Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19681 til 19700 af 32350
-
omskriv udtryk
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik. Opgaven går ud på, at jeg skal omskrive nogle matematiske udtryk som fx. x2+y2+2xy Er der nogen her inde, der ved, hvordan man gør det ? -
2. gradspolynomier
Forumindlæghej allesammen :) vi har fået en opgave i matematik som jeg bare fatter prik af. håber der er en af jer som kan hjælpe. definition af et 2. gradspolynomium og en grafisk demonstration af, hvilken betydning koefficienterne i 2.gradspolynomiet har for parablens udseende? -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Maple indskrivning af graf?
ForumindlægSkal skrive min matematik aflevering på maple, vi har kun brugt det 1 gang...... Skal skrive formlen y=-3x-3 hvordan gør jeg det? Plot=-3x-3. Den vil ik tillade mig, plz en eller anden hjælp asap -
Gange to paranteser
ForumindlægHeej med jer. Har fået en matematik aflevering for om parenteser, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg skal gange nogle parenteser ud, men så er problemmet bare hvordan. Den første ser sådan ud: -(2b-a)(a+2b) Håber i vil hjælpe. -
Integrering
ForumindlægHvem kan finde ud af at løse følgende integrale, jeg er ret ny til integralregning, da jeg sidst havde matematik for 4 år siden. Symbolet skulle forstille ugenlig i integralet. -
Trigiometri
ForumindlægHej folkens :) Jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave i matematik, opgaven lyder: En centervinkel i en cirkel med radius 2 cm spænder over en bue, der er 4 cm lang. Bestem vinklens radiantal På forhånd mange tak, venlig hilsen Fanz :D -
Word mat
ForumindlægJeg er lige startet på matematik og skal i den forbindelse bruge word mat. Jeg kan ikke finde ud af at indsætte et koordinatsystem. Jeg får hele tiden FEJL :-( Håber I kan hjælpe en helt grøn word mat bruger :-) -
højden af en trekant
ForumindlægHej.... I min matematik opgave, skal jeg bruge højden af en trekant, men hvordan gør jeg det - når jeg ved at grundlinien er = 10 cm, og de andre to linier er = 8 cm ????? Nogen der kan huske formelen? :D -
Hjælp til Fysik & Mat
ForumindlægJeg bor i Vesterhimmarland kummuner og søger en lærer, der har mulighed for at komme ud til mig i min fritid, dvs. i weekenderne eller efter skoletid og undervise os i matematik og fysik på A-niveau. -
Maple
ForumindlægHej, Jeg skal bruge matematik programmet Maple til at finde de kritiske punkter for en fuktion af flere variable. Indtil videre har jeg fundet funktionens partielle aflede, men hvordan finder jeg herfra de kritiske punkter i dette program? Håber på hjælp - på forhånd tak! -
Dumpet mat B
ForumindlægHej. Jeg har desværre dumpet Matematik b på HF Online. Jeg fik 4 i skriftlig og -3(!!!!) i mundtlig, og det giver mig jo desværre et snit på 0.5. Det er lidt halvproblematisk, da samtlige uddannelser jeg har søgt ind på kræver Matematik b. Jeg regnede SLET ikke med at dumpe, da jeg har fået r... -
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Afgangseksamerne
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at øve mig på nogle af de gamle afgangs eksamer. Hvis i kender en hjemme side, hvor der er gamle læse, lytte og grammatik prøver. Kan i jo lige sende linket :-) Det samme gælder dansk.. Og I matematik med færdighedsregning kun :-) -
Højden i en ligesidet trekant
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en matematik aflevering og vil meget gerne bede jer om noget hjælp. Jeg har en ligesidet trekant ABC, med sidelængden 2. Og opgaven lyder hvorpå, Bestem længden af højden h. Nogen der har en anelse om hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak! :-) -
Keglestub - Hvor meget vand kan den indeholde?
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med et matematik projekt og er gået lidt i stå i en opgave. Vi har en keglestub hvor vi kender følgende enheder: R=11 h=10 v=23.13 Og skal nu bestemme hvor meget vand skålen kan rumme. Mange tak på forhånd. -
Løs ligningen!
ForumindlægJeg sidder med en opgave i matematik, og jeg kan simpelthen ikke få hul på denne ligning Opgaven lyder: Løs ligningen med hensyn til b. Jeg går så ud fra at det er b, der skal isoleres Ligningen ser ud som på billedet: -
Skalarproduktets anvendelse?
ForumindlægJeg har følgende eksamens spørgsmål i matematik. Vektorer Vektorer i planen, skalarproduktet med anvendelser. Synes det er meget bredt, men går ud fra, at jeg kort introducerer vektorer, og så definerer skalarproduktet, men er i tvivl omkring hvad der menes med anvendelser, og hvordan... -
Help! Enheder
ForumindlægØver på at regne med enheder. Plejer nemlig at omregne via et matematik program. Håber i kan hjælpe.. Skal have omregnet (kg*m)/s Altså bevægelsesmængde om til: eV/c -
HJÆLP - nulhypotesen
ForumindlægEr der nogle kloge matematik hoveder, der kan svare på dette spørgsmål: " Udover at det forholder sig sådan, hvorfor giver det god mening at forkaste nulhypotesen hvis p-værdien er under 5%?"
