Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19241 til 19260 af 156338
-
Odontologi
ForumindlægHej Jeg starter på odontologi studiet til slut august. Og mine spørgsmål er: 1. Kender I sidder for odontologi studerende hvor der sælges brugte bøger? 2. Er der nogen Facebook grupper/ sidder for odontologi studerende? 3. Ved I hvordan en eksamen på odontologi foregår? Altså eksamens formen osv... -
Første opgave! Brug for hurtig hjælp
Forumindlægjeg har en svær og stressene opgave,som jeg ikke kan blive færdig med! Og det er til imorgen NB: Jeg mangler også nogle forksellige opgaver Hvis i skriver hernede kan jeg gennemgår dem hvad det er jeg har får. -
strøm
Forumindlæghej alle. jeg har lige fået styr på billederne i hovedet omkring U, I og R. Men mit spørgmål til jer er at hvad er det som får pæren til at lyse? Er det hvis man har stor strømstyrke så får man meget lys eller er det fordi man har stor spænding (I) at pæren lyser meget? En meget logisk og basal f... -
find skæringspkt mellem to 2gradspolynomier
ForumindlægHej Jeg skal finde skæringspunkterne mellem to andengradspolynomier, og det virker ikke til, at hverken algebra eller formlerne for løsnings af 2.gradsligninger vil hjælpe mig. Jeg ved dog, at det godt kan lade sig gøre fra C-niveau, så hvad er det, jeg skal gøre? De to funktioner hedder ... -
Filosofi opg. Sisyfosmyten?
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i Filosofi B og dertil skal vi aflever en opgave inden eksamen, som vi også skal inddrage til eksamen som et eksamensprojekt. Jeg tænker at skrive om Sisyfosmyten af Albert Camus, da det er et forholdsvist simpelt emne at berøre. Dog er jeg lidt i tvivl om hvad en god... -
En ligning for plan....
Forumindlægopgaven lyder sådan: I et koordinatsystem i rummet er givet vektoren j=(0,1,0) samt punkterne A(0,-1,-1) og B(3,2,0). A)En plan indeholder punkterne A og B og er parallel med vektoren a=(3,-2,1). Bestem en ligning for denne plan. Er virkelig lost...Er der nogen der kan komme med nogle hints?... -
Haster
ForumindlægEr der nogen som vil forklare mig den eksponentielle udvikling : y=b*a^x Mange tak :) -
ligefrem proportionalitet
ForumindlægLigeferem proportionalitet. f(x) = ax Kan a være negativt -
Reducer
ForumindlægHej hvordan reduceres dette udtryk? 5√(a^2*d^5*a^3) -
Reducer?
ForumindlægReducer. (a/b) - (b/a) _____________ a+b Er der nogle der kan komme med hints til denne opgave? Har nemlig siddet i lang tid og kan ikke gennemskue den. Men jeg ved at facit er (1/b) - (1/a) På forhånd tak! -
reducer
Forumindlæghej.. jege er vildt dårlig til at reducere, især opgaver hvor a er involveret, er der nogen de kan hjælpe med følgende opgave: 8 * a(i tredje) * b * a( i minus 2) dele med (2b) i anden gerne forklaring -
3 hurtige til Parantesregning
Forumindlæg3 stykker fra min aflevering, som jeg ikke er sikre på. a(a-b)+b(a+b) x(x-2y)+2y(x+2y) 8(2a+3b)-6(2a+b) På forhånd tak -
Hjælp til grammatiske fejl
ForumindlægEr der nogen der har lyst til at læse det her igennem, og komme med kommentarer på evt. grammatiske fejl. Oversættelsen er fra et eksamenssæt, engelsk A-niveau. "Tusinder af demonstanter protestede sent i aftens fredeligt i San Francisco mod Kina. Et stort antal politifolk skal forhindre k... -
Kulstofkredsløbet, hjælp please har eksamen snart :/
ForumindlægHej alle sammen, Det er sådan, at jeg snart skal op i NV til eksamen. Jeg har nogenlunde styr på det, men mangler stadig en dybdegående forklaring af kulstofkredsløbet. Det er dog vigtigt, at det er lige præcis dette billede det bliver forklaret udfra, og det ville være en kæmpe hjælp, hvis der ... -
Ilt og blod
ForumindlægJeg sidder med biologi forberedelse til imorgen, og er så småt ved at være færdig. Men jeg er simpelthen kørt fuldstændig fast i et par spørgsmå, jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal svarel: 1:forklar hvordan længerevarende konditionstræning påvirker åndedrættet og virker på transporten af ilt ... -
eksamen
ForumindlægHej :)Jeg har snart en eksamen i biologi og skal og er i gang med at foreberede mig på 60 spørgsmål, er snart færdig men nogle af dem ved jeg slet ikke hvordan jeg skal besvare, kunne du evt. hjælpe mig? :) 1. redegøre for blodkredsløbet under inddragelse af; arterier, vener og kapillærer. 2. ... -
REDUCER
Forumindlæg(a+b)^2-2a(a+b), det er opgaven.. så reducerer jeg: a^2+b^2+2ab-2a^2+2ab, og så går jeg i stå? -
24 timers samf B - integration
ForumindlægJeg har trukket emnet: integration og tørklæder. Emnet er yderst relevant og der er også en del fornuftigt materiale. Vedlagte bilag omhandler bl.a. "tørklæder i domstolen", hvor der bliver diskuteret hvor vidt en tørklædebærende dommer kan være neutral osv. Det fører så til diskussion ... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
mængderegneregler
Forumindlæghvordan ganger man talmængden A med sig selv (dvs A*A eller A^2)? - hvis A fx er {1,2} eller {1,2,3} hvad er så A^2? og hvad menes der med A^(2) når A igen er {1,2} eller {1,2,3}?
