Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19441 til 19460 af 26896
-
Alber Einstein!
ForumindlægHvad beskæftigede han sig egentlig med? Hvad var historiske bedrift? - altså hvorfor var det vigtigt? En der vil svare mig på det? Sidder nemlig med en større opgave! ;-) -
Irriterende opgaver
ForumindlægJeg kan ikke rigtig forstå opgaven, der lyder: Et punkt D ligger på linjestykket AB ( A(2,0,0) og B(0,3,0)), således at lADl=5*lBDl. Jeg skal bestemme koordinatsættet til D. Jeg finder ligning for parameterfremstillingen gennem AB. Ligning for parameterfremstillingen der har retningsvektoren AB o... -
Forskel på y og f(x)
ForumindlægEr der nogen, der kan opfriske min hukommelse? Jeg kan huske, vi gennemgik det i 1g, men desværre har ejg afleveret min bog fra dengang, så i stedet tyer jeg til studieportalen :) Hvad er forskellen mellem f(x) og y? Fx y = ax + b og f(x) = ax + b. Jeg kan huske, at der er en forskel, men ikke ... -
Blodtype - donorer og modtagere
ForumindlægHej! Hvis jeg har A rhesus negativ som blodtype, hvilke blodtyper vil jeg kunne modtage ved f.eks. en blodtransfusion? Og hvilke andre personer ville jeg kunne hjælpe med mit blod? Hvad skal deres blodtype være? På forhånd tak Philosophia -
Er du et geni?
ForumindlægHvis du er, så hjælp mig lige med at lave en defination på følgende. Svaret skal (helst) være fyldest gørende, og der må gerne inddrages matematiske eksempler/udregninger. "Redegør kort for ideen i linæer regression ved mindste kvadraters metode" -
Umættede fedtstoffer
ForumindlægHvilken ernæringsmæssig betydning har de umættede fedtstoffer? Godaften -
HJÆLP!
ForumindlægSidder og øver mig på matematik prøve, og har MEGET brug for et eller andens hjælp! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man regner med kvadratsætningerne? - jeg forstår ikke hvirdan man ser hvilken en af dem man skal bruge, hvorfor og hvordan? Mangler meget hjælp, så håber der er en rar sjæ... -
Navngivning af oxoforbindelser?
ForumindlægHej allesammen. Da jeg skal til kemi B eksamen om lidt over en uge, sidder jeg og repeterer pensummet for året. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan man navngiver oxoforbindelser med hensyn til strukturformler. Og i spørgsmålene som jeg har modtaget fra min lærer står der at man både ... -
Differentialregning
ForumindlægHej Er det nogen kan kan forklare mig flg.: 1. Redegør indgående for begrebet differentialkvotient 2. Differentiér funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, ved hjælp af tretrinsreglen. 3. Redegør for tangentligningen og betydningen af vandrette tangenter (Der må gerne være inddraget nog... -
er afhængighed begrænset til traditionelle rusmidler?
ForumindlægHey alle. min lærer har lavet et eksamens spørgsmål som lyder: med afsæt i hjernens belønningssystem diskutere om afhængighed er begrænset til traditionelle rusmidler? spørger han om man kun kan blive afhængig af hash, kokain, osv? fordi man kan jo også blive afhængig af smert... -
2 måneder
ForumindlægHej Jeg skrive ikke blot på vegne af mig selv men også en del af mine klassemarrater her i 1.g. Vores dansklærer har fra første time ikke givet os et godt indtryk pga. utrolig mange fraværs timer, som bliver aflyst i sidste sekund. Samtidig har vi også i 1.g kun skrevet 3 dansk stile som ikke er... -
Integralregning
ForumindlægHey Vil gerne have hjælp til flg.: 1) Redegørelse for arealfunktion (bevis) 2) Redegørelse for det bestemte integrale 3) Redegørelse for arealet mellem to grafer Håber nogen kan og vil hjælpe :-) -
Forskellen på simpel og udvidet tid
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på simpel og udvidet tid er og hvornår bruger man hvad? -
B*F=S
Forumindlæghej der står min opg at hvordan udregner man en vares pris før udsalg hvis man kender udsalgsprisen og man ved at der er givet 20 % rabat udsalgsprisen er 500 kr. er det sådan her 1,20 * 500 -
Ligning for en plan (opg 2039)
ForumindlægHar store problemer med at finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave: I et koordinatsystem i rummet har en ret linje m parameterfremstillingen (x)=(3)+t(1) (y)=(2)+t(2) , t e R (z)=(1)+t(-2) (Parameterfremstillingen jeg har skrevet ovenover skulle have været under en og samme parentes o... -
Newtons 3. lov og tyngdekraften
ForumindlægN3: "For her aktion er der en lige stor og modsatrettet reaktion". Hvis tyngdekraften er aktionen, hvad vil så være reaktionen? -
Skal jeg?!?!
ForumindlægAng. forrige debat: KLage. Så i går spurgte jeg min tysklærer om han ville snakke med mig omkring karakteren! Han sagde han ikke ville snakke om det- han havde travlt- nej han måtte ikke snakke om karakteren- sagde han meget hurtigt og forvirrende. Jeg havde før da- skrevet en mail til ham, et ... -
Referencer + memoir
ForumindlægHej LaTeX genier! Jeg bruger dokument klassen memoir og her er en liste over de pakker jeg bruger: \usepackage[danish]{babel} \usepackage[ansinew]{inputenc} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage{amsmath,amssymb} \usepackage{fix-cm,fixltx2e} \usepackage[version=2]{mhchem} %\usepackage{pdfpages} %... -
Stamfunktioner
ForumindlægHvordan omsættes et single-integral så til polære funktioner: S f(x) dx = ? x = rcosØ y=rsinØ Hvad er S 1 dx giver en linje, hvor S f(x)dx giver et areal. SSdxdy = areal. SS f(x,y)dydx giver volumen. SSS dzdydx giver volumen. Og SSS f(x,y,z)dzdydx giver 4 dim. Har jeg forstået det korrekt? -
Kan I anbefale en bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende?
ForumindlægHej Kan I en anbefale en bestemt bog om lineær algebra der er pædagogisk og forklarende? Det er til selvstudie 1. semester. Jeg har kigget på pensum.dk men har ingen anelse om hvilken en der er "god". På forhånd tak
