Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 19361 til 19380 af 21415
-
Bode plot
ForumindlægHej Er der nogen som har forstand på, hvordan man aflæser bode plots? -
HA almen spg.
ForumindlægOhoi! Jeg har da lige et par spørgsmål ang. den almene HA. Min historie: Jeg har færdiggjort en HHX i sommers med et snit på 8,4. Jeg havde tre A niveau fag EØ, ENG og IT. Færdiggjorde altså matematik på 2. år, og det gik altså ikke helt godt, kom ud med et 6 tal. Dette år arbejder jeg så, er... -
Bismarck, preussen og den politiske økonomi xD
ForumindlægHey har været så "heldig" at trække dette emne til min his eksamen i morgen.. Som i nok kan forstå er det 24 timers.. Men jeg må ærligt erkende at jeg slet ikke kan se hvilke problemstillinger jeg kan tilføje til emnet.. Det finder jeg ret svært at se pt :S.. Håber i kan give nogle fif! -
Profil-indlæg
ForumindlægNedenstående er min profiltekst, da nogen har ønsket at kommentere på noget af indholdet - har jeg lagt den op her. Så debatten kan deles med alle. Jeg har oprettet en profil, fordi studieportalen gerne vil starte en politisk debat relateret til uddannelse og den deltager jeg gerne i. Jeg har si... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Kan fysik forklare bigbangs opståen
ForumindlægJeg sad og læste Big Bang artiklen inde på Wikipedia.en forleden yderst interessant men jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvad der var før "The big bang", hvis alt er opstået på et eller andet tidspunkt, hvordan kom det oprindelige big bang "alt-samlet-i-et"-objekt så... -
Huen på gym
ForumindlægDet bliver måske et mærekligt indlæg det her men jeg bliver sq nødt til at komme ud med det til jer som måske godt kan give mig nogle råd. Det drejer sig om huen på stx som er næsten lige rundt om hjørnet her. Jeg er så nervøs for ikke at bestå min stx eksamen. Det betyder jo så meget for enhver ... -
2 spørgsmålæ
ForumindlægHej alle! Jeg står lige for døren af en biologi eksamen, og mangler at svare på to spørgsmål, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal svarer til dem. De lyder: 1: Diskutere fordele og ulemper ved traditionel planteforædling og gensplejsning. 2: Diskutere anvendelsen af fosterdiagno... -
Hvad består "strålerne af" og hvor kommer de fra? haster!!!
ForumindlægAlfa, Beta og gamma stråler. Så vidt som jeg har forstået det, så er det det får kernen tilført noget energi som gør at elektronen 'hopper' fra et lag men denne elektron vil gerne tilbage til sit eget lag og når den gør det udsendes en foton og det er denne foton disse stråler består a... -
Puffersystem
ForumindlægHej SP, Hvorfor dæmper et puffersystem pH-ændringen? -
Uni i USA
ForumindlægHej!!! Hvis man har et middelmådigt gennemsnit fra gymnasiet (7,9 uden bonus) men får MEGA GODE og jeg mener VIRKELIG gode karaktere på ens bachelor i Danmark, tror I så at man har en chance for at læse 1-2 semester/(eller at have mulighed for at læse hele kandidaten) på et anerkendt universi... -
Lidt tysk hjælp? tysk-dansk.
ForumindlægHej (: Der sidder sikkert mange "tysknørder" derude, så mon ikke i/du kan give jer liidt tid til at hjælpe mig med liidt tysk?(: -
skole lærer
ForumindlægKan en lærer godt tilade sig selv at sige, at eleven ikke er myndig, når han afbryder lærern? Jeg mener i en diskussion. Eleven har dog lov til at give udtryk for noget. Er i enig eller ej? Jeg vil lige gerne høre jers begrundelse. Tak på forhånd. -
Hitler-Stalin-pagten
ForumindlægHvorfor samarbejdede Hitler og Stalin i form af Hitler-Stalin-pagten, når de var politiske modstandere og befandt sig i hver sin ende af den politiske skala? -
Ansøgning til Universitet på Engelsk
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet en motivationsansøgning til et universitet i Holland og jeg kunne rigtig godt tænke mig at nogen gad se på den og fortælle mig om noget kunne forbedres, eller eventuelle fejl kunne rettes. Det betyder utrolig meget for mig at komme på det universitet, da jeg flytter til ... -
NEJ - det passer jo ikke!!!
Forumindlæghttp://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6790834.html De har da helt misforstået politiken bag sp.dk... se: https://www.studieportalen.dk/Info/Teachers.aspx https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=335765 https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=335810 osv. Jeg kunne blive v... -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner... -
Skoleuniform
ForumindlægHej alle. Hvad ville i sige til at der blev indført skoleuniformer på jeres gym, skole eller andet. Hvis det obligatorisk! Min veninde bor i london og på hendes skole har man 4 forskellige sæt uniformer. Hun siger at det giver en ro. Man kan koncentrere sig om skolen og der er ikke lige så meget... -
Erhversret!
ForumindlægHej Hvordan griber jeg følgende opgave an? I februar 2007 henvendte Georg sig til ingeniør Anton. De kendte hinanden fra deres studietid i 80-erne, de havde med mellemrum talt sammen siden da. George fortalte Anton, at han meget hurtigt skulle tiltræde et nyt job på Fidi-øerne, om Anton ville kø...
