Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19601 til 19620 af 23489
-
Download
ForumindlægHvordan får jeg fat i programmet? -
Skal kunne de 20 første grundstoffer?
ForumindlægJeg spørger på vegne af min ven, der har kemi A:Er det et krav, at man skal kunne de 20 første grundstoffer?Eller er det bare en _meget_ god ide at kunne? -
Farver ved tungtopløselige salte
ForumindlægVi har lavet det meget simple forsøg i kemi, hvor man skal påvise, at der er halogenider i en opløsning (helt præcist var det saltvand, hvor vi titrerede sølvnitrat ned for at bestemme, hvor meget Cl- og andet, der var i opløsningen. Vi tilsatte K2CrO4 som indikator).Mit spørgsmål: Hvorfor er søl... -
pH
ForumindlægHej søde mennesker.. jeg er lge startet på emnet pH og er lidt lost. har siddet med en opgave i lang tid nu, men kan ikk rigtig finde ud af den :( Hvordan var det nu man beregnede pH, hvis man har 0,1 mol Hcl og 1 L vand ? skal man bare sige 0,1 : 1 L = 0,1 .. og så sige pH = -log(0,1) hvi... -
Hjælp til kemi!
ForumindlægHej..Er her en der vil hjælpe mig med noget af opgave 1 fra studentereksamensopgaver (den grønne bog) maj 1995. -
AgNO3 på tøj?
ForumindlægHej! I sidste kemitime var jeg så uheldig at få sølvnitrat på min hvide strikkede trøje, og nu er der kommet nogle meget grimme brune pletter på trøjen.Jeg tænkte på om der er nogen derude der ved om man kan putte noget andet på den for at lave en 'omvendt' reaktion eller om der er noget ... -
Formelsamling - til alle der har matematik!
ForumindlægHej alle brugerer som går på gymnasiet. Jeg er ved at lave en formelsamling med en masse små huskeregler og har tænkt mig at ligge den op på nettet og linke til den. Er der noget I vi have med? Indtil videre har jeg: - potensregneregler - kvadratsætninger - løsning af andengradsligning (ved brug ... -
Graf og nulpunkter
ForumindlægBetragt funktionen: f(x) = 2 * sin((x-π)/2)+2, hvor 0 ≤ x ≤ 4π a) Bestemt funktionens nulpunkter, og skitser grafen for funktionen. b) Gør rede for, at funktionen har et maksimum, og bestem x-værdien. Først og fremmest vil jeg bare have hjælp til a. Jeg har skitseret den, men jeg kan... -
rettelse
ForumindlægLeder en der er expert i math! Vil gerne have 9 eller 10 eller 11 for denne opgave, da det er meget nødvendigt ! Så vil I matematikere hjælpe mig med selve rettelsen af denne opgave! Stilhæftet sætter jeg senere ind idag..! På forhånd mange tak ! -
Hvorfor ikke?
ForumindlægNogen der kan forklare mig....1.Hvorfor kan man ikke sige at"reaktionen er en kemisk ligevægt"?Hvad kan man så sige?2.Hvorfor kan man ikke sige at"På reaktionens energidiagram ses at aktiveringsenergien er højst mod venstre"Hvad kan man så sige?Min lærer mener at man skal skri... -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægJeg har skrevet en tysk stil til emnet "Zwischen Himmel und Erde".Jeg vil meget gerne have, hvis I gad at rette lidt i den. Det skal siges at jeg går i 9. klasse, så det er ikke på verdens højeste niveau! På forhånd tusind tak for hjælpen! :-D-----------Es gibt mehr zwischen Himmel und ... -
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Definitionsmængde
ForumindlægHvad er definitionsmængden for g(x)=kvadratroden x+2/x. Og hvordan er det man finder den? og hvordan finder man værdimængden? På den? -
renteregning
ForumindlægHej jeg har et problem med følgende opgave en mand sætter 6000 kr. ind på en konto hvert år, den årlige rente er 2% - jeg skal udregne slutkapitalet efter 7. indbetaling. Jeg kan godt løse den ved at udregne det for hvert år adgangen men findes der ikke en smart ligning/formel der kan hjælpe mig ... -
genetik
ForumindlægHej, er der en der har læst om emnet GENETIK?Og lige vil se på denne sætning, om den kan siges?"Hvert kromosom består af en lang dobbeltstreg DNA, som rummer koden for alle vores arvelige egenskaber" -
Als ich jung war
ForumindlægHejMit første indlæg, ta daaaa...Nu til det seriøse. Jeg vil blive utrolig glad, hvis der var nogle herinde, som lå inde med et referat på en side, af 'Als ich jung war'?//Heeman -
PLEASE HJÆLP! HASTER
ForumindlægHej er der ikk nogen der er rigtig søde at tjekke denne stil igennem.. Jeg behøver virkelig hjælp til det her, det er MEGET vigtigt!!!!Claudia Rusch ist im Jahr 1971 geboren. Sie kommt von einem sehr bedeutsam Familie und ist an der Ostsee großgeworden. Ihre Familie hat einen alten Familiennamen:... -
Middelalder
ForumindlægHej, Vi er igang med et projekt, hvor bl.a. middelalderen indgår. I den forbindelse har jeg fået til opgave at lede efter en ridder der angiveligt skulle have deltaget i en omfavnsrig pilgrimsrejse. Hans navn skulle være Casper Maach.Jeg synes ikke det umiddelbart lyder som en normalt middelalder... -
underlige ord
Forumindlæghvordan udtaler man [portjé][sjampinjong][sjenerøs][mester][lag af is][rundhåndet]
