Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 19541 til 19560 af 86708
-
den generelle forskrift for et andengradspolynomium
ForumindlægHar fået et spørgsmål der går ud på at man skal" regøre den generelle forskrift for et andengradspolynominium", jeg ved at forskriften er f(x)=ax2+bx+c, men jeg forstår ikke hvordan man skal "redegøre" det:// -
Nogen der har fået 13?
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige. -
Biologi+Mat på Uni? Svært?!
ForumindlægHeej. Overvejer at læse matematik og biologi på uni efter 3.g, men jeg er meget i tvivl, da jeg ikke er sikker på sværhedsgraden. Hvad er sværhedsgraden på de forskellige studier? Lige nu har jeg matematik på B og biologi på A, jeg får 7 i begge fag. Er det overkommelige studier for mig? Tænker ... -
løse ligningssystemet
ForumindlægHej er ved at løse et ligningssystem. Har dog følgende ligning nu: (3x+y)-(x+y)=14-2 Hvordan skal man løse den? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Valgfag (kemi A, fysik A, engelsk A)
ForumindlægJeg har studieretningen: Mat A, Fys B, Kemi B Jeg skal have hævet et fag fra B-niveau til A-niveau! Jeg er i tvivl, om jeg skal hæve enten fysik, kemi eller engelsk på A-niveau. Endvidere er jeg i tvivl, om jeg skal have 5 A-niveau-fag. Er der nogle, med samme studieretning, der har erfaringer på... -
Parabel
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe medd forklaring og facit? -
andengradsligning og lineær funktion
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe med andengradsligningen og funktionen (se vedhæftet) ? -
Monotoniforhold omkring afsætning
ForumindlægHej Jeg sidder lige pt. med opgaven (vedhæften), som jeg ikke rigtigt har kunne finde ud af. Jeg har prøvet, hvordan jeg troede man skulle håndtere opgaven (ligeledes vedhæftet), men dog endte det med noget vollapyk. Jeg har derfor brug for noget hjælp til at guide mig frem til resultatet :) -
Sandsynlighedsregning og kombinatorik
ForumindlægForklar hvad P(6,3) og K(6,3) betyder? Nogle som har en ide til hvad det indenbærer? -
Parabel
ForumindlægHej Har en aflevering for, men er i tvivl om en opgave. Ved ikke hvordan jeg skal løse spørgsmål b. Har fået af vide at man godt kan bruge beregninger til at regne det ud, i stedet for at tegne det ind i Geogebra, men ved ikke hvordan. Nogle der kan hjælpe? Har vedhæftet et billede af opgaven -
Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet ved f(x) = 2*x2-8*x+6; , bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f. -
indfør en passende variable
Forumindlægpeter har vundet 25000kr i lotto. istedet fir at bruge pengene indsætter han gevinsten på sin konto hvor han får 4.5% rente pr. år. indfør en passende variable og opstil en model. -
Vækstrate
ForumindlægHar lidt svært ved at finde løsningen Hvad er fremgangsmåden til at løse opgaven? -
Differentialregning flere spørgsmål
Forumindlæg"Det går kort og godt ud på at bestemme hvor hurtigt funktioner vokser/aftager i et bestemt punkt. Med andre ord ønsker man at bestemme hældningen af tangenten i det enkelte punkt." Hvad skal den tangent egentlig gøre godt for, og hvorfor fokuseres der kun på netop ét bestemt punkt? Hvo... -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Ln til numerisk værdi?
ForumindlægJeg sidder og har problemer med at komme frem til den rigtige værdi i en ligning! Ligningen lyder: ln|(y-a)/(y-b)| = KVAD(D)*(x+c) Hvis jeg tager funktionen i e^x vil jeg mene at det giver: |(y-a)/(y-b)| = e^KVAD(D)*(x+c) Men ifølge min lærebog, så burde jeg komme fra til: |(y-a)/(y-b)| = e^...
