Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19261 til 19280 af 105062
-
Isoléring af a
ForumindlægHej, Jeg skal isolére a fra denne formel: A = π · c · (a+b) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre for at hæve parantesen, og om det overhovedet er nødvendigt for at isolére a? På forhånd tak! /Julie -
Lineær vækst
Forumindlægjeg har et eksamensspørgsmål det lyder: Gør rede for den lineære funktion y=ax+b. Kom ind på betydningen af a og b, på hvordan a og b bestemmes, samt ligefrem proportionalitet...Hva skal man sige? jeg kan udlede a og b, og sige at a er hældningskoefficienten og b er skæring med y-aksen... men hva... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Jeg er gået lidt i stå i denne løsning. Min opgave går ud på, at jeg skal løse og forklare denne formel/ligning: b * a^x = C A^x = C/B Log(a^x) = log(c/b) X*log(a)= log(c/b) X= (log(c/b))/log(a) Det ser lidt anderledes ud herinde, men nogle der kan se om det er rigtigt o... -
Reducering.
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med disse 3 opgaver: Reducer følgende udtryk. Forklar hvert skridt. (a) (x − √7)(x + √7) + 2(3.5 − 0.5x2) (b) a2a4a-3 / (a3)2a-2 (c) (a+b)2 +(a−b)2 +2(a+b)(a−b) -
ligninger
ForumindlægJeg synes ogpaven er lidt problematisk: isoler x i udtrykket d+bx= ax+c. For hvilke værdier af a og b, kan det ikke lade sig gøre? -
Haster hjælp skal til eksamen i morgen har problemer med nogle spørsmål
Forumindlægbevis sinus relationen og cosinus relationen... forstår ikke beviset i min bog. gør rede for andengradspolynomiets graf og beviset for rødderne ved hjælp af diskriminanten. gør rede for fordoblings- og halveringskonstant for eksponentielle funktioner F(x)=b*a i x, samt for anvendelsen af ekspon... -
Omdrejningslegeme .... (Maple?)
ForumindlægPå figuren ses noget af graferne for funktionerne; f(x) = sin(x) og g(x) = cos(x) a) Bestem arealet af mængden M. b) Bestem volumet af det omdrejningslegeme, der fremkommer når N roterer 360 grader, om førsteaksen. ----------------------------------------------------------------------------------... -
Matematiik trekanter
ForumindlægHeej Jeg har to ensvinklede trkanter ABS og A1 B1 C1. Nogle af sidelængderne er angivet allerede på figuren. Den første trekant fra lABl er 4,1 cm og den med lA1B1l er 3,2 cm. Længderne B1 og C1 er 5,1. Jeg har fundet længderne fra B til C. Hvor jeg jar divideret AB med A1B1 dvs. 4,1 divideret me... -
Vektor, areal og bestem t
ForumindlægHej\n\nJeg har kigget i forummet og fundet ud af at en person har stillet samme spørgsmål her: https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=22752 (Opg. 2) men jeg kan stadig ikke finde ud af det.\n\nOpgaven lyder som følger:\n2.013:\nI en plan er der givet to vektorer a og b om hvilke der ... -
potensfunktionen
ForumindlægArgumenter for betydningen af a og b i potensfunktionen f(x) = b·x^a. Bevis påstandene: f(1) = b samt f(x) = b·x når a=1 og f(x) =b når a=0 -
1 lille opgave
Forumindlæghej, jeg kan nemlig ikke find ud af denne opgave og har prøvet at lave en ligning men den virker altså ikke :( derfor beder jeg en hjælp herfra tak og opgaven lyder således: Parablen med ligningen y=ax^2+bx+c går gennem punkterne P, Q og R. Bestem på mindst to forskellige måder tallene a, b o... -
Klage SRP samf og dansk
ForumindlægHej, jeg overvejer stærkt at klage over karakteren af min SRP (4). JEg vil hører om der muligvis er en som vil læse den igennem og svare tilbage på hvorvidt der er nogen grund til at klage. Begge mine vejledere støtter op om min klagning, og min samfundsfagslærer synes jeg skal have en højere kar... -
Historieopgave
ForumindlægHej.jeg skal til at skrive historieopgave men mangler et emne. Jeg kunne godt tænke mig ar skrive om noget med, "Socialismen vs. Liberalismen" og blande noget med den tredje vej ind. Men jeg mangler ligeosm et problemfelt. Der er vel heller ikke så meget materiale om emnet. Det ville væ... -
Subprime lån - matematik
ForumindlægHejsa.. Jeg vil i min SRP-opgave om den nuværende finansielle krise, meget gerne beskrive, hvordan et Subprime lån er bygget op... Jeg har stakkevis om konsekvenserne og lånene i sig selv, men mangler viden om hvordan et givent Subprime lån tager sig ud... Jeg vil fx. gerne udregne terminsydelse... -
Nyrealisme/realisme
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig, hvad forskellen på nyrealisme og realisme er? Jeg har prøvet at slå det op foskellige steder, men jeg synes ikke, jeg har fået noget svar.. -
Apartheid
ForumindlægHvem skriver ellers om apartheid i SRP? :) - Jeg skriver i EN og HI.. -
Idéhistorie
ForumindlægHej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget? -
Nutidsgenerationen
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk stil over Kresten Schultz Jørgensens "Homo Zapiens" uddrag fra studentereksamen 2003. Kresten syntes det er ok vi får alle vores holdninger fra medierne af for der er jo nok at vælge imellem. JEg mener vi selv skal forsøge at finde vores egen holdning til de v... -
Fordele og ulemper?
ForumindlægHej alle. Jeg har projektuge i øjeblikket og jeg har fået lavet min problemstilling. Ved et af spørgsmålene jeg har lavet, skal jeg være lidt kreativ. Jeg har selv kommet med nogle svar, men kunne godt tænke mig en masse mere! Jeg håber jeg kan få så mange svar som overhovedet muligt! ... -
Massemedier
Forumindlæghejsa..jeg skal skrive en opgave, og vælge et emne indenfor emnet "massemedier", det må være alt indenfor det emne. er bare lidt lost og har ingen ideer...så ville jeg lige høre herinde om der var nogle der havde en super idé til en opgave??På forhånd tak..Det haster lidt.. :o)Mange knu...
