Søgning på: psykologi c. Resultater: 19281 til 19300 af 61721
-
OSO - Psykolog. Brug for inspo.
ForumindlægHej. Jeg går på efterskole og skal her på onsdag (18/11) begynde på min OSO opgave. Min uddannelse er psykolog. Jeg har nogle ideer på delemne: - Hvad kræver det at blive psykolog? - Hvad betyder psykologi? Og ideer til min problemformulering: - Hvordan bliver man psykolog? (universitet... -
Standby??????
ForumindlægHej allesammen, jeg har forgæves søgt og søgt på nettet og ringet til Evejledning, men endnu ikke fået noget virkeligt svar endnu, mit spørgsmål er: Jeg skal er igang med at søge optagelse på Psykologi på SDU... Mit gennemsnit er på 9,9, og det krævede er 9,3 fra sidste år. Men da jeg er bange f... -
Gymnasier i København
ForumindlægJeg flytter snart til København af flere årsager og i så fald skal jeg også skifte gymnasium. Jeg går i øjeblikket på IB (en international STX uddannelse). Jeg har et højt snit og søger et højt fagligt niveau, men samtidig ønsker jeg også et godt studiemiljø og et stærkt socialt sammenhold. Jeg ... -
Bachelor i Pædagogik i KBH med lavt gennmsnit?
ForumindlægHej hej allesusammen! Jeg ønsker at vide om man kan komme ind på Bacheloruddannelsen i Pædagogik på Kbh universitet på kvote 2 med det gennemsnit jeg har. Derefter ville jeg videre til Kandidatuddannelsen: Pædagogisk psykologi, men jeg mangler bacheloren for at kunne komme der.. Jeg har se... -
Hvilket slags gymnasium`?
ForumindlægHey studieportalen Jeg ville lige høre om der er et gymnasium i københavnsområdet, som udbyder en linie med Dansk A, SpanskBeg A, Engelsk A, Matematik A, Fysik A/B og Psykologi/Filosofi? Ikke alle kriterier behøver at blive opfyldt, men de første fire er uerstattelige. Hvis flere gymnasier... -
Forventede adgangskvotienter 2021 - Tråd
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen Deadlinen nærmer sig, og corona samt fjernundervisningen har gjort det til nogle specielle år på gymnasiet. Tror I så, at det har en speciel effekt på adgangskvotientererne. Hvis I kan svare ja eller nej, så vil jeg meget gerne høre jeres tanker. Personligt tr... -
Aflæsning af statistik
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT eksamen her på onsdag, i fagene Psykologi og Samfundsfag, med onelineren: Hvilken rolle spiller socialklasse og psyken for det stigende fedmeproblem i verden? Til at besvare min første problemstilling: Er der en sammenhæng mellem forbruget af mad og social klasse? Ha... -
Matematik opgave
ForumindlægKan simpelhen ikke få hul på denne opgave.. Er gået helt i sort.. Et tværsnit i en jordvold ser ud som vist på figur 2 (kan ikke få figuren herind da den er på et papir) Kurven fra punkt A til punkt B følger en del af en parabel. a) Vis at, parapeldelen i det angivet koordinatsystem er grafen for... -
Opgave med richterskala
ForumindlægHej alle sammen, er igang med en matematik aflevering og har lidt svært med denne opgave: I mange år har man registreret det årlige antal jordskælv og deres styrke. Styrken måles på Richterskalaen og betegnes med M. Det har vist sig, at der gælder sammenhængen log (N) = 7,5 ? 0,9·M , h... -
Forbrugt gas på opvarming af vand
ForumindlægHej SP Her er en opgave, som jeg har brug for hjælp til at løse: I et sommerhus er der installeret et gaskomfur. Der skal koges 2 L vand med starttemperaturen 6 grader celsius. Gryden vejer 250 g og er lavet af aluminium. Hvor meget gas skal der bruges, for at få vandet i kog? Jeg tænkte på at... -
Fysik
ForumindlægEn vinterdag skinner Solen i 8,0 timer, og jorden modtager i det tidsrum energi fra Solen med den gennemsnitlige effekt 430 W pr. m^2. a) Hvor meget energi modtager jorden pr. m^2 i løbet af denne vinterdag? En sommerdag før solopgang er temperaturen i jorden -5,0 °C. I løbet af denne ... -
I et koordinatsystem i rummet er givet en plan med ligningen
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet en plan med ligningen 2x+3y+6z-18 = 0. Planens skæringspunkter med koordinatakserne kaldes A, B og C. Angiv koordinatsættet til A, B og C, og beregn arealet af trekant ABC. Hvordan laver man denne opgave? -
Varm tråd
ForumindlægGrafen har en x -akse der går fra 0-100 t/grader C y - aksen går fra 5-10 R/Ohm grafen er linær og skærer y-aksen i 6. Grafen viser sammenhængen mellem temperaturen t og resistansen R af en metaltråd. a) Find ved hjælp af grafen trådens temperaturkoefficient for resistans. b) Hvilket ma... -
d=0?
ForumindlægHej jeg sider og skal bevise d=0 Jeg har fået faktaopløsiningen for d=0 a(x-r1)2 i hovedet. Dette skal jeg så få til at give andengradsligningen ax2 + bx + c Vi fik også at vid r1=-b/2a Jeg har brugt kvadratsætning nummer 2 og har sæt r1=-b/2a ind og fået det til dette: 0=a*x2+r12-2x*(-b/2a) N... -
hyperbel
ForumindlægJeg skal lave en funktionsforskrift for en hyperbel f(x) = 1/(x-p) + q Jeg får oplyst 2 punkter C(10,5) og D(15; (368/90)). Derudover ved jeg at hældningen i punktet C er ens for hyperblen f(x) og en parabel med funktionen: h(x) = (-11/48)x2+ (41/12)x - 25/4 Håber i kan hjælpe -
lineær algebra
ForumindlægE_n er en n kryds n matrix med 1 på alle pladser, og I_n er identitetsmatricen. Vis a) (a I_n +b E_n) ^-1 = 1/a *( I_n - (b/(a+nb))E_n) og a er forskelligt fra 0 og -nb b) |a I_n +b E_n| = a^(n-1) *(a+nb) c) a I_n + bE_n har egenværdier a med multiplicitet n-1 og a+nb med multiplicitet 1. Til ... -
Rumgeometri
ForumindlægHej med jer Jeg har to spørgsmål jeg gerne vil have lidt hjælp til at komme i gang med: En plan går gennem punkterne A (2,3,1), B (3,1,2) og C (1,2,3). Find koordinaterne til projektionen af punktet (15,7,-1) på planen. Hvordan finder jeg planen ud fra de 3 punkter ?? En kugle har en radius 6 ... -
'Filosofi for begyndere'
ForumindlægHejsa, Jeg har valgt filosofi C i 3.g, men vil gerne starte med noget filosofi inden da. I den forbindelse ville jeg høre, om I kan anbefale nogle gode bøger til at starte op med? Kunne godt tænke mig at læse noget Kierkegaard, men formoder bare, at det ville være forholdsvis uforståeligt, når j... -
Andengradspolynomium/andengradsligning
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til matematik og et spørgsmål lyder: Hvilken sammenhæng er der mellem andengradspolynomiet og andengradsligningen? - er det at andengradspolynomiet har forskriften: f(x) = ax^2 +bx+c men andengradsligningen har: ax^2 +bx+c = 0?? Samt at løsningen til 2.gradslig... -
Hjælp til to mat opgaver!!
ForumindlægLad f(x) = x / (1+x^2) a) Vis at f(x) = −f(−x). b) Vis at f(1/x)=f(x) for x ikke = 0. Find forskriften for det andengradspolynomiet f (x) = −x^2 +bx+c (dvs. find b og c), som opfylder at løsningsmængden til uligheden f(x) > 0 er givet ved L =]1; 2[. Håber der er n...
