Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19601 til 19620 af 29788
-
ANALYSE AF FRU ANE BRØNDUM I DEN BLÅ STUE
ForumindlægHej venner Jeg sidder og vil gerne læse en analyse om Anna Anchers maleri ‘Ane Brøndum i den blå stue’. Problemet er dog at jeg ikke kan finde nogen. Er der nogen der kan forklare mig nogle symboler, kontraster, farver, komposition på billedet. Eller måske forklar jeres bud på analysering af bi... -
Karakter til gymnasiet.
ForumindlægHey gutter. Jeg har lige et spørgsmål om karakter. Her for to uger siden, fik vi vores andet karakterblad. Man får normalt tre. Mit gennemsnit var på 7,2. Og her sidste uge, sagde vores UU-vejleder, at jeg var uddanelsesparat dvs. kunne komme på gymnasium og at hun ville søge vores ansøgni... -
Regning med mål og vinkler
ForumindlægDet er en del år siden jeg har arbejdet med mål og vinkler. Og selvom det måske er simplet og let nok, kan jeg intet huske om det. Og vi får ikke gennemgået noget om det i klassen, da de regner med at det er noget man allerede kan. Og det kan jeg sikkert også, men jeg kan bare ikke huske det.... -
HCA - åndelige + materielle
ForumindlægHej. Jeg sidder med eventyrerne "Den lykkelige familie" og "Hyrdinden og skorstensfejeren" af HC. Andersen. - jeg vil gerne fortælle lidt om, hvad det åndelige og materielle i disse eventyr er, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde det. Jeg har selv tænkt lidt på, at det ma... -
Dr. Jekyll & Mr. Hyde, videnskaben og klunketiden
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde eksempler og beviser på at dette foregår i klunketiden og hvordan videnskaben var i den periode, hvor Dr. Jekyll ... foregår. Jeg har selv fundet nogle eksempler angående, hvorfor det er i klunketiden, men jeg står måske med større dilemma i at finde eksempler... -
læse opgave
ForumindlægHej jeg har dansk på c-niveau. og har skrevet en opgave over en biledbog som jeg skal aflevere på onsdag.Den er knap færdig mangler indledning og perspektivering.er gået lidt i stå der.. Men er der nogen som kunne tænke sig at læse den med henblik på at give mig forslag til hvad jeg kunne bruge m... -
ATeksamen 2010 - psykologi
ForumindlægEmnet er jo i år : Videnskabelige gennebrud og teknologiske landvindinger i 1849-1914, og jeg er meget interesseret i psykologi. Jeg har indtil videre kun undersøgt en smule, men overveje adfærdsspykologi eller freuds psykoanalyse, men ville hører om der er nogle som har andre ideer inde for fage... -
Stigning og fald i procent
ForumindlægJeg har meget svært ved regning stigning og fald i ved procent regning. Jeg har det med at bytte rundt på de to ting. Jeg har blandt andet et regne stykke der lyder sådan her: _________________________ Gammelpris: ??? Ændring i procent +250% Ny pris: ... -
hvorfor bliver vinkelfrekvensen mindre? udæmpede lodrette svingninger
ForumindlægHej allesammen! Jeg undrede mig over, hvorfor vinkelfrekvensen bliver mindre, når massen bliver større? I mit tidligere forsøg med et lod på 100 g fik jeg en vinkelfrekvens på 6,725 (kan ikke lige huske, hvilken enhed der skal skrives - måske (s) ) I det næste forsøg benyttet jeg mig af et lod... -
hvorfor bliver vinkelfrekvensen mindre? udæmpede lodrette svingninger
ForumindlægHej allesammen! Jeg undrede mig over, hvorfor vinkelfrekvensen bliver mindre, når massen bliver større? I mit tidligere forsøg med et lod på 100 g fik jeg en vinkelfrekvens på 6,725 (kan ikke lige huske, hvilken enhed der skal skrives - måske (s) ) I det næste forsøg benyttet jeg mig af et lod... -
Udregn spritbilists bøde, månedsløn og promille
ForumindlægHej er der ikke nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver 1. To spritbilister Mette og Jeppe får begge en bøde på 12000 kr, Mette har en promille der er dobbelt så stor som den Jeppe har. Hvor stor er den månedsløn Mette får udbetalt (måske lidt hjælp - Bøde=den udbetalte måneds... -
Vektore i koordinatsystem
ForumindlægHej alle Jeg er lige i gang med at lave min sidste mat aflevering, men der er dog en opgave jeg helt gået i stå ved. Jeg skal have det afleveret i morgen så håber nogen kan og har tid til at hjælpe her er linket.. jeg har bare uploadet billedet af opgaven: http://peecee.dk/upload/view/112077... -
Eksamenspørgsmål
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal oop til eksamen i matematik på onsdag, og har på forhånd fået de emner og spørgsmål jeg kan trække til eksamen. Men under emnet polynomier og differentialregning, lyder et af spørgsmålene således - Forklar hvordan man finder differientialkvotient og stamfunktion ... -
eks. udvikling ?
ForumindlægI Rusland er befolkningstallet faldet med 0,6 % om året i de seneste år. I en prognose antages det, at Ruslands befolkningstal fortsætter med at falde med 0,6 % om året. I 2004 var Ruslands befolkningstal 142,2 millioner. a) Opstil en matematisk model, der beskriver udviklingen i Ruslands befolk... -
SRP - Reaktionsmekanisme
ForumindlægJeg skal i min SRP forklare lidt om reaktionsmekanismen for hydrolyse af en ester (ikke direkte et spørgsmål i min problemformulereing, men min lærer sagde det ville være godt at få med. Sagen er bare den, at alle de steder jeg kan finde noget om det står det på engelsk, hvilket jeg virkelig ikke... -
"At komme" til (...) - Hurtigt spørgsmål.
ForumindlægJeg skal skrive følgende sætning: "Hun siger, at hun meget godt kan lide at komme til Pelegrina." - Eget forsøg: "Dice, que se gusta mucho llegar a Pelegrina" Jeg er i tvivl om, hvis man skal bruge "llegar" (at ankomme?) eller "ir"? Eller måske noget he... -
HJÆLP TIL FRANSK EKSAMEN!
ForumindlægHjælp til fransk eksamen (24-timers) den 20. maj. Jeg vil høre om der var et fransk geni blandt jer på studieportalen, som måske vil være så godhjertet at hjælpe mig i nød den 20 maj. Jeg trækker spørgsmålet den 20 maj (en tekst) og skal så forberede en fremlæggelse omkring den tekst. Det jeg ge... -
Problemer med opgaver af formen "Vis, at sammenhængen..."
ForumindlægHej! Jeg har i lang tid haft problemer med at knække opgaver hvor man skal vise ting. Eks. Af en kugle med radius 10 udskæres en cylinder. Vis, at sammenhængen mellem cylinderens rumfang V og cylinderens halve højde t er bestemt ved V=200*pi*t-2*pi*t^3 Nogen der kan hjælpe med denne opgave, ... -
Ødipus tragedien
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig..... Jeg har nogle problemer med at forstå Ødipus tragedien. Ødipus finder ud af at han måske er kong Laois morder,men vidnet siger at der var mere end en angriber. Men man udgspørge aldrig vidnet, for så finder han ud af at han er søn af Laios og J... -
differentialkvotient
ForumindlægJeg har store problemer med at finde differentialkvotienten, for en funktion... og det skulle jeg meget gerne kunne til på onsdag hvor jeg skal til eksamen, eftersom det tit skal bruges i delen uden hjælpe midler... Jeg sidder derfor og regner og regner, og der er nogle ting jeg ikke kan forstå.....
