Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19421 til 19440 af 26896
-
Vinkler og længder
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_1stx111_MAT_A.ashx jeg sidder fast i opgave 9. a) får jeg til s = 3,14 , men jeg forstår ikke hvilken vinkel w er? Er det bare 90 grader ?? b) ... -
Ret fejlene i sætninger
ForumindlægRet fejlene i følgende sætninger, og forklar dine rettelser på dansk. 1. He is trying to hide his personally feelings. 2. The children far too often had to take care of themselfs. 3. The widow found the life difficult after her husband died. Jeg har fremhævet fejlene, men ved ikke hvordan je... -
haster! please hjælp med at rette er ikke god til tysk!
ForumindlægDet er den danske udgave: Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætter ind på min konto jeg har ca. ... -
Dagens DP Opgave
ForumindlægHvad er det næste tal i rækken? 5,20,20,6,6, ? God fornøjelse! -
Vurdér hvor lang en sejlgarnssnor er?
ForumindlægHalløj folkens :) Sidder lige og mangler lidt hjælp til min sidste opgave i min fysik rapport. Den går ud på som overskriften siger. Vurdér hvor lang Joakim Von Ands sejlgarnssnor er alt i alt. Her er lidt info omkring det: "Vi Antager nu at JvA's sejlgarnsnøgle oprindeligt havde en r... -
Én sætning, hjælp bedes.
ForumindlægHvad er der galt med denne sætning? My sister have won a week's holiday in France. Have skal være has? Men hvorfor? Forstår det bare ikke :-S -
KIg vedlagt billag en sød sjæl som kan hjælpe med de to opgaver
ForumindlægEn sød en der vil hjælpe -
Hjælp med kort rettelse - VIGTIG og HASTER
ForumindlægDansk: Vores venner, Brenda og Brian, er lige taget på ferie; de er kørt ud til deres sommerhus (cottage), som de har haft i nogle år. Huset blev bygget for 14 år siden, og da det var blevet færdiggjort, solgtes det til Brendas mor. Senere er moderen død, og Brenda har overtaget huset. Det er ble... -
Interleukin 6 og PGC-1alpha
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med biologi, og så noget diabetes. Min lærer er meget ustruktureret, og derfor er mine noter jeg har, enormt uklare. Det jeg gerne vil have hjælp til er at finde ud af hvordan Interleukin 6 og PGC-1alpha hænger sammen med diabetes. De research jeg har lavet på interleukin 6 e... -
andengradsligning
ForumindlægHej. Kan ikke rigtig løse denne her: -x+4x = x^2+y^2-6x-10y+26 3x = x^2+y^2-6x-10y+26 hvordan kommer jeg videre, når jeg gerne vil finde x-værdien ? nogen der kan hjælpe, tak.. -
syre-base reaktion mellem kulsyre og vand
ForumindlægJeg skal skrive syre-base reaktionen for kulsyre og vand. - jeg skal derudover huske på, at kulsyre er en dihydron syre. Hvordan ser det reaktionsskema ud? Noget med HCO3 ?? -
Potensvækst.
ForumindlægHej, Jeg forstår simpelthen INTET af, hvad jeg skal bruge f.eks. fremskrivningsfaktoren og vækstraten til, når jeg sidder med sådanne opgaver inden for potensvækst.. Jeg har en opgave, der lyder.. Givet y=f(x)=3,6*x-1.5 Hvor mange procent aftager y, når x vokser med 20%? Det ville være djeligt... -
Hvad giver: (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x)
ForumindlægHej! Har fået et spørgsmål i min aflevering jeg ikke helt er med på.. Håber i kan hjælpe mig :) Hvad giver (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x) ? - Forklar først systemet i gangestykket - Forklare dernæst med ord, hvordan du er kommet frem til facit. Vil lige prøve selv først. Systemet er vel bare at man ga... -
Rentesregning
ForumindlægBevis sætningen for ydelseformlen dvs. y=Ao·r/(1-(1+r)^(-n) ) Ved at anvende følgende ligning: An=y ((1+r)^n-1)/r Giv eksempel på anvendelse af Ao til at bestemme opbygning af en amortisationsplan Dette er et delspørgsmål til min mat b mundtlige eksame og er virkelig på barbund ... -
Integralregning
Forumindlæg∫x√(x2+6) dx Er det korrekt at jeg skal bruge substitution, og sætte t = (x2+6) ? Jeg har prøvet at regne mig frem derfra, men når jeg så er kommet til ∫x * t1/2 * (dt/2x) så ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre med (dt/2x). Har jeg regnet korrekt, og hvordan skal jeg komme videre? -
specifikke varmekapacitet, smeltevarme og fordampningsvarme
Forumindlæghej skal lave en rapport som hedder Fra is til damp her er arket som fortæller hvad man skal lave min spørgesmål er hvordan man regner vands specifikke varmekapacitet, smeltevarme og fordampningsvarme ud ? har resulataterne men bare giv mig et ekp så bruger jeg min resulat for det håbe... -
Magnetens tiltrækning
ForumindlægHvorfor kan en magnet tiltrække nikkel, jern m.m? På forhånd tak. -
elektromagnetisme
ForumindlægHej jeg er I gang med at skrive fysik rapport i 9 klasse,om elektromagnetisme, men jeg har et problem: I min fysikbog ny prisma ni står der "Vi sender en jævnstrøm igennem en ledning for at undersøge, om en elektrisk strøm påvirker en magnetnål. Magnetnålen giver et kraftigt udslag. Omkri... -
Bestem fart?
ForumindlægOpgaven handler om krabbetågen, som i hvile udsender et rødt lys med frekvensen f= 4,568*10^14 Hz. Hvordan bestemmer jeg farten, som krabbetågen udvider sig med? Jeg er HELT lost! - Og skal til Fysik-prøve i morgen!.. Argh.. Please, hjælp! -
Grænseværdi og kontinuitet
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Definer funktionen f_n : R --> R for n i N ved, at f_n(t) = t^(2n)/(1+t^(2n)) for t i R. a) Vis, at f(t) = lim(n --> uendelig)f_n(t) eksisterer for ethvert t i R, og at f(t) = 0 for ¦t¦<1 f(t) = 1/2 for ¦t¦=0 f(t) = 1 for ¦t¦>1 b) Gør rede for, at d...
