Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19401 til 19420 af 23609
-
(Harmonisk svingning)
ForumindlægHej folkens. Jeg har en formel som beskriver energien i en ideel harmonisk svingning , der er konstant, altså: Etotal : Efjeder + Ekin = ½ * k * (delta x)2 + ½ * m * v2 som jeg ikke helt forstår. Er der en der kan forklare dette, ville jeg være taknemmelig. Og så har jeg en and... -
Et lidt anderledes kemi spørgsmål.
ForumindlægDet kan godt være at følgende slet ikke giver mening. Jeg taler kun ud fra den viden, jeg har.Hvis grundstoffer praktisk talt er ubrydelige, kan man så godt sige, at det carbon-atom, jeg lige har spist, kan stamme fra millioner/milliarder af år siden?Hvis carbon er et dårlig eksempel, så indsæt d... -
fluxtæthed
ForumindlægF=B*I*L*sin(90)*n. Jeg skal lave isoleret B. Ser formlem så sådan ud: B=F/(I*L*sin(90)*n. F=2,3NI=1,5An=150 vindingerL=6,0cmkan jeg lave nogle af enhederne om? -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Anbefal en god opgave!
ForumindlægNu har jeg efterhånden opgivet at finde alle de gode opgaver fra Studieportalens gemmer, fordi det vil tage for lang tid at læse dem alle igennem. Anbefal derfor en opgave, som du synes er god. -
Kraft og Newtons 2. lov
ForumindlægHejsa. Jeg har en smule svært ved at komme med et eksempel.. Er der nogle, der kan hjælpe? "Gør rede for begrebet kraft og Newtons 2. lov. Illustrer med eksempler." Jeg forstår godt den første del, men jeg forstår ikke det med eksempler.. -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Ormehuller, tidsrejse og Einsteins's relativitetsteori
Forumindlæghey derude, Er der nogen af jer, som ved hvilken sammenhæng der er mellem Einstein's relativitetsteori og ormehuller/tidsrejse ? hvis ja, vil I så ikke gerne forklare mig det? på forhånd taaak .. -
Gruppearbejde - hvordan bliver det godt?
ForumindlægHejsaJeg sidder netop er ved at forberede lidt til noget gruppe arbejde, men ved at flere i gruppen knap ser på det.Kender I den følelse, at man synes at man kunne bruge tiden bedre?Jeg er ingen stræber, men ja...De andre grupper, er alle folk optaget af, at tingene skal laves ordentligt, så ja e... -
Opgave om procent
ForumindlægHvor mange liter 50% sprit skal man blande med 12 liter 90% sprit, for at blandingen bliver 60% ? Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal gribe opgaven an. Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe? -
Singularitet i Maple
ForumindlægJeg har et behov for at fjerne en singularitet i en funktion i Maple. Jeg har funktionen -1/abs(x), der jo divergerer mod uendelig for x gående mod nul fra begge sider. Her vil jeg gerne sætte y=-7 i intervallet x=[-0.143,0.143], således a jeg "hakker spidsen af". Er der nogen, der ved ... -
Billede på forsiden i LaTeX
ForumindlægJa overskriften er jo ret sigende. Hvordan gør jeg det? Mit billede er i jpg-format. Jeg har denne preamble\n\n\\documentclass[a4paper,12pt,titlepage]{report}\n\enewcommand{\\thesection}{\\arabic{section}}\n\\usepackage[danish]{babel}\n\\usepackage[ansinew]{inputenc}\n\\usepackage[T1]{fontenc}\n\... -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
Svingningstid
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ? -
Formelsamling til matematik er færdig!
ForumindlægHer har I en formelsamling. Jeg vil ikke skrive om den her, da der står en smule i forordet. Jeg har både uploadet den her, og så får I også lige et link, hvor den også kan findes. peecee.dk/upload/view/169460 -
Er Wikipedia partisk?
ForumindlægEr Wikipedia partisk, eller er siden neutral? -
Det samme?
ForumindlægEr halveringskonstant og halveringstid det samme??? -
Er der nogle skrappe hoveder til MatLab?
ForumindlægHej, som overskriften siger har jeg brug for hjælpe til en matlab kode. Jeg håber at nogen er skrappe til det og har tid til at hjælpe mig. Hilsen S.K -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle Jeg går i 3g, og er dermed student om små 4 måneder. Så det er snart på tide, at have bestemt hvad jeg skal foretage mig efter sommerferien. Jeg har længe gået og tænkt på at læse til civilingeniør, men al den snak om arbejdsløshed osv. har holdt mig lidt tilbage. Er der nogen som ... -
Ændring af sprog i \tableofcontents
ForumindlægHej Jeg har problemer med at få mit tableofcontents til at blive dansksproget. Min preable: ________________________ \documentclass[danish,a4paper,twocolumn,amsmath,amssymb]{revtex4} %\oddsidemargin 0.0in %\evensidemargin 0.0in \usepackage[danish]{babel} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepac...
