Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19441 til 19460 af 33826
-
tal med udråbstegn
Forumindlæghej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder? -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
De Fem Trekantstilfælde .. Mat.
ForumindlægHeii. Kan du/I meget nemt forklare mig hvad de fem trekants tilfælde går ud på og hvornår de bruges, ville være en kæmpe hjælp. Må meget gerne forklares nemt og enkelt. Evt. med eksempler hvis muligt :) -
formel til at finde a og b?
ForumindlægHvad er det nu formlerne til at finde a og b er til henholdsvis en eksponentiel funktion f(x) = b * a^x, og ved en funktion f(x) = b * x^a ?? -
Hastighed?
ForumindlægHar givet følgende model til at beskrive vands bevægelse gennem jord: f(t) = 2,4 * sqrt(t) f(t) = antal cm vandet er trængt gennem jorden t= antal minutter. Skal så bestemme hastigheden som vandet trænger frem i jordlaget efter 4 minutter??? Men kan ik lige se hvordan... -
SRP - lige et par spørgsmål..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg sidder og skriver SRP i biologi og kemi, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.. 1. Når man skriver om et forsøg i kemi, medtager man så også en liste over apparatur og kemikalier, eller er det nok bare at nævne hvad man har brugt under fremgangsmåden? 2... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hjælp moi!!
ForumindlægEn population af gærceller vokser efter N(t) = 695/1+63*e^-0,54*t, hvor N(t) betegner antallet af gærceller pr. kubikcentimeter til tidspunktet t målt i timer). a) Beregn N(0), N(10) og N(25) b) Beregn N´(10) og N´(25), og forklar, hvad disse tal betyder c) I modellen indgår tallet 659. Forkla... -
lineær
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med at få skåret dette helt ud i pap? to linæer funktioner er givet ved M(x)=4x+6 og k(x) = x-6 Bestem skræiingspunktet imellem garferne for m og k tak -
tangentens ligning
Forumindlægjeg har funktionen f(x)=7lnx-2x^2 hvor jeg skal bestemme ligningen for tangenten for i punktet p(1,f(1)) kan det passe at resutatet bliver y = 28*x+30 -
vinkelhastighed
ForumindlægHej Folkens hvordan løser man disse opgaver Er gået helt i stå og ved ikke hvordan man gør En 5 m høj mast vælter Beregn vinklehastigheden, når den rammer Jorden Beregn hastigheden af spidsen af massen når den rammer jorden Beregn hastigheden af en genstand som falder 5 meter Forklar fors... -
4 ! Hvad betyder det?
Forumindlæggod morgen alle sammen :) sidder lige med en tekst og kan ikke forstå hva 4 ! betyder!? Håber nogen af jer ved det. på forhånd mange tak sandy -
potensfunktion u. hjælpemidler
ForumindlægHej. Sidder med en opgave som jeg umiddelbart slet ikke kan se hvordan man skal løse. Opgaven skal løses uden hjælpemidler. En funktion f er af typen f(x) = b*x^a, og der gælder at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b. Nogle der kan hjælpe? -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
Eftertjek af resultat
ForumindlægOpg. u. hjælpemidler: --- Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling P med en halveringshøjde på 5 km. Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden h, idet trykket ved jordoverfladen er... -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
Ligning med 1 ubekendt
ForumindlægHvordan løser jeg flg. ligning? Den driller mig, og skal give -2. x-4 - 3x+3 = 2x+3 ----- ----- ---- 4 3 2 Brugte ---- som brøkstreg :-) Jeg har ikke brug for resultatet, men en helst meget detaljeret "let at forstå" forklaring... er blevet meg... -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen
