Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19501 til 19520 af 26896
-
SRP: USA udenrigspolitik
ForumindlægHey! Nu har jeg endelig fået min problemformulering til SRP. Problemformuleringe lyder således: 1. Der ønskes en redegørelse for hovedtrækkene ved den amerikanske udenrigspolitik fra 1945 og frem til i dag med særligt fokus på Bush-dkotrinen. 2. Undersøg, hvilke konsekvenser den amerikanske ude... -
Adverbier
ForumindlægJeg ønsker en rettelse af opgaven :) Opgaven lyder: a) find adverbium og verbum i sætningerne. 435. Han blev (verb) voldsomt (adv) angrebet. 436. Han (adv) er ( verb) et umuligt barn. 437. Det er (verb) umuligt (adv) at svare på. 438. Det kan (verb) umuligt være sandt (adv). 439. Hans forsvar v... -
udregning af andengradsfunktion
ForumindlægHej har fået en opgave hvor jeg skal regne nogle opgaver ud, men hvad skal jeg bruge i funtionen for og regne de 3 opgaver a b c og d ud? er lidt forvirret andengradsfunktion er ikke min stærke side.. opgaven lyder således Ole og Dagmar har en lille gård. På lidt af jorden, der hører til gårde... -
Tangent ligning hjælp??
Forumindlægangiv en ligning for den tangent til parablen med ligningen y=2x2, der har hældningskoefficienten 2. nogle der kan hjælpe med denne her ??? -
Sinus og cosinus
ForumindlægHvordan løser jeg følgende opgave.. Jeg bruger formlen: a/sinA = b/sinB = c/sinC Jeg kender: 1,6/sin13,5 = b/sinB = c/sin38,1 For at finde lille c gøre jeg: c = sin38,1 * (b/sin13,5) = 0,776798 Spørgsmålet er hvordan jeg finder resten.. -
Variabler
ForumindlægOm tre variabler x, y og z oplyses følgende: z er ligefrem proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x er y er omvendt proportionale, og y er 10, når x er 1/2. Udtryk z ved x -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
hej kan i hjæpe mig om jeg har oversat rigtigt og gramatisk
Forumindlægkan i godt hjælpe mig med at rette om jeg har oversæat rigtigt. her er det danske Demokrati betyder folkestyrer, folkestyrer er en statsform hvor folket har den politiske magt. Folkestyrer kommer fra græsk sprog, folke betyder på græsk demos og styrer betyder på græsk krati, ordet demokr... -
Analyse af en flinker fyr
ForumindlægHej alle sammen :) Skal analysere Pia Juuls "En finker fyr" Har læst novellen, og er igang med at analysere den, men kan ikke igtigt komme helt i gang med den. Ville lige hører om der var nogen der havde lyst til at hjælpe lidt ? forholdet mellem manden og konen? Hvorfor damen hele t... -
præteritum/imperfektum
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i tvivl med de her sætninger. Her er mit bud: Da jeg vågnede (præ) lå (imp) jeg i parken, og to små drenge stod og kiggede (præ) på mig. Jeg ved (præ) ikke hvordan jeg var (imp)kommet derhen. Jeg kan kun huske at jeg dansede (præ) med en ret flot fyr, som gav (præ) mig en ... -
Eksponentiel vækst/væksthastighed
ForumindlægHvad er det, jeg gør forkert? Hvorfor får jeg "false"? -
Kvinder I industrien
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal aflevere Dansk/Historie på fredag, og jeg har ikke skrevet andet end en enkelt side, og er helt blank. Opgaven skal skrives i historie og som overskriften siger, skal den omhandle Kvinder i industrien. Min problemformulering hedder: "Gør rede for baggrunden for a... -
Nogen der forstår dette???? Please hjælp
ForumindlægHejj, Hvis du er god til tysk så er det fantastisk! Jeg har et problem eller rettere sagt min veninde har et problem. Hun har sendt mig en opgave som jeg skal hjælpe hende med, men jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre, så jeg sagde til hende at jeg ville bede om hjælp på studieporta... -
5 sætninger
ForumindlægHej mestre :) .. DK=>FR: 1. L'île Saint-Louis er en ø i Seinen. 2. Montmartre ligger i det nordlige Paris. 3. La Villette er en stor park. 4. I Paris finder man også de store modehuse. 5. J.O. von Spreckelsen er en dansk arkitekt. 1. L'île Saint-Louis est une île à Seinen. 2. Montma... -
Min første filosofi opgave
ForumindlægHej alle. Som kom den tid hvor jeg skulle skrive min første filosofi opgave. Jeg har valgt at skrive om den fri vilje, og jeg vil nu høre om nogen har forslag til citater jeg kan inddrage. Indtil videre har jeg kun 2 citater fra Satra der viser hans holdning til den fri vilje, men jeg har ikke k... -
Hjælp til at forstå den vedhæftede fil om syreanhydrider
ForumindlægEfter at have læst hvad der står i min bog om : Syreanhydrider er jeg stadig ikke helt med på hvad det egentlig er. Jeg har søgt på forskellige sider ,men er forstår det stadig ikke 1000 %. Er der en af jer herinde som vil hjælpe mig ?? Der er også givet et eksempel på ; Ethansyreanhydrid... -
Ligninger
ForumindlægJeg har endnu engang virkelig svær ved ligninger, som jeg håber i vil hjælpe mig med :/ 40 - 5 = 7 * x x = ? 10 + 3 * x = 19 x = ? -
Min mors cigarer
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal have oversat fra dansk til engelsk, men jeg kunne godt bruge noget respons og eventuelle fejl på den, så håber der er nogen der kan/gider hjælpe. Min mors cigarer Min mor ryger cigarer. Jeg hader lugten af cigarer. Cigarrøgen får mig til at hoste og giver mig hove... -
Ligninger og reducering mm.
ForumindlægHej! Som overskrifter siger har jeg virkelig brug for hjælp til følgende opgaver (jeg har prøvet en del selv, men uden held): 1. 13 x - 5 (1-3x)-14=2(x+10) 2. Her skal ligningssystemet løses : 3x + 4y= 13 og x-5y= -2 3. Her skal der reduceres: 2 a^2 + 5b - a(3a-1) +a(3+a)-b 4. a^1/2 *b^5*a^... -
Lyn spørgsm - rumfang
ForumindlægEn venlig sjæl der hurtigt kan hjælpe med at besvare hvorfor man ganger pyramidens rumfang med 1/3
