Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19681 til 19700 af 152759
-
Emner til 2g
ForumindlægJeg har lige afsluttet første år på gymnasiet, og dvs., at jeg også har afsluttet det første år af mit 3-årige kemi-forløb. I 2g (efter sommerferien), har jeg lyst til at kunne følge GODT med i kemi, da jeg skal afslutte faget i dette år, Vi har gjort brug af bogen basiskemi B Jeg vil altså ... -
Bestået / ikke bestået bedømmelsesform på odontologi
ForumindlægHej Allesammen. Jeg vil lige spørge om der var nogen der kan forklare mig princippet i bestå / ikke - bestå. Hvordan er det man skal forstå denne bedømmelsesform. Hvis der fx er 3 opgaver 1) biologi opgave med 50 multiple choice spørgsmål 2) Biologi og kemi ( essayopgave - hvor der er 8 bio... -
Funktionelle grupper :-)
ForumindlægHej alle. Jeg har kemi C i år, men vores lærer har allerede fået os til at stifte bekendtskaber med de funktionelle grupper, hvilket egentligt ikke er svært. Der er bare én ting der er lidt slørret for mig; Hvornår bruger man suffikset, og hvornår anvendes præfikset. Jeg sidder og læser i ... -
SRP hjælp :/
Forumindlæghejsa jeg skal snart skrive SRP og har ikke valgt emne endnu. det har jeg ikke fordi jeg svært ved at finde et godt emne, hvor jeg har meget stof i både biologi og kemi. jeg vil rigtig godt skrive om hjertet, men jeg kan ikke komme på nogle hjertesygdomme hvor der også er meget kemi involeret (me... -
Fatter ikke systemet
ForumindlægHej jeg har lige afsluttet Kemi og Fysik for ikke så lang tid siden. Men jeg ved ikke hvordan karakteren helt tæller i afslutningen af 3.g. Her kommer spørgsmålet: Jeg afsluttede med en årskarakter i fysik med 7 og kemi med 02 Dernæst blev jeg trukket ud til eksamen i Kemi og fik 4 Mit spørg... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej folkens Gymnasielærere undviser jo i mindst 2 fag. hvis man tager den 5-årige uddannelse til biolog kan man hvis man også tager et pædagogikum på 1 år få kompetance til at undervise på gymnasier. men Gymnasier ser jo helst at kan undervise i mindst 2 fag så vil det være nødvendigt at tage en... -
Ret min opgave for 200 kr - titrering af eddike
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har færdiggjort en aflevering i kemi om titrering af eddike. Opgaven har en stor medbestemmelse på min årskarakter, og eftersom jeg afslutter kemi i år, er det en vigtig karakter - jeg går efter 12 tallet. Derfor ville jeg høre, om der var nogen herinde, med god faglig b... -
Idealglasloven
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe en ældre dame? Er helt blank inde for kemi. Og sidder og skal lave kemi rapport efter en kemi weekend. Beregn ud fra idealglasloven, hvor meget den dannede stofmængde H2O (g) og CO2 (g) fylder. Antag at temperaturen er 175 grader og trykket 1,180 bar. Vi antager, ... -
x2=x1+h
ForumindlægBenyt formlen for a til at vise, at hvis x2=x1-h, da vokser y med a*h. Hvad er h? Altså definitionen på det. Ligesom a er hældningskoefficient. -
Reducér udtrykket
Forumindlæghej kan i hjælpe mig her. hver gang jeg prøve, syntes jeg det bliver forkert. tak på forhånd. reducér udtrykket (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) -
Reducér udtrykket
ForumindlægNogle der kan forklare mig trin for trin, hvordan jeg reducerer følgende udtryk: (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b) Tak på forhånd :) -
Matricer med ukendte værdier?
ForumindlægSidder igen med nogle matrix opgaver som jeg ikke helt kan svare på. Der er givet to matricer A = 1 0 0 2 a 0 -2 0 -a og B = 1 1 0 a2-1 -1 0 0 0 1 hvor a tilhører R. a) Angiv for ethvert a samtlige (forskellig... -
Bestem forskrift: eksponentiel vækst
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og bøvler med en mat. afl. omhandlende eksponentiel vækst og kan ikke huske hvordan jeg beregner (a? og) b i f(x) = b * a^x. Jeg får oplyst to punkter: f(5) = 9: (5,9): 9 = b * a5 f(10) = 19: (10,19): 19 = b * a10 Jeg har beregnet a til at være ... -
en opgave
ForumindlægHej!Jeg vil gerne have hjælp med den opgave:Linjerne l og m har ligningerne:l:y= -2x+5 og m:y= ax-3Tegn de to linjer i et koordinatsystem, hvis a= 2.Bestem tallet a, så de to linjer bliver ortogonale.Jeg har tegnet, men jeg kunne ikke finde tallet a.På forhånden tak. -
At modtage blodtyper
ForumindlægEn person med blodtype A kan modtage blod med blodtyperne A og 0, men ikke fra B og AB. Hvilke typer blod kan de tre andre blodtyper modtage og hvorfor? Jeg skal lave svaret som et skema, hvordan laver jeg skemaet? -
andengradspolynomier
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet vede f(x) = ax^2-4x+c Jeg skal bestemme a og c når jeg ved at f netop har en rod og f(0). Skal jeg så isolere a og c i diskriminantformlen eller hvad? -
find vinkler
Forumindlæghvordan skal jeg beregne de ukendte vinkler og sidelængde a. Vi kender: C= 90º, b=3 og c= 8 Sidelængden har jeg brugt a^2+b^2=c^2 men hvordan regner jeg mig frem til vinklerne? -
Cosinus/sinus/tangens
ForumindlægJeg har nogen problemer med en matematik opgave der lyder således: I en retvinklet trekant, ABC, er længden af hypotenusen c= 5,764. Længden af kateten a = 2, 958 Beregn størrelsen af vinklerne A og B samt længden af den anden katete. -
Andengradsligning
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med den her: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0, a er forskellig fra 0, har netop én løsning. På forhånd tak. -
A7 på keyboard..
Forumindlæghar lidt svært ved at spille akkorden A7 på keyboard... da jeg ikke kan få plads til min lille septim (10 -halvtoner) A = a + dis +e hvor skal jeg placere min lille septim
