Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19201 til 19220 af 72126
-
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
- Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse?
ForumindlægHej! mit spørgsmål er : - Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse? Disse stoffer er f.eks. : alkohol og kaffe. -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
SSO differentialligninger
ForumindlægSkriver SSO om linære differentialligninger. Mit problem er jeg ikk forstår bogens forklaring på hvordan jeg finder et udtryk for løsningen til et radioaktivt henfald...\n\nBOGEN SKRIVER:\nx er antal radioaktive kerner\nx' er antal kerner der er hanfaldet\n\nformlen der beskriver henfaldet:\n... -
kinetisk energ
ForumindlægHey, jeg har brug for hjælp til denne opgave. Håber at I kan hjælpe a) har jeg lavet, så de skal jeg ikke bruge hjælp til Opgaven lyder: En bil der vejer 1300kg, kører ud af landevejen med 100 km/t a) beregn bilens kinetiske energi Føreren får øje på en forhindring og bremser, til bilen står... -
differentialligning SARS
ForumindlægHej jeg skal løse følgende opgave: SARS- epidemiens udvikling i Singapore i 2003 kan beskrives ved differentialligningen dN/dt=0,000526*N*(209-N) Hvor N er antal smittede til tidspunktet t (målt i døgn). Det oplyses, at der efter 30 døgn var 103 smittede. a) Bestem væksthastigheden til det tids... -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave for til i morgen, og sidder lidt fast, håber på hjælp :) Funktion g er bestemt ved g(x)=-x2+bx+c. hvor b og c er konstanterne. Det oplyses, at graferne for f og g har en fælles tangent i t i punktet P(1,f(1). a) Bestem en ligning for tangenten t, og beste... -
ligevægt
ForumindlægOpgave 2 Ethen kan fremstilles katalytisk af ethan ved følgende proces: C2H6 (g) ↔ C2H4 (g) + H2 (g) Ved 900 K er ligevægtskonstanten 0,716 M. Ved denne temperatur ledes 20 mol ethan ind i en beholder på 100 liter. a) Hvor mange mol indeholder beholderen... -
Opg. med andengradspolynomium
ForumindlægHej!Er der nogen, der har tid og lyst til at hjælpe mig? Jeg sidder med en opgave, der lyder sådan her:Et andengradspolynomium p er bestemt ved: p(x)=ax^2+bx+cDer oplyses at p(0)=5 og p'(0)=3, samt diskriminanten er 49Bestem tallene a,b og cBestem rødderne.Jeg har fundet c (tror jeg), da jeg ... -
Koordinatsystem simple ligninger
ForumindlægJa.... nu har jeg den senere tid siddet med en masse ligninger, som skal blive til linier uden problemer. Men så fik jeg den her opgave som ellers skulle være ligetil: Tre rette linier a, b og c afgrænser en trekant ABC. De tre rette linier er givet ved ligningerne: a: y + 2 = 0 b: x + 1 = 0 ... -
Vektor-regning
ForumindlægHej...Er der nogle der har en ide til hvordan man griber denne opgave an? "En cirkel har radius 13 og centrum i punktet c(4,-3) Cirklen har to tangenter, som er paralelle med vektoren v= (12 over 5)Beregn koordinatsættet til hvert af røringspunkterne"Min egen ide:Jeg har fundet cirkelli... -
opstilling af differentialligning
ForumindlægKunne godt bruge en hjælpende hånd med følgende opg: Det indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme, der fremkommer når funktionen : f(x) = √x roteres 360 grader omkring første aksen. skålen fyldes med vækse der tiløres med en konstant hastighed c pr. tidsenhed. b) opstil en di... -
Toppunkt bevis
ForumindlægLad en parabel være givet ved ligningen y=ax^2+bx+c.\nToppunkt T for parablen har koordinatsættet:\nT=(-b/2a;-d/4a)\n\n-Første koordinaten x bevises:\nh`(x)=0<=>a*2x+b=0<=>2ax=-b<=>x=-b/2a\n\nHvordan er beviset for andenkoordinaten y? -
ligevægt!!! Hjææælp!!!!
ForumindlægI en beholder på 120 L findes 5,0 mol H2(g) og 10,2 mol I2(g) og intet andet. a) beregn stofmængdekoncentrationerne af de to gasser beholderen opvarmes nu til en højere tempratur, hvorved følgende ligevægt indstiller sig: H2(g) + I2(g)⇔ 2HI(g) ved ligevægt bestemmes stofmængden af HI i beold... -
toppunkt
ForumindlægJeg læser til eksamen og kom lige i tvivl om en lille ting omhandlende toppunkt: Når man skal bevise toppunktsformlen, ved brug af differentialkvotienten, hvordan kan man så argumentere for, at: f'(x)= 0 2ax + b = 0 x = - b /2a ??????Jeg ved godt at 2ax + b fåes ved at differentiere ...
