Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19341 til 19360 af 156338
-
Katalysator?
ForumindlægHejsa, Jeg spørger mest af interesse, men er der nogen, som kan forklare, hvordan en katalysator virker i en kemisk reaktion? Jeg ved godt, at katalysatoren sætter gang i reaktionen, men da den ikke indgår direkte, undrer jeg mig lidt over, hvordan den virker. Er der nogen, som kan forklare det,... -
x^2 + 6x = -9. Isoler og løs ligning
ForumindlægHar fået denne ligning: x^2 + 6x = -9 som skal løses ved at isolere x? kan i hjælpe mig? -
2 opgaver i differentialregning
Forumindlæghej studieportalen jeg søger lidt hjælp til 2 opgaver i differentialregning opgaverne kan ses her: http://i.imgur.com/C508bLl.png http://i.imgur.com/4R83k05.png håber at der er nogle, som kan hjælpe tak på forhånd -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
Jeg er ærligt pissehamrende forvirret over hvad man egentlig må tage med ind til feks en matematik skriftlig prøve med hjælpemidler selfølgelig
ForumindlægHey alle, jeg er en HTX elev der er virkelig forvirret om hvad man må tage med ind til en matematik skriftlig eksamen. Udfra hvad jeg har læst kan det så virkelig passe at man bare må downloade sådan en formelsamling ned på ens pc med eksempler fra pensum og hele molevitten? Og så selfølgelig egn... -
IT
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der ved hvilken uddannelse jeg skal vælge hvis jeg godt vil arbejde indenfor IT/COMPUTER Hvilken linjen jeg skal vælge når jeg kommer på GYMNASIUM. Skal man have et højt gennemsnit for at arbejde indenfor IT Håber at der nogen der kan hjælpe tak på forhånd! -
Manglende areal af en polygon i et kvadrat
ForumindlægVi skal finde arealet af polygonen B i kvadratet. Bemærk at omkredsen består af otte lige lange stykker. -
hvordan bestemmer jeg kvartilsættet og gennemsnit?
ForumindlægHej =) Opgaven er indsat, har brug for hjælp til de to første spørgsmål Skal lave det inde på inspire, håber nogen ser det her og kan hjælpe, mange tak. ^^ -
"Vis en metode til at afgøre om en linje er tangent til en cirkel"
ForumindlægSkal jeg til dette spørgsmål udregne en tangentligning til cirklen eller skæringspunkt mellem cirkel og linje hvor linjen kun skærer i netop ét punkt? På forhånd tak. -
Spørgsamål
ForumindlægKan godt være det er lidt dumt spurgt men det er bare for at være sikker. Hvis man siger a^2 * a^4 = a^2+4 Men hvad hvis man siger a^2+a^3 = skal man så gange eller hvad skal man ? -
Gamle karakterskala & videregående uddannelse ?
ForumindlægHej alle ! Jeg står og skal til at søge ind på videregående uddannelse her efter sommerferien, og jeg afslutter min nuværende gymnasielle uddannelse her om nogle dage. Jeg er under DEN GAMLE REFORM - altså benytter jeg mig også af den gamle karakterskala. Jeg ved godt, at der har været en masse... -
2. ordensdifferentialligninger
ForumindlægH ej Studieportalen. Jeg håbede på at der var nogen der kunne hjælpe mig med at hjælpe en med noget matematik. Opgaven lyder at man har en differentialligning (d^2*x)/(dt^2)=-k*x hvor k er en positiv konstant. Ud fra dette skal man løse bestemme forskrift. Stedfunktionen s(t) for en harmonisk svi... -
3 indskrevne cirkler i trekant - volumenberegning!
Forumindlæg3 indskrevne cirkler i trekant - volumenberegning! Sidder og tumler med en opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. Jeg kan sagtens ved at blande konstruktion og beregning finde en nogenlunde eksakt løsning, men jeg kan ski ikke rigtig finde den korrekte- og udelukkende beregningsmæssige indfaldsvin... -
Reducering
ForumindlægJeg skal reducere en ligning som egentlig er ret enkel, men... jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere så håber på lidt hjælp tak :) Denne skal reduceres: (a + b)^2 - a(a + 2b) -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
forskrift f
ForumindlægHej jeg skal bestemme en forskrift for en graf (uden lommeregner). Jeg har fundet punkterne xi=2,5 x2=4, y1=2, y2=4. funktionen for grafen er y=b*x^a jeg har så prøvet: b*2,5^a=2 b*4^a=4 2/4=(b*2,5^a)/(b*4^a) 0,5=(2,5/4)^a for jeg skal jo finde a og b til forskriften. Men jeg tror ikke det er... -
Diæt
ForumindlægEr der nogle herinde som har rigshospitalets stofskiftediæt? Da vi skal sammenligne forskelllige diæter i biologi..Mvh. Tanja -
Celler - Endoplasmatisk retikulum
ForumindlægHar brug for hjælp til noget biologi om celler, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Hvad er ER's funktion ? :) -
Belønningssystemet
ForumindlægEr der nogen der er stærke i belønningssystemet? Alt viden ud over Rusmidlernes Biologi kan bruges. Hvis svaret specielt er rettet mod koffein ville det være lækkert. Stress!! (: -
Bio-eksamen
Forumindlæghej Alle!Jeg skal op til eksamen i biologi, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan søge efter hjælp, altså tænker på, en "lektiehjælper" som kan øve op med en til eksamen?
