tror, at jeg skal programmer prod() funktionen i R. Jeg har en kode som hedder: prod.uden<-function(a,b){ c<-a*b return(c) } Men problemet med denne er at jeg hele tiden... -
Emneopgave i eksponentielle og potensielle sammenhænge
ForumindlægEmneopgave i eksponentielle og potensielle sammenhænge: Hej, jeg mangler hjælp til dette spørgsmål, til min aflevering der skal afleveres i morgen, håber nogen kan hjælpe!!. Mit emne er eksponentielle og potensielle sammenhænge og dette er spørgsmålet "Hvad er forskellen på tilvæksten for... -
Hjælp til at reduecere hurtigst muligt
ForumindlægHej, hvordan reducere man dette? reducere (x-2)*(x+2)+(x-3)^2 -
differentialligning (har lavet opg.)
ForumindlægBestem til differentialligningen y' = ex+3y den løsning hvis graf i punktet P (1, f(1)) har en tangent der er parallel med linjen med ligningen y = x-5 Jeg er ved, det er rigtigt det jeg har lavet, MEN jeg er i tvivl om mine matematiske argumenter. Løsning: Vi har et begyndels... -
er det rigtigt? redcering:S
ForumindlægHej.. jeg sidder fast i en reducering opgave.. håber der er nogen der kan se hvor der er fejl hen? :S opgaven siger reducer udtrykket: (x + y)2 - 2y(x + 0,5y) MIT BUD ER : (x + y)^2 - 2y(x + 0,5y) = x^2+y^2- 2yx+1y*2y^2 ( x^2 går du.. og y^2 går ud, ) ... -
Omskrivning af brøk
Forumindlægf(x)= (-20/16h^2) + 1,6 Jeg skal have gjort denne ligning til en andengradsligning, men har lidt problemer med brøken, når h^2 er i nævneren? -
tan + cos
ForumindlægHej. Kan ikke helt finde ud af denne. Vis, at der gælder følgende sammenhæng: 1+tan^2(x) = 1/cos^2(x) -
Koncentration
ForumindlægHvis koncentrationen af NaCl er 2 M, er koncentrationen af Cl så også 2 M eller er den kun det halve altså 1 M??
