Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19361 til 19380 af 156873
-
MAPLE
ForumindlægHvordan er det nu man løste sådanne opgaver over maple: -
Røntgenstråling
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe mig, ved ikke hvordan man skal beregne størrelse af en ændring i kobberatimernes energiniveau når jeg kun kender bølgelængden (1,54*10^-10m) ??? -
optimering af dåse, så den bliver så billig som mulig at producere
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med at lave den her opgave? -
Regression
ForumindlægOm to flodbassiner b1 og b2 gælder at arealet af b1 er 50% større end arealet af b2. Benyt modellen til at bestemme hvor mange procent den længste flod i b1 er længere end den længste flod i b2 Modellen ser således ud: L=c*Ak Jeg kender værdierne c og k. Men ved ikke hvordan jeg bruger modell... -
Eksamens spørgsmål Fysik
ForumindlægHej jeg er kommet til eksamen spørgsmål 13, som jeg ikke helt kan finde ud af at beregne rigtigt.... Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig med at forstå opgaven i detaljer :-) Facit til opgaven er: F_res,gns=398N(størrelsen), F_luft=825N(størrelsen) og A_luft= -676kJ Mvh -
Utilfreds med karakter!!!!!!!!
ForumindlægHej SP. Jeg er utilfreds med min afsluttende skriftlige karakter i kemi, og ville høre jeres meninger om hvorvidt en klage ville kunne ændre på noget. Baggrund: Går i 2g og har kemi på B-niveau. Har fået 7 hele året igennem på trods af at jeg ligger i top 2-3 i klassen. Også selvom lærerens komm... -
grænseværdi af funktioner af to variable
Forumindlægopgave c) -
Citronsyre
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal besvare. Opgaven lyder på: Forklar ud fra citronsyres pKs-værdier, at titrerkurven kun har et ækvivalenspunkt. Jeg ved citronsyres pKs-værdier er 3,13, 4,76 og 6,40. -
Funktionsforskrift
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave i skole der hedder at jeg skal skrive et funktionsforskrift der viser sammenhængen mellem sidelængde og omkreds på en kvadrat opgaven skal afleveres imorgen hvis i kan hjælpe mig vil det være fedt tak på forhånd -
Hjulafstand
ForumindlægHej Er der en som kan hjælpe med opgave b? Har prøvet flere gange og løse den, dog får jeg et mærkeligt resultat. Jeg har løst opgave a) og fik et resultat på 0,0024 V. -
Program til tegning af koordinatsystem - hvilket er bedst?
ForumindlægHej,\n\nJeg skriver i øjeblikket på SSO. Jeg skriver om komplekse tal, herunder funktioner og iterationer. Det vil derfor være nødvendigt for mig at illustrere nogle af disse funktioner og tal grafisk - altså i et koordinatsystem (eller Argand-diagram, men i praksis et koordinatsystem)\n\nJeg led... -
Diskussion???
ForumindlægHej folkens Jeg sidder lige og er igang med skrive min SSO. I min diskussion bliver jeg bedt om at: Diskutér mulige løsninger i forhold til at opnå regeringen mål om, at 95% af en ungdomsårgang i 2015 skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Okay mit spgm. er så skal jeg komme med mine egne... -
rumfang og afstand
ForumindlægHej, Jeg har en opgave for til i morgen og jeg er lidt itvilv om hvordan den regnes ud, håber en kan hjælpe. Opgaven er følgende. Månen bevæger sig i en næsten cirkelformet bane rundt om jorden. Afstanden er i gennemsnit 380.000 km. Månens diameter er ca. 3.476 km, og Jordens diameter er ca. 1... -
Enthalpi (temp. afh.)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at få de rigtige resultater i mine enthalpi udregninger. Håber at nogen kan se hvad jeg gør forkert. Li (s) + ½ Cl2 (g) -> LiCl (s) ved 400 K Jeg får oplyst at standart dannelses enthalpien for LiCl (s) ved 298 K (deltafH^o)er lig -408.6 kJ mol^(-1). Cp bved 298... -
Hydrolyse af en ester
ForumindlægSkal bare lige have hjælp til d-delen af opgaven her, da jeg ikke helt forstå hvad de mener. CH3COOC2H5(aq) + OH-(aq) --> CH3COO-(aq) + C2H5OH(aq) Eksperiment 1: Gennemføres under anvendelse af et stort overskud af esteren. Ved hjælp af en pipette overføres 5,00mL 0,10 M NaOH-opl. til et bæg... -
Find fejl (:
ForumindlægOm tre variable x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt proportionale og y er 10, når x er 1/2 opgave: udtryk z ved x Jeg er selv kommet så langt: "Om tre variable x,y og z oplyses følgende: z er ligefrem proport... -
Hjælp prisættes- til taksonomi… det haster
ForumindlægHej:) jeg har en tværfaglig opgave jeg skriver i fagene psyk b og Sam b. Jeg har brug for hjælp til at se om jeg stiller mine underspørgsmål korrekt i forhold til de 3 niveauer indenfor blooms taksonomi, redegørende,anlyserende/diskuterende. Jeg er mest i tvivl ift mit sidste underspørgsmål. Je... -
strømm
ForumindlægEn konstans strøm I går gennem en ledning a) der passerer en ladning på 29c gennem et tværsnit af ledningen på 45s beregn strømmen I b) strømmen gennem en anden ledning er I=0,045A beregn størrelsen af den ladning Q der passerer et tværsnit af ledningen på 4,5min -
Den danske valgsystem
ForumindlægHej derude Nogen som kan komme ind på nogle fordele og ulemper var det danske valgsystem (forholdstalsvalg)? Er rimelig blank, men tænker på sådan noget som fx at systemet ikke kan bruges i lidt større lande? Håber i kan hjælpe mvh -
Terninsprøve. - screenshot
ForumindlægHej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det?
