Søgning på: filosofi c. Resultater: 19281 til 19300 af 60665
-
Hjælp ?
ForumindlægTrykket i atmosfæren er målt i atm, som en funktion P af højden h målt i km, over jordoverfladener bestemt ved P = (1/2)^h/s Volumen af en idealgas er ved konstant temperatur omvendt proportinal med trykket. mit spørgsmål er så hvordan opskriver jeg et regne udtryk for volumen V af en idealgas ... -
Problem
ForumindlægKan nogen sige mig hvad man skal gøre, hvis man skal bestemme stamfunktionen a 4 ? -
Mat
ForumindlægBeregn hvor højt op på væggen stigen når hvis afstanden fra væg til sigens fodpunkt er 1,5 m og stigen er 6 m lang? -
Forskrift ud fra rødder
ForumindlægHej Hvordan finder man forskrifterne for 3.- og 4. gradspolynomier ud fra dens rødder? -
Ang. Mundtlig eksamen. B niveau
ForumindlægHej! Se vedhæftede. Her vil jeg komme ind på hvordan man differentierer funktionen ledvis. osv. Men hvad menes med, at jeg skal gøre rede for sætningerne vedrørende andengradsfunktioner? Og det bevis, skal jeg der blot finde på min egen opgave. og så løse denne? -
f'(x) = 0
ForumindlægHvad finder jeg x når: o= 1/ 2 sqrt(x) - 4/x^2 -
det haster......
Forumindlæghey folkens,, opgaven lyder for hvilke tal k har ligningen : kx¨2+kx-1=0 netop en løsning.. jeg har forsøgt at regne den som en andengrdasligning men kan ikke få det til at gå op.. -
Vektorfunktioner
Forumindlæg"Defination. Ved en vektorfunktion forstås en funktion f: A --> V, hvor A er en delmængde af R, og V er mængden af vektorer i planen" Kan nogen uddybe dette for mig. Jeg forstår ikke f: A --> V -
Fikspunkter for en kompleks funktion
ForumindlægHej. Hvordan finder man fikspunkter og periode-2-punkter for den komplekse funktion f(z) = z^2 - 0,9 ? Mvh. Jeppe -
Volumen
ForumindlægHej Jeg vil gerne have hjælp til hvad volumen præcis er. Jeg ved at koncentrationen er mol/L, altså hvor mange molekyler ethanol (fx) der er i 1 L fortynding med vand. Når man så finder volumen (der jo så er rumfanget), er det så hvor stor "rumfang" af ethanol der er i 1 liter fortyndi... -
hvad er arbejdløshed
Forumindlæghej jeg skal forklar hvad er arbejdsløshed (definition) kan man sige at derer folk der ikke arbejder, er det nok med det at sige -
ammoniumchlorid / afkøling
ForumindlægJeg leder med lys og lygte efter et svar + forklaring på opgave 24 b, har vedhæftet et billede hvor opgaven står forklaret, håber nogen kan hjælpe mig, har stirret mig blind på problemet. -
Hjælp!!
ForumindlægEn funktion f(x)er givet ved f(x)= -1/3x^3 + 2x^2 Jeg ska bestemme monotoniforholdene for f(x) Ville i være søde at hjælpe mig? Tak. -
Antal ml HCl
ForumindlægHej. Håber nogen venlige sjæle vil hjælpe mig med flg opgave: En 0,5 M saltsyreopløsning fremstiles ud fra koncentreret saltsyre (37% w/w, densitet 1,19 g/mL) og standardiseres. Beregn antal mL koncentreret HCl som skal anvendes til fremstilling af 1000 mL 0,5 M saltsyreopløsning. Tak på forhå... -
Hastighedsudtryk og differentialligning.
ForumindlægJeg sidder her med en opgave, der hedder: "Opstil en differentialligning for en 2.ordens reaktion med to ens startkoncentrationer. Løs differentialligningen algebraisk." Jeg ved at hastighedsudtrykket er: v=k*[A]^2 og at det er denne differentialligning der skal løses: - d[A]/dt = k*[A... -
Hjælp til trigonometri
ForumindlægI trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC, vinkel A = 68 grader AD = 12 AB = 5 BC = 4 CD = 7,68 Diagonalernes skæringspunkt kaldes S Beregn længden af linjestykket AS Hvordan gør man det?? -
Ph beregning NaOH
ForumindlægDer skal fremstilles 2L NaOH med pH 13,5. Hvor mange gram skal der afvejes? -
Figuren viser antallet af flypassagerer
Forumindlægen som er stærk i Funktioner: Eksponentielle funktioner: har oplodet opgaven; ber ikke om løsningen , mere en forklaring -
pH
ForumindlægJeg har reaktionen: CO2(g)+Ca(OH)2(aq) -> CaCO3(s) + H2O(l) Der hældes 0,6L 0,0200M Ca(OH)2 i et bægerglas, bestem pH. Hvordan? Jeg kan simpelt hen ikke se hvordan jeg skal bestemme pH. På forhånd tak -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau?
