Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19401 til 19420 af 33650
-
eksamensopgaver
Forumindlæghvordan finder jeg "bestem ligning for α" er helt blank -
faseplot
Forumindlægnogen der ved hvordan man laver et faseplot i ti-nspire eller et hvilket som helst andet sted? -
Integralregning
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der kan forklare mig meget pædagogisk hvad integralregning er for noget? For jeg forstår simpelthen ikke, hvad det går ud på -.-' -
Eksame- i folkeskolen..-
ForumindlægHeej, Jeg kunne godt lige tænke mig at vide, hvordan eksamen fungerer, hvis der er nogle der ved det... -
Amider og syre-baseegenskaber
ForumindlægHej, har amider syre-baseegenskaber? jeg skal tilegne diazepam's pka værdi på 3,3 Der er en tertære amin i den og så en amid, jeg kan ikke huske om amider havde syre-baseegenskaber og aminer har jo pka værdier omkring de 7 -
Differentiering af eksponentialfunktion
ForumindlægHejsa. Jeg er nået til en lille bitte opgave som jeg simpelthen ikke kan forstå. Formlen f(x)=ax, a>0 ⇒ f '(x)=ax ·ln(a). Jeg har følgende funktion der skal differentieres: f(x)=2-3x og jeg differentiere ved hjælp af ovenstående formel: f '(x)=2-3x · ln(2).... -
Vedhæft fil
ForumindlægHejsa. Nu har jeg i en tid beundret funktionen "vedhæft filer". Synes det er smart, at man lige kan tilføje fx et matematikdokument, så peecee ikke hele tiden skal benyttes til dette. Men spørgsmålet er så, hvordan denne funktion benyttes!? Har prøvet at vedhæfte en fil fra min pc, som ... -
Matematik studiet SDU
ForumindlægHej alle 1. Har i nogen gode råd til hvordan man forbereder sig på matematik studiet ? Har du erfaringer med oplevelser noget i dur med "oh, det skulle jeg have gjort mere ud af inden jeg startede, så jeg ikke skal sidde med det nu" ? Det ville være rigtig dejligt hvis matematikerne vi... -
Hvad er irrationelle funktioner?
ForumindlægJeg er i gang med eksamensspørgsmål og da jeg er privatist, har jeg ikke nogen vejleder at spørger, så håber i kan hjælpe mig. 1. Hvad er irrationelle funktioner? 2. Egenskaber som grundfunktionerne har? 3. Dm(f) for en irrationelle funktioner? 4. Bevis, at konstanten a for en potensfunkt... -
hjælp til fysik!!!!
Forumindlæghej alle sammen ! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen, som jeg frygter, fordi jeg virkelig ikke kan finde ud af fysik. så håber i vil hjælpe og komme med nogen letforståelige svar. hvad kunne jeg snakke om, og vise af forsøg hvis jeg skulle risikere at komme op i slægten alkohol eller når felt... -
Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k... -
Ligning ud fra to punkter
ForumindlægHey, Lige en opgave jeg ikke er stødt på før: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linjen l går gennem A og B. a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Kan vi lave en vektor AB, benytte den som normalvektor, indsætte enten A eller B og så derved... -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Redegør for Potensregression :S?
ForumindlægHej, Jeg skal op til Mat B mundtlig snart, og jeg har fået et spørgsmål på at redegøre for potensfunktioner og potensregression, men jeg aner ikke hvordan man regner potensregression i hånden eller hvad det er osv. Jeg ved godt nok hvordan man regner det i min lommeregner TIinteractive, me... -
Hjælp til en lille oversættelse
ForumindlægEn dag så jeg en annonce, som stod i vores avis. En dansk-tysk ægtepar i Köln søgte en pige, som kunne hjælpe i huset. At være au-pair var et ønske, jeg længe havde haft. Nu gik det i opfyldelse! Familien, jeg boede hos, hed Weber. Venlige mennesker, der desværre altid havde for lidt tid. Arbej... -
Er kvadratrod x en potensfunktion?
ForumindlægJeg skal differentiere en potesnfunktion som en del af et bevis. Mit spørgsmål er så her om funktionen √x (kvadratrod x) er en potensfunktion? Når denne bliver differentieret giver det 1/x^-1/2, som er det samme som 1/2√x. Når man tegner grafen for dette ligner det meget en potensfu... -
eksamensspørgsmål gsk MAT A
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle af mine eksamensspøgsmål Differentialegning. delsprøgsmål: gør rede for tangentens ligning og begrebet approksimerede førstegradspolynomium. Går udfra at jeg hernunder skal udlede tangentens ligning med et bevis, men hvad menes der med &qu... -
Ond i sulet- TEMA?
Forumindlæghej alle sammen jeg har virkelig brug for jeres hjælp! ved ikke om nogen af jer har læst ond i sulet, men den skal ejg aflevere synopse til onsdag og sad og lavede analysen men blev i tvivl om temaet? hjælp hjælp hjælp! på forhånd tak ! :) -
Eksame
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til eksamen i år i biologi. Vi har lige fået udleveret de spørgsmål som vi kan komme op i. Ville høre om der var nogen af jer som kunne hjælpe med at svare på dem. Jeg er ikke særlig god til biologi og jeg er i gang med at læse grundigt! Jeg har vedlagt spørgsmålene -
Det nye testamente
ForumindlægHej Er Det nye testamente en primær kilde?
