Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19541 til 19560 af 31547
-
trigonometri uden hjælpemidler.
ForumindlægHej. Jeg har lige en opgave som skal løses uden hjælpemidler. Jeg er derfor lidt i tvivl om hvordan man løser den uden lommeregner når man fx. får udleveret en opgave som : I en trekant ABC kendes følgende størrelser: sin(B)=0,5 a=4 c=10 bestem arealet. altså jeg er godt klar over at ... -
Nutid eller Datid??
ForumindlægHejsa... Jeg har fået en stil for hvor overskriften er: Myren Ok mit sprøgsmål er så, hvis der står dette her: Overskrift: Myren Her går en myre helt alene på den våde vej. Hvad mon du ville opleve, hvis du var den? Skriv en historie om dine oplevelser som myre – brug ”jeg... -
strøm
Forumindlæghej alle. jeg har lige fået styr på billederne i hovedet omkring U, I og R. Men mit spørgmål til jer er at hvad er det som får pæren til at lyse? Er det hvis man har stor strømstyrke så får man meget lys eller er det fordi man har stor spænding (I) at pæren lyser meget? En meget logisk og basal f... -
Arbejdsløshed eller rekordmangel?
ForumindlægJeg sidder her efter min afsluttede HHX og funderer lidt over mine muligheder. Ansøgningen til jura er nu endegyldigt sendt efter en god del overvejelser om hvorvidt jeg nu skulle vælge Jura eller Statskundskab eller måske endda International Business. Ens for alle disse uddannelser er at de in... -
Medicin - standby eller direkte optag
ForumindlægHej Jeg blev student her i sidste uge med et snit på 10,5 efter bonus. Jeg har derfor tænkt mig at søge ind på medicin om et par dage. Af den grund vil jeg gerne høre fra jer om hvorvidt det er muligt for mig at komme ind i år (direkte optag), til næste år eller i løbet af studieåret (stan... -
Cykel
Forumindlæghej, jeg har svært ved at forstå opgave c i linket.. vil gerne have hjælp, måske med lidt tekst til den opgave c.. så vil det hjælpe meget http://peecee.dk/?id=39665 på forhånd tak -
Ft=m*g
ForumindlægHej Vi har formlen Ft=m*g, kan man godt sige at g er konstanten og at Ft og m er de to variable eller må man kun bruge disse betegnelser under "rigtigt" matematik..? -
Opgavesæt
ForumindlægTil information: Så er opgavesættene fra i dag kommet ind på uvm: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07gammel.htm?menuid=1505060 -
Vi blir' snart overflødige
ForumindlægLæs her: http://epn.dk/teknologi2/computer/article1827549.ece Og så er det nat med Studieportalen. -
Komplekse tal
ForumindlægHvis jeg gør følgende med det komplekse tal: √((-√3)^2+i^2) hvorfor bliver det så 2 når i^2 er -1 -
Please hjælp..
ForumindlægHar siddet fast i disse opgaver i så lang tid,, kan nogen vise min hvordan man gør Skibet Globtik Tokyo er en sa°kaldt supertanker. Fuldt lastet har skibet massen 6,5 · 108 kg, og skibet sejler normalt med farten 7,2 m/s. a) Beregn skibets kinetiske energi, na°r det fuldt lastet sejler m... -
Høj vækst.
ForumindlægHvordan kan vi forbedre vores samfund? Hvad mangler vi. Det går forrygende godt for vores økonomi. Men hvad mangler vi at forbedre. Der vil være flere ældre i fremtiden. Det er en byrde for samfundet. Kan i komme med flere problemer? Mvh. Camilla -
nirvana
Forumindlæghvis man siger de 4 ædle sandheder og den 8-ledede middelvej fører til nirvana (sandt?) og sidste led i den 8-ledede vej er ret selfordybelse =meditation, vil alm. mennesker så i dag opnår nirvana når de mediterer? -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: Betragt en retvinklet trekant ABC hvor vinkel C er ret. Højden på hypotenusen kaldes h. Højdens fodpunkt er D. Længden AD kaldes x, mens længden af DB kaldes y. Højden deler trekanten i to små trekanter, ADC og CDB. Gør rede for at disse t... -
Geometriopgave
ForumindlægHej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men aner ikke hvordan jeg skal sætte det ind? en der kan hjælpe?... Opgaven er vedhæftet -
Tysk Akkusativ og Dativ
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke huske endelserne i akkusativ og dativ. Kan godt huske forholdsordene, men ikke eine osv. Så skal have han, hun , intet køn + plural, i både akkusativ og dativ. -
Vendetangent ??
ForumindlægNogen der vil forklare med ord hvad en vendetangent er ??? -
Hvordan blev din SRP opgave?
Forumindlægoverskriften siger sig selv (: er i tilfreds med de i har opnået ? hvad forventer i at i får :)? Jeg synes det gik fint og forventer en mellemgod karakter - en fin karakter , gider ikke have for høje forventninger. -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle :) Jeg skal i mit SRP skrive om NMR.. og jeg synes det er ret svært da jeg hverken har haft om fourieranalyse eller elektromagnetisme før. Jeg har dog forstået matematikken, det er bare fysikken der driller :S Er der nogen der kan forklare mig hvordan en ladet partikel bliver påvirket af... -
Hej alle sammen
ForumindlægEn der vil rette min dansk stil?
