Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19701 til 19720 af 31547
-
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
To lette mat opgaver
Forumindlæg1. En funktion f er bestmt vedf(x) = x + ln(x), for xER+Gør rede for, at f har netop ét nulpunkt.Her fik jeg at vide det var pga f var kontinuær og voksende, men altså jeg kan stadig ikke se, hvorfor f så har netop et nulpunkt. SKAL man have et kendskab til ln(x) for ellers kunne jeg da godt tro ... -
Hjælp mat?!!! :)
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende to opgave, som jeg ikke helt er i stand til at løse :/ Opgave 1 (uden hjælpemidler): Om et andengradspolynomium f(x) = ax2 + bx + c oplyses, at det har rødderne -2 og 4, samt at toppunktets korrdinater er ( 1; -5). Tegn en skitse af grafen for f og bestem fortegnet... -
Kræftceller
ForumindlægHejsa Hvad synes I kunne være en god ide at komme ind på hvis man skriver om kræftceller i ens SRP? -
Gibbs-energi for reaktion i gasfase
ForumindlægJeg har ligevægten2 NO2 (g) <-> N2O4 (g)Så skal jeg udlede formlen for Gibbs-energien for ligevægten, og der kommer til at være sådan:-(delta)G = R*T*log(p(N2O4)/p(NO2)^2)Et skub i den rigtige retning ville være meget påskønnet! Jeg er mildest talt på herrens mark. -
Erhversret!
ForumindlægHej Hvordan griber jeg følgende opgave an? I februar 2007 henvendte Georg sig til ingeniør Anton. De kendte hinanden fra deres studietid i 80-erne, de havde med mellemrum talt sammen siden da. George fortalte Anton, at han meget hurtigt skulle tiltræde et nyt job på Fidi-øerne, om Anton ville kø... -
Ate -> hydris eller omvendt?
ForumindlægNu bliver jeg pludselig i tvivl. Er rækkefølgen ate -> hybris -> nemesis eller hybris -> ate -> nemesis? :) -
Regning med "Store Formel"
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal regne alle de kræfter (Størrelse og retning), der virker på en pilot i et fly set i et koordinatsystem, hvor flyet er i hvile. Flyet flyver rundt i en vandret, cirkelformet bane, hvis centrum er fast i forhold til jorden. Flyets hastighed, v, er konst... -
Strukturen i et bevis
ForumindlægJeg sidder her og læser op til matematikeksamen. Mange beviser er bygget op sådan at man kan omskrive løsningen til udgangspunktet. Et godt eksempel er beviset for diskriminantformlen. I beviset laver man en masse fiddelihut (multiplicer med 4a, læg b^2 til og træk b^2 fra, faktoriser og isoler... -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Vektor
ForumindlægHej igen gutter. Nogen der ved hvordan man regner med vektorer analytisk og geometrisk? Skal lige være helt sikker. -
Beviser - Jeg har ingen ide om hvad de spørger om - Ergo ikke muligt at besvare
ForumindlægHej, Jeg sidder her med to opgaver af beviser som jeg skal besvare efter bedste evne - Men jeg forstår ikke hvad de reelt vil have. Hovedemnet hedder differentialregning og jeg kan vælge mellem A'erne, men B skal laves. Tak på forhånd -
Ikke tilfreds med SRP karakter
ForumindlægHej Jeg har i dag fået min karakter for min SRP, et 4'tal, og jeg er en del skuffet, da jeg har lagt en masse arbejde i det. Jeg har tænkt mig at snakke med min virksomhedsøkonomi lærer og afsætninglærer, da det er de 2 fag jeg har valgt. Håber på at kunne få en kommentar eller 2 fra dem. ... -
Opstilling af diff. ligning.?!
ForumindlægHeeej, jeg har denne ligning, som skal laves om til diff. ligning. Nogle der kan hjælpe? Jeg er lidt lost... http://peecee.dk/uploads/102011/aa_big_thumb.gif der er opgaven :) https://www.studieportalen.dk/forums/Getfile.aspx?filename=\forums\files\1085648.pdf&alias=opgave2%20til%2... -
procent
ForumindlægHej. Min opgave lyder "en vare koster normalt 125 kr, men nu gives en rabat på 22 kroner" Jeg ved godt at svaret er 17,6%, men hvordan laver jeg en udregning? Min bog siger at hvis jeg vil finde den procentvise tilvækst, skal jeg bare bruge denne formel: (s-b)/b = r men det giver i... -
Hjælp til matematik opgave!
ForumindlægHejsa, går på stx og har hårdt brug for lidt hjælp til en matematik opgave. Jeg ville sætte stor pris på noget hjælp fra en herinde. Matematik opgaven er om geometri, som jeg aldrig har været mega skarp til. Jeg har for en god ordens skyld, vedhæftet selve matematik opgaven. Det er opgave 1, 2 og... -
miljøpolitik
ForumindlægHvordan mener I, at debatten omkring global opvarmning påvirker miljøpolitikken? - Der er jo mange reklamer, i sær el-sparefonden, der fortæller folk om, at vores vaner ødelægger jorden... Tror I at politikken omkring miljø, vil blive ændret pga. dette, og i såfald hvordan? -
hjælp
ForumindlægKan i rette nogle af mine fejl?? 1000 tak Straßenkinder dramatische Leben Simon Ist 16 Jahre alt, er kommt aus ein alkoholiker familie. Seine mutter und vater ist alkoholische. Zu Hause bekam er keine Liebe, und alle waren gleichgültig mit ihm. Immer, wenn er von der Schule nach Hause k... -
Hvad kan være galt
ForumindlægLaver nogle kurser på nettet, som rettes af en computer, hvilket kan være ret hårdt til tider, fordi en computer ikke tager højde for afrundingsfejl osv. I den vedhæftede opgave (nederst) forstår jeg dog simpelthen ikke, hvad kan være galt. Regner man efter får man da 37,712mph, og jeg fik så f... -
Matematik!!!
ForumindlægJeg vil gerne hører om jeg har regnet rigtigt?Reducer:A) 8x+4y/12x+6y = 4/3B) 6a*b+6a/2(b+1) = 12a/4C) 3x+2/3 - 2x+1/2 = 1
