Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19561 til 19580 af 23723
-
Stedsbiord, tidsbiord, mådesbiord og gradsbiord
ForumindlægHej I sætningen 'Jeg kommer straks tilbage' er 'straks' et tidsbiord og 'tilbage' er et stedsbiord. Korrekt? mvh. -
Genre
ForumindlægJeg står her med en opgave og kan ikke lige huske alle de undergenre der er. det jeg har er en novelle, men mangler undergrene til det, det er til dansk på niveau D -
lineær ligningssystem, forståelse af opgave
ForumindlægJeg sidder med en opgave og jeg tror næsten at den er løst ( se vedlagte fil), men der mangler lige det sidste.. Spørgsmålet lyder "Bestem ved regning i hånden den fuldstændige løsning til ligningssystemet (3 A^(T)-;2A)x = b for den værdi af tallet a, hvor der er mere end én løsning."... -
Erhvervscase om Århus Charter på HHX
ForumindlægÅrets Erhvervscase er om firmaet "Århus Charter", som har 24 år på bagen og ejes af søstrene Jette Rantala og Ulla Stæt Andersen. Her kan erhvervscasen 2012 diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke! Nyttige links: - Århus Charters hjemmeside. - Studienets nye guide til sy... -
Et digt!
ForumindlægJeg skal skrive om et digt til Fredag.. Jeg beder ikke om nogen løsning, men nærmere nogle gode ideér/guldkorn. Baggrunden er udnyttelsen af børn til at rense skorstene i London ca. 1750-1900..LONDONI wander thro' each charter'd street,Near where the charter'd Thames does flow.And mar... -
Et skub ad vejen
ForumindlægHejsa :-)Er der please ik' nogen, der evil hjælpe mig med denne bio opgave..?http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1996/Opgave%201%20Blødere.docJeg har lidt svært ved genetik, så jeg er fuld i gang med at læse på det og prøver samtidig at løse denne opgave... -ville være rart med... -
AT-synopsis og eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen om et par dage og jeg har hørt at man tit får en god karakter, hvis man nærmest har lavet sin AT-synopsis om dvs man har fundet nye metoder og problemstillinger. Er det rigtigt? For jeg synes selv min synopsis er god og jeg kan ikke finde nogen fejl... Det ville hjælp... -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
AT-Integration. Forslag?
ForumindlægHej, jeg skal op i morgen AT. Men har lidt problemer med at få det til at hænge sammen, jeg har valgt at sætte mine problemstillinger og delkonklusioner ind på STP så I kunne se hvordan jeg sådan delvist har svaret, men jeg har også læst en masse ved siden af, artikler, undersøgelse, og en masse ... -
EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har lige et mindre spørgsmål ang. spansk eksamen...har læst i nogle af indlæggende at det er en go ide at have et A4 ark til hver tekst og så bare kopiere d over og fokusere mest på ektemporalen, MEN man trækker jo kun et uddrag af teksten skal man ikke fokusere på det og i givet fald kan man... -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
Fedte for lærer og censor hvordan?
ForumindlægHej! Så er det snart den danske eksamen finder sted, og jeg vil derfor gerne lære nogle forskellige tricks så jeg kan score en god karakter. Jeg vil gerne vide om der fx er bestemte udtryk der er godt at bruge, eller om der er visse ting man kan gøre så censor får et godt indtryk om en. TAK! og... -
To morgener (stx eksamen)
ForumindlægJeg er umiddelbart den eneste fra min klasse der har skrevet om de to digte "Morgen" og "Tidlig Morgen". Hvem har ellers? Og har i lyst til at diskutere lidt? :D Ekspressionisme-delen gik fint for mig, men surrealisme - nej tak da. -
SRP - Apple
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er gået lidt død i min SRP opgave, og jeg vil gerne høre om der er nogen som har et forslag til hvordan jeg skal formulere min problemformulering, opgaven lyder som følgende: "Lav en virksomhedsbeskrivelse af Apple Udarbejd en branche/markedsanalyse for computere i Da... -
Dybde
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til følgende: En person slipper forsigtigt en bold ved kanten af en brønd. Hvor dyb er brønden, hvis han hører et plask efter 4 sekunder? -
RÅD TIL PLACERING AF BUTIK :)
ForumindlægHejsa folkens. Vi har bestemt os at åbne en butik, hvor vi sælger yogurtis med 30 foskellige toppings... bl.a. oreo kiks, kamelsovs, vandmelon, hvis chockolade og mange andre ting. Samt med at vi har planer om at bringe Mango is, natural is, chockolade is, banan is, lakrids is, pære is samt 3 and... -
Titrering
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave som jeg fatter hat af, en der kan hjælpe?(vedhæftet) tak på forhånd!! -
En sætning
ForumindlægJeg har et problem med sætningen her, hvor jeg er usikker på, hvorvidt grundleddet skal betragtes som værende i ental eller flertal: When moving to a metropolis one will have to adjust heavily [as public behaviour and social relations are/is much different from the basic standards of a rural... -
Synopsis om parforhold.. HJÆLP!
ForumindlægHej.. Jeg har denne case som jeg skal lave en synopsis over, men jeg kan simpelthen ikke komme igang, så ville være rigtig taknemlig hvis nogen kunne hjælpe.. Den orale kollusion Anders og Helle: Anders og Helle mødte hinanden på et sygehus hvor han arbejdede som læge, og hunvar inglagt, efter at... -
Hjælp til IQ og G-faktor
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved, om IQ og G-faktoren er det samme?
