Søgning på: matematik b eksamen 2016. Resultater: 19421 til 19440 af 129511
-
AT eksamen i morgen !!!
ForumindlægHej alle sammen :) Min At-eksamen er allerede i morgen. Fagene er Fysik og Historie A, og mit emne er røntgenstråling. Jeg har nogenlunde sat mig godt ind i stoffet. Men hvad kan censor/eksaminator spørge om? 'vil nemlig meget gerne være så meget forberedt som overhovedet muligt. så hvad er d... -
Forsøg til Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej allesammen :) Jeg står og skal til eksamen, men mangler et par forsøg jeg kan vise til henholdvis Energi Induktion Elektromagnetisme Syrer-Salte-Baser Transformation Kemiske bindings former Atom og kernefysik Bevægelsesenergi Kemisk og elektriskenergi Det ville være en rigti... -
Engelsk eksamen ideer
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk Vi skal vælge et overemne som er et af disse 4: Guns and violence Racism in the US ... -
Differentialregning (Mdt. eksamen)
ForumindlægHej Jeg har fået følgende spørgsmål opgivet: 3. Differentialregning Redegør for definitionen af differentialkvotient. Forklar om regneregler for differentiation Jeg tænkte på at bevise de forskellige regneregler for differentialregning, hvad mere vil være en god idé at komme ind på? -
lommeregner til skriflig eksamen i morgen
Forumindlæger der en der har så meget styrer på lommeregner at han gider skrive hvordan man benytter den i de forskellige opgaver? det ville være til en STOR hjælp. -
Eksamen på c-niveau
ForumindlægJeg skal op i psyk. på c-niveau. Ville blot ha' et eksempel på de spørgsmål, som man kan risikere at trække. Jeg har 24 min. forberedelse og 24 min. eksamination. -
f(x)=b*a^x ,, finde a??
Forumindlæghvordan finder jeg a i expontentalfunktionen f(x) = b*a^x.. dette ved jeg: (x1;y1) = (0; 10,1) (x2;y2) = (10; 12) takker på forhånd.. :) -
Kan jeg selv bestemme om jeg skal op i eksamme ?
ForumindlægHej Er der noget med, hvis man for et dpårlig årskarakter så kan man komme til eksame i det pågældende fag.? På forhånd tak.. -
Vektor a og b er bestemt ved koordinatsættene
Forumindlægvektor a = (3t /2) og vektor b=(7/-8t+2) Bestem vektor a•b udtrykt ved t. Bestem tallet t, således at de to vektorer bliver ortogonale. Hvordan gør man lige det i hånden? -
Undersøg om der findes værdier af t, så projektionen af vektor a på b er 3*vektor b
ForumindlægJa, som opgaveforumulering lyder, så har jeg to vektorer vektor a=(5/t) og vektor b=(4/2) Og så skal jeg undersøge om der findes værdier af t, så projektionen af vektor a på vektor b er 3.b. Håber der en der vil hjælpe:) -
FP9 5 maj matematik 2020
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med FP9 5 maj 2020 i matematik Opgave 6 Tegningerne herunder viser de første 3 figurer i en figurfølge. Hver figur i figurfølgen er opbygget af retvinklede trekanter, der alle har mindst en katete med længden 1. 11 111 111 1 figur 1 figur 2 Figurfølgen... -
A's hastighed i forhold til B
ForumindlægHej, Jeg har en opgave som lyder: med start i punkt P - cykler A imod nord med en fart på 4 m/s, mens B cykler mod nordøst med en fart på 3 m/s. Hvad er B's fart i forhold til A. Svar mulighederne er: A) 2,6 m/s B) 1 m/s C) 2.8 m/s Jeg ville selv mene svaret er B, da begge cykler med fa... -
Andengradspolunomium, hvor talle b og c er ukendte?:S
ForumindlægHej, jeg har fået stillet denne opgave, håber at der er nogle venlige sjæle som kan forklare hvad øsningen er? Et andengradpolynomium f er bestem ved: f(x)=-5x^2 + bx + c Det oplyses at f har rødderne 3 og 7 Bestem tallene b og c? Er der ikke nogle som kan løse denne, jeg er gået helt kold ... -
y'=a*y+b hjælp til c i løsningen
ForumindlægHej hej... Jeg har fundet du af at løsningen til y'=a*y+b er y=-(b/a)+c*e^(ax), men hvordan bestemmer jeg c? Har jo konstanterne a og b, men c? Ville sætte stor pris på lidt hjælp.. -
differentiering af produkt funktion og matematik noter
ForumindlægHvilken fremgangs metode/formel skal jeg bruge når jeg skal differentiere en produkt formel. Jeg har absolut ingen matematik noter (smidt væk.. DOUGH!) så vær venligst præcis.ps. Og et link til en side med matematik noter vlle være fantastiskpå forhånd tak -
mundtlig eksamen - ubestemt integraler
Forumindlæghej jeg har en problem med en af de mundtlig spørgsmål. spørgsmålet lyder Ubestemte integraler • Redegør for stamfunktionsbegrebet. • Endvidere ønskes en redegørelse for regneregler for ubestemte integraler, herunder især partiel integration. nu har jeg redgjort for stamfun... -
Engelsk eksamen emne
ForumindlægHej jeg skal have valgt et emne ud fra overemnet "American issues" som jeg har trukket, nogen der har nogle gode forslag til et underemne til american issues som der er masse stuff til. Tak. -
Skriftlig dansk eksamen 25/05-11
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg var oppe til dansk skriftlig i dag, og jeg synes selv det gik ret godt. Siden jeg kom hjem har jeg fået et par stykker til at læse den og har af dem fået en masse kritik. De siger, at jeg ikke har fulgt problemformuleringen særlig godt. Jeg smider derfor min opgave ind her... -
eksamens spørgsmål - fysik
Forumindlægkan i hjælpe med den her. Jeg svært ved den. Fortæl mig hvordan i gør, så jeg kan lære af det også. En bold med massen 300g kastes lodret opad med en starthastighed på 72 km/t Hvor højt kommer den op? -
Mundtlig eksamen -Engelsk A, HF
ForumindlægHej Jeg skal snart op til min mundtlige eksamen i engelsk a, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an. Hvordan skal jeg starte, uden at kludre kronologisk i det. Jeg har før fået at vide at jeg kludrer rundt i teksterne, men jeg ved ikke hvordan man starter og slutter på den ri...
