Søgning på: afsætning a. Resultater: 19401 til 19420 af 144021
-
Bestem højden i en trekant?
ForumindlægJeg har en retvinklet trekant ABC, hvor: a = 6 b = 8 c = 10 C = 90 grader Jeg skal bestemme højden, hc. hvordan?? -
siden i en trekant
ForumindlægHej allesammen:) er der nogen der ved hvordan man finder BC i denne opgave?? Jeg har fundet frem til at vinkel A er 39 grader og AC er 7,5 tak på forhånd -
Redoxreaktioner - afbrænding
ForumindlægHej! Jeg er ved at læse op til kemi A mundtlig eksamen, og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare forskellen på afbrænding af cellulose og nitrocellulose - er der nogen, der kan hjælpe? -
Enheden på en koefficient (tendenslinje)
ForumindlægHvis jeg har volumen, V, [m3] ud af x-aksen og tryk, p, [Pa] ud af y-aksen, hvilken enhed har a så, når tendenslinjen er p(V)=a·V-1.4 Tak på forhånd. -
Freedom for slaves in the US
ForumindlægSomeone who will Describe the amendments that secured freedom for slaves in the US. in a "easy" way? -
Reducering
ForumindlægKunne nogen ikke lige være søde at hjælpe med denne opgave? :) Der må gerne gives en forklaring og en kronologisk udregning :) Tak! :) (a-2)(a+5) Kan ikke helt huske hvordan man gør.. -
Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.
ForumindlægVil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven) -
Matematik hjælp
ForumindlægVi har problemer med de 2 spørgsmål... a) Opstil ulighederne, der beskriver begrænsningerne for produktionen af smykkerne. b) Tegn polygonområdet givet ved de opstillede uligheder. -
konfidensinterval normalfordeling
ForumindlægJeg er faktisk interreseret i både a) og b), da jeg ikke helt ved hvordan jeg løser dem? Er der noget med intervalbredde formlen eller hvad? Jeg har vedhæftet et billede af opgaven. -
Finpudse en kort oversættelse
ForumindlægHar forsøgt at oversætte fra dansk til engelsk. Enhver rettelse er mig en stor hjælp :) Søvnens betydning for evnen til at huske er overraskende vigtig, viser nyere forskning. Menneskets hukommelse opbygges i stadier. Først samler man viden om et emne - f.eks. ved at læse - men når man går i gan... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægRaul og hans bedste venner mødes ofte i byens nye flotte park for at spille basketball. De kan godt lide at spille basketball der, fordi de kan være næsten alene. Efter episoden med den irriterende mand spiller de kun, når der ikke er nogen på bænken og holder øje med dem. ”Har i taget basketbold... -
Allometrisk-vækstmodellen
ForumindlægI denne model forestiller vi os, at alle personer uanset højde har samme tværsnit (tykkelse og bredde). På figur 3 ses illustration af denne modelantagelse. Hvis mennesket kun er halvt så højt, dvs. 0,85 m, hvad ville det så veje efter denne model? Hvad, hvis det var 1 m højt? Argumentér for sv... -
Ret ordvalg, ordstillinger osv
ForumindlægNogen, som vil rette denne tekst igennem ? (: Har engelsk på A To say who benefits from backpacking tourism needs a more ambiguous explanation. You may of course say that the for example the shops selling travelling kits, as rucksacks and the coffees shops as Sarah Hall mentions earns a lot on ... -
Tjek up
ForumindlægOpløsning A: 100 ml 0,245 M natriumacetat ( CH3COONa) Opløsning B: 50 ml 0,150M NaOH Opløsning C: 100 ml 0,220 M HCl 1) Beregn pH for opløsning A 2) Bregn pH for en blandning af B og C ved 25 grader 3) Beregn de aktuelle koncentrationer af Na, Cl og OH i blanding af B og C 4) Beregn pH for den si... -
Opgavehjælp - cykelløb
ForumindlægHejsa, jeg tænkte på om der var nogle, der kunne hjælpe med følgende opgave, da jeg mildt sagt er gået i stå: En cykelrytter B, kører ad en lige, vandret vej med en hastighed på 9,0 m/s, da han ser en forankørende rytter, A, 50 m længere fremme. A bevæger sig med den konstante 11,0 m/s. B ac... -
Regneforskrifter - Lineær vækst.
ForumindlægHej! Jeg er igang med en matematik rapport, der omhandler lineær vækst. Derstår jeg skar forklare teorien bag regneforksrifter og bestemmelse af a og b ud fra to givne punkter, er det ikke det samme? - eller er jeg helt gal på den. -
Engelsk - to spørgsmål
ForumindlægHejhvordan siger man "en nedfrosset mand på engelsk?"- a freezing/frozen man?og hvordan siger man ærlæologi-studerende?jeg kan ikke finde "ærkaolog(i)" i ordbogen.. Måske har jeg stavet det forkert? -
hjælp til matematik
ForumindlægHej Er der nogle der vil hjælpe mig med denne opgave??Bestem en ligning til tangenten i punktet (1,f(1)) til funktionen f(x)= ax^2Bestem a så tangenten går gennem punktet (0,1)Håber der er en der vil hjælpeTak -
Projektion af punkt på plan
ForumindlægBetragt planen a der har en parameterfremstilling:(x,y,z)=(4,-2,3)+s(6,5,-2)+t(1,3,2) for s,t tilhøre ROg punktet P=(7,3,9)Bestem projektionen Pa af P på a.Håber der er en der kan hjælpe lidt.. -
Parameterfremstillinger
ForumindlægHej alle :-)! Jeg vil gerne udlede parameterfremstillingen for en superellipse, som har ligningen: (x/a)^2,5+(y/b)^2,5=1. Det er næsten det samme som en ellipses ligning, bortset fra, at eksponenten er 2,5 i stedet for 2 som den er for en almindelig ellipse.
