Søgning på: matematik noter. Resultater: 19641 til 19660 af 45346
-
STX mundtlig
ForumindlægHej Jeg skal op i historie i morgen og har brug for nogle gode råd. Blandt andet om hvordan man bedst læser op? Indtil videre har jeg bare gennemgået hvert modul og læst de fleste tekster for hvert forløb og skrevet de fleste kilder ned, med kort resume. Men jeg mangler 3 forløb og har ikke tid ... -
Enheder
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål mht til enheder. I min opgave står der at man kan omregne g/ml til kg /m^3 ved at gange med 1000. Hvordan nan det være at det kan lade sig gøre? -
Cadmium HJÆLP!!
ForumindlægHej SP Er der nogen som kan hjælpe mig med den vedhæftetfil. Mange tak på forhånd!! -
Henfald
ForumindlægHvordan gør jeg det? Tjek billede. -
LÆR VORES SØN SPANSK
ForumindlægHej, Vores søn er startet på handelsskole i sommers. Efter 2 måneder skiftede han skole, hvorefter han fik spansk. Han er derfor bagefter i forhold til sine klassekammerater. Er der een derude som kan hjælpe vores søn op på niveau med de andre? Undervisningen kan foregå i Aarhus eller nord fo... -
GPCR's
ForumindlægHej. Jeg roder lidt rundt i alfa-adrenerge, beta-adrenerge og muskarinerge GPCR's. Er der én, der lige kan skære det ud i pap? Synes ikke Google er til megen hjælp. Er det noget med at alfa subuniten aktiverer reaktionskaskaden ved de alfa-adrenerge, beta/gamme subuniten aktiverer ved de b... -
Guldalder/Romantik
ForumindlægDer er vel ikke nogle, der ligger inde med noget genialt om guldalderen/romantik?Evt. om C. Købke? -
Buddhisme HJÆLPP!!!
ForumindlægHej.. det er fordi jeg har prøve imorgen om buddsime Hvad tænker i der er vigtigte af have styre på? Min lærer sige at der er 25 spg. Hvad er vigtige at vide? jo mere i fortæller jo bedre:) -
metabolisme og glukose
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med disse to spørgsmål? forklar hvordan glukose optages i cellerne i kroppens forskellige væv, - indrag herunder som minimum de insulin påvirkedeglukosetransportøre (GLUT4) forklar hvordan glukose metaboliseres cellerne (opbygning til glykagon) eller n... -
Substitution i Benzin forsøg
ForumindlægUdførsel 4. Væsken i reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglasset hældes nu i en skilletragt. Vandfasen lukkes ud i et nyt reagensglas, mens benzinfasen hældes i affaldsdunk. De to stoffer, der blev dannet ved reaktionen i pkt. 3., fordeler sig i faserne ... -
ekstra undervisning i Anatomi og fysiologi
ForumindlægHej Kan du give ekstra/uddybende undervisning i anatomi og fysiologi (og sygdomslære), som sublimen til min i gang værende sygeplejerske uddannelse. Det vil være uddybning i f.eks. hjernen og dens opbygning. Nervesystemet og det opbygning. osv. Jeg har en hjernerystelse, som gør det svært for m... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f (2))
ForumindlægOm en funktion f oplyses, at f(2)=5 og f'(2)=-4 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (2,f (2)) Nogle der ved hvilken fremgangsmåde jeg skal bruge for at komme frem til resultatet? På forhånd tak. -
Engelsk på A ! To korte artikler
ForumindlægHejsa allesammen, jeg har her skrevet to kortere artikler udfra et stykke, jeg har læst. Den ene skulle fylde max. 300 ord og være Broadsheet og den anden max. 100 ord og være Tabloid. Jeg har tit mange sproglige fejl i form af akavede vendinger og stavefejl, derfor ville det gøre mig meget glad,... -
kort stil
ForumindlægHEJ!er der muligvis nogle der har lyst til at rette denne stil igennem, da jeg er lidt i tvivl med selve grammatikken og stavelsen, da jeg ikke har stavekontrol på min computer...-mange tak :DAnalysis of “Horseman!” by Roger Zelazny Summery of the story: The story is abort a strange and powerful ... -
Variabeltransformation
ForumindlægHej Jeg har en matematik aflevering, hvori jeg skal lave en variabel transformation i en af opgaverne. Opgaven skal afleveres Tirsdag d. 27/1. Jeg har haft om variabel transformation, men kan kun svagt erindre det, og mine noter kan jeg selvfølgelig ikke finde. Opgaven er uden hjælpemidler Opg... -
hjælp til abstract
Forumindlæghej. min fagkombination er matematik A-niveau og fysik B-niveau. mit emne er Det skrå kast med luftmodstand. her er min abstract: The purpose of the experiment is to determine the throw of elevation and it is using by a cannon. I will examine the movement of the projectile motion from v... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Toppunktsformlen vha. symmetri
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage til mundtlig eksamen i matematik B (supplering), og et af mine spørgsmål omhandler udledning af toppunktsformlen for parabler ved at gøre brug af symmetrien i grafen. Der må andre ord ikke gøres brug af differentialregning i udledningen. Jeg har ikke kunnet finde m... -
De SIDSTE spørgsmål til mundtlig eksamen, hjælp!
ForumindlægSkal til mundtligt matematik eksamen på mandag og har stort set kommet det hele igennem, med tilskrivning af noter og opgaver til hvad der kan trækkes men der lige det sidste jeg mangler og godt kunne bruge noget hjælp til! 1. To af spørgsmålene lyder på ligninger, her nævnes uligheder - Hva... -
old Ægyptisk brøkregning
ForumindlægIfølge nutidens matematik skulle 10•(2+1/5) være lig med 22 Men jeg kan ikke få det til at gå op, for når jeg lægger brøkerne sammen i det der skulle vare resultatet så får jeg en værdi større end 1 ???? 3) 10•(2+1/5) 1 2 + 1/5 \ 2 ...
