Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19581 til 19600 af 23609
-
jern skaller og elektroner
Forumindlæghej jern har 2 e i inderste skal og så 8 i nr 2 skal og så 14 i nr 3 skal og så 2 i nr 4 skal men jeg tænkte på om der er en grund til at det er 14 i nr 3 skal ? der kan jo være op til 18 i tredje skal normalt.... der er fordi jeg kunne tænke mig at vide hvor mange elektroner der er i denne ion ... -
Taksonomiske niveauer ?
Forumindlægfølger disse problemstillinger de taksomiske niveauer ? Hvad er en dampmaskine og hvem opfandt den? Hvordan virker dampmaskinen? Hvad er dampmaskinen blevet brugt til? Hvad er den industrielle revolution? Hvilken betydning har dampmaskinen haft på den industrielle revolution? -
Kraft på en trappe!
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave et projekt, og det er nødvendigt for mig at finde ud af hvor meget energi(kraft) man danner ved at gå op af en trappe. så hvis nogen har en formel, eller en forklaring på, hvor meget kraft et menneske ville skabe ved at gå op af et trin(trappe) ville det være dejligt! -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Beregning af strækning?
Forumindlæghej alle Jeg skal finde en strækning, og jeg ved at jeg skal bruge formlen v = s/t... hvor jeg skal isolerer s Er det så sådan her jeg skal isolere. s = v * t ? Jeg er nemlig ikke helt sikker. Med venlig hilsen Ludvig -
forkort..
ForumindlægKan ikke helt få denne forkortet.. hjæp.. -
Cepheidestjerner+afstandsbestemmelse
ForumindlægJeg har beregnet afstanden til M100 (spiralgalakse) for 12 cepheide-stjerner og derefter fundetafstanden til M100 i både parsec og lysår. Jeg skal forklare, hvor jeg ikke får samme afstand til stjernerne, som ifølge wikipedia er lig med afstanden til galaksen, der i dette tilfælde er M100: "... -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
hastighed
Forumindlægså blev det noget med gnidningsmodstand og hastighed. igen er opgaven vedhæftet. de bøger jeg har forklarer det bestemt ikke særlig godt, så er der nogen der har nogle ling til disse ting opgaven omhandler ville det også være godt. -
hvordan downloader man videoer fra youtube???
Forumindlæghvordan downloader man videoer fra youtube??? det er til en projekt håber nogen kan hjælpe -
-13.6eV
ForumindlægHvordan er man kommet frem til, at der skal -13.6eV for at ionisere et hydrogen atom? -
Strøm Via Induktion
ForumindlægHej derude :D Jeg er igang med et teknologi projekt, som handler at lade computere via dette induktions strøm. Jeg vil så spørge om, det er muligt at tage en pære, og tilslutte nogle viklinger, og så smide det på et induktions komfur, så overfører strøm, der vil få den til at lyse, eller måske b... -
Uddannelsesskift
ForumindlægHej Folkens! Som i nok er bekendte med er der igen i år udsprunget nye studerende, og jeg er en af dem. Nu er næste step jo at søge videre, problemet er bare at jeg ikke har fået det gennemsnit jeg skulle bruge til drømme studiet (Odontologi). Mit snit er på 8,5 inkl. 1,08-reglen og jeg har... -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
sinusfunktion
ForumindlægHvordan finder jeg x udfra udtrykket: f(x)=A*sin((2π(x-C))/B)+D Jeg har fået A,B,C og D givet, så spørgsmålet er hvordan jeg finder x'et? -
3-faset vekselspænding
Forumindlægen ovn mærket 3x380 V, 5,0KW indeholder tre ens varmelegmer i stjernekobling. bestem a) den optagne strøm..?? bestem b) varmelegemernes modstand..?? -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
vands massefylde
ForumindlægJeg har læst en del om Arkimedes lov, og vil nu sikrer at jeg har forstået det 100% korrekt. derfor har jeg besluttede mig at løse nogle af de opgaver som man kan finde på nettet. problemet er så det med vands massefylde. på Wikipedia står der at vand ved 3,8 grader har et massefylde på 1,000 er ... -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Ubestemte og bestemte integraler
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på ubestemte og bestemte integraler er, og måske inddrage et eksempel?
