Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 19361 til 19380 af 19441
-
Spansk hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har til min seneste aflevering skulle skrive en tekst om hvordan det er at flytte til et andet land. Jeg har brugt min mor som eksempel, men jeg ved virkelig ikke hvordan min grammatik er. Det vile være dejligt hvis nogle af jer lige kunne skimte den, og pointere bare de vær... -
Gode Geografi noter til Vind og Vejr
ForumindlægGeografi noter til vind og vejrKlima: Fastlægges over en gennemsnitlig periode på ca. 30 år.Jordbanen og årstider:Jorden har en hældning på 23,5 grader i forhold til sin elliptiske bane rundt om solen. I yderpositionerne er der solhverv; Vintersolhverv d. 21 dec og sommersolhverv den 21 juli hvor... -
På Jobpatrulje
ForumindlægStudiebladets skribent er taget på patrulje med Jobpatruljen rundt i Aalborg til en snak om rettigheder og arbejdsforhold med fritidsjobbere. Jeg går under paraplyen i rask tempo. Jeg ved ikke helt, hvor lang en gåtur, jeg har begivet mig ud på for at nå frem til mødestedet. Så for at være fremme... -
IT-natten
ForumindlægDa jeg i sidste øjeblik ankommer til den afventende bus fuld af handelsskoleelever, som jeg har fået lov af følge med rundt i IT-natten i Aalborg, har jeg mildest talt ingen anelse om, hvad de kommende fire timers roadtrip i IT-verdenen vil byde på. Jeg sætter mig forventningsfyldt på forreste sæ... -
Iværksætteri på skoleskemaet
ForumindlægFokuseringen på industrien og produktionsarbejde som Danmarks fremtid er efterhånden en saga blot. Nu og i fremtiden står den på vidensarbejde; vi skal starte virksomheder, tjene penge og ikke mindst sætte nye standarder inden for viden som salgsvare. Og her kommer du – fremtidens iværksætt... -
EliteDanmark
ForumindlægDe udvalgte. De bedste. "Blomsten" af danske studerende. Sådan lyder den rent sproglige betydning af ordet, elite. Med vores nuværende regerings fokus på konkurrencedygtighed i forhold til udenlandske uddannelser, effektivisering og større kvalitet i uddannelsessystemet indgår tankegang... -
Slå igennem til mundtlig eksamen
ForumindlægSå er det ved igen ved at være tid til de eksamener. Nedenfor har vi samlet en række gode råd, små fifs og guides, som kan hjælpe dig til de mundtlige eksamener. Af Anna Josefine Sørensen og Jean Balmisse Thomsen Find flere guides til mundtlig eksamen her. Før eksamen Find motivationen til a... -
Gider nogen mon kigge den her igennem?? lidt lang, men kunne jo være der var en der gad give feed back.
ForumindlægFormål: Det er øvelsens formål at undersøge en dagskost indhold af energi og næringsstoffer. Herefter undersøges om denne opfylder kravene til en ernæringsrigtig kost. Teori: Mad er kroppens brændstof. Ligesom en bil behøver benzin for at kunne køre, er maden en nødvendighed for, at kroppen kan... -
HJÆLP MIG plzzz - læs og kommenter den!
ForumindlægMin mor Verdens vigtigste ting, hvad kan det være? Selvfølgelig ens mor, ja vi taler om min mor. Hende som der har født mig, ammet mig og passet så godt på mig, så jeg er blevet en stor pige. Hun er alt for mig, jeg kan ikke beskrive hende med ord. Det kræver et stort arbejde, for at kunne beskr... -
Kommenter mit essay- plzz
ForumindlægMin mor Verdens vigtigste ting, hvad kan det være? Selvfølgelig ens mor, ja vi taler om min mor. Hende som der har født mig, ammet mig og passet så godt på mig, så jeg er blevet en stor pige. Hun er alt for mig, jeg kan ikke beskrive hende med ord. Det kræver et stort arbejde, for at kunne beskr... -
Eksamensspørgsmål til Biologi A
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende ? :) 1. Kostens bestanddele og sundhed Med udgangspunkt i vedlagte materiale, skal du holde et kort oplæg. I dit oplæg skal du bruge og forklare figurer, samt eventuelt inddrage elementer som metoder, resultater og databehandling fra egne øv... -
Rettelse af stil
ForumindlægJeg har skrevet en stil om jøder. Er der nogen som måske vil rette den? Fagtekst om jødedommen At være jøde Jødedommen er den ældste religion af de monoteistiske verdensreligioner. I jødedommen tror man på en gud og at Jesus ikke var Guds søn. Man er automatisk jøde når ens mor er jøde, men hv... -
Hjælp - historie!!!
ForumindlægHej, jeg har fået en masse spørgsmål som skal besvares. Der er nogle få spørgsmål som jeg ikke rigtig forstår, og vil derfor høre om der er nogen som kan hjælpe mig :) Der er kilder og spørgsmål til kilderne Københavns bombardement ”Siden i onsdags er intet nummer af dette blad udkommet. ... -
Hjælp til rettelse/karakter af dansk stil
ForumindlægHej allesammen.. Jeg ved udemærket godt, at jeg er utrolig dårlig til dansk ( og har derfor matematik/fysik i gymnasiet ;) ) Så vil derfor høre, hvad I umiddelbart vil gi i karakter for denne stil. Jeg ligger normalt omkring 4. Jeg har teskt nr. 1 der hedder "To Verdener" &rdquo... -
JEG DØR NU :'(..
ForumindlægJeg skal skrive en konklusion om denne artikel som jeg forstår INTET af !! DEN SKAL afleveres iaften .. PEOPLE HELP :'( De rigeste flygter fra den offentlige velfærd Danskere med månedslønninger over 50.000 kroner om måneden vender det offentlige velfærdssystem ryggen. Nye tal viser,... -
Essay med mangel på personligt præg? 10 eller 12?
ForumindlægHej. Jeg har fået 10 for mit essay, som jeg fik tre timer i skolen til at skrive. Jeg går forresten i 8. klasse, og det er første gang, at min klasse skulle skrive essay. Jeg havde virkelig håbet på et 12-tal, men min lærer havde været i tvivl om, om hun skulle give mig 10 eller 12, så hun spurgt... -
Skr. STX eksamen, vurdering af kronik!
ForumindlægNogen der vil vurdere min danske stil fra eksamen? Opgaveformuleringen lyder: Skriv en kronik om alvor og spøg i digtningen. Kronikken skal indeholde en redegørelse for de væsentligste synspunkter og virkemidler i "Mona og overskægget" (tekst 4) og "Alvorligt talt ud" (tekst ... -
Forkort mit bogresume
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle skrive at resume af en bog jeg har læst, efter læsedagende. Problemet er bare, at jeg syntes, at den er for stor. Kan i være søde at hjælpe mig med at forkorte den? Jeg er dårlig til komma og punktum, det ved jeg godt. Med jeg gør mit bedste. Men. Er der muligt ... -
Rette oversættelser af sætninger
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe med at rette følgende oversættelser? På forhånd tak! Sein Opgave 1 Hvor er du? Er du hjemme? Nej, jeg er på kontoret. Hvor er I? Vi er hjemme, børnene er på ferie. Hvor er de henne? De er i München. Hvor gammel er du? Jeg er 15. Hvor gammel er Claudia? Hun er 17. Hvor ... -
Stil om Oplysningstiden, Erasmus Montanus, Holberg og uddannelse. Kig den igennem?
ForumindlægEmnet lød: Skriv en introducerende artikel til et almentkulturelt tidsskrift om Holbergs syn på uddannelse. Som en del af besvarelsen skal du redegøre for, hvordan dette syn udtrykkes gennem personerne Erasmus, Jakob og Løjtnanten i stykket Erasmus Montanus. Som en del af artiklen skal du kort p...
