Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 19241 til 19260 af 35409
-
For høje karakterer?
ForumindlægI disse dage får gymnasieeleverne deres års- og eksamenskarakterer. Nogle lærere har en tendens til at give for høje karakterer. Det er selvfølgelig et luksusproblem set fra elevens side, da vi egentlig bare håber på at få så høje karakterer som muligt. Men alligevel sidder jeg nogen gange tilba... -
Dropper ud ..
ForumindlægJa, de sidste uger er gået af H til så nu dropper jeg ud. Jeg studerede Matematik med Fysik som sidefag, men nu orker jeg ikke mere, så jeg får heller ikke brug for studieportalen mere. -
Hjælpp... Lost
ForumindlægHej .. Jeg har brugt ca en time for at løse dette opgave - men jeg er totalt lost... I Knuthenborg Park & Safari er der 6 sibiriske tigre, en han og fem hunner. De lever i Tigerskoven, der er et lukket område på 3 ha. I naturen hersker en hantiger over et område på 40 - 100 km2 og... -
Har mistet motivationen og er totalt blank!
ForumindlægHej.. I denne her uge skulle jeg i princippet være igang med at skrive min SSO, men det er lige præcis hvad jeg ikke er.. Jeg har fuldstændigt mistet motivationen og er fuldstændigt blank, jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive, selvom det faktisk er et emne jeg er super interesseret i og ... -
Striftlig eksamenskarakterer A-niveau
ForumindlægHej Alle Sammen Jeg har oprettet denne her tråd, fordi vi i min klasse har et meget sjovt mønster, nemlig at alle dem der har lavet opg. 2 har fået lavere karakter end de plejer. Jer som lavede opgaven opdagede sikkert at der var fejl i opgaven. Jeg synes derfor det er en uheldig tendens, at dem... -
Hvad hvis jeg får -3?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dag haft skriftlig fremstilling, og er sindsyg bekymret for, at jeg får -3, da jeg ikke har angivet kilder, hvor der i opgaven stod, at man skulle søge, og det havde jeg slet ikke gjort, alt jeg skrev var min egen viden, og nu er jeg bange for, at censor kommer til at ... -
Jura i Aarhus Universitet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har valgt at søge ind i jura. Hvordan er studiet - socialt og fagligt? Er det svært at finde studiejob uden erhvervserfaring? Hvad sker der, hvis man ikke har relevant studiejob efter endt uddannelse? -
Hjæælp!
ForumindlægOpgave 1023 i B2: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P. a) f(x) = ½e^x – 2x , P(0,½) b) f(x) = 5x^2,2 – 3x + 1 , P(1,3) c)f(x) = ½ * 3^x – 2x , P(1,-½) d)f(x) = x^-1 + 0,75ln(x) – 2 , P(1,-1) Er der en nem må... -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Opfylde krav til at komme i gymnasiet
ForumindlægHvis man har taget 9.klasses afgangseksamen i 8.klasse,og har haft undervisning i 2.fremmedsprog i to år. Kan man godt springe 9.klasse over ,og begynde i gymnasiet? Tak på forhånd. -
HÆLP til matematik aflevering..
Forumindlægder er vedhæftet en fil ... please hjælp mig kan bare ikke få noget af det til at passe :/ er så dårlig!! -
Sende sin ansøgning forkert
ForumindlægHvis man nu skulle komme til at sende sin ansøgning forkert til de videregående uddannelser, fx. hvis man mangler at vedlægge sit eksamensbevis, vil man så kunne ringe til KOH og rette fejlen? Har ikke sendt min ansøgning endnu, vil dog bare være sikker hvis noget nu skulle ske :D -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a... -
"Guld ord" søges
ForumindlægHey. Vi har haft en mildels talt utilstrækkelig old lære (vi er hendes første hold) derfor føler jeg at mangler nogle af de "guld ord" som det forventes at man skal kunne til eksamen. Er der nogen som kan hjælpe mig med det? (Mit pensum er en del af Iliaden, Hymnen til Demeter, Kvindern... -
Bevis på differentialligning
ForumindlægHej. :) Jeg skal desværre op til eksamen i mundtlig matematik A og er nu gået i gang med at gennemgå samtlige beviser. Jeg er kommet til differentialligninger og har fået et problem med at bevise, at y =c * e^(a*x) er en løsning til y'= a*y Jeg kan virkelig ikke se, hvordan man er kommet vide... -
Filosofi C eller samfundsfag B?
ForumindlægHej. Står i den situation, at jeg har været til eksamen i samfundsfag C, hvor jeg kom ud med et 10-tal. Nu overvejer jeg, om jeg kan gøre det ligeså godt eller endnu bedre på B-niveau, da fag på B-niveau åbenbart vægter mere. Nu er spørgsmålet, skal jeg vælge filosofi på C, som jeg sikkert ikke ... -
Alt for lang synopse :s
ForumindlægJeg skal ind til min sidste AT-eksamen, inden den rigtige! Jeg har desværre lavet en syonpse på 11 sider (8 sider med tekst) .. Der står alt jeg kan og vil sige i den, det vil sige, jeg kan ikke fortælle ngoet udover det som står i den til den mundtlige prøve. Er der nogen måde hvorpå jeg k... -
JBS erhvervscase
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen og er ved at lave en Power point præsentation. Jeg har valgt at fortælle om 2 problemer. de høje kapacitetsomkostninger og målgruppevalget. men jeg kan ikke finde på noget ordentligt. kan i forklare mig hvad: MRP styring helt præcist er og jeg kan ikke finde... -
(f+g)’(x)=f’(x)+g’(x)
ForumindlægJeg skal snart til mat b eksamen og har virkelig brug for hjælp til følgende: Bevis differentiationsreglen: (f+g)’(x)=f’(x)+g’(x), ved ikke hvordan jeg skal tage fat på dette! Har set at der på en tråd herinde har været en, som har haft dette problem, hvor dem som ... -
Dansk kortfilmanalyse. FSA
ForumindlægHej. Jeg står snart, og skal til eksamen i dansk, og jeg kan trække en kortfilm. Jeg har bare et problem, og det er at den analysemodel, som jeg har. Den analysemodel, som jeg har beskriver kun: Anslag Præsentation Uddybning point of no return konfliktoptrapning klimaks udtoning Men jeg har ...
