Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19721 til 19740 af 31575
-
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Cauchy-Schwarz' ulighed
ForumindlægJeg sidder og kigger lidt i min LA-bog, det meste giver ret godt mening, men jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan Cauchy-Schwarz' ulighed bevises. Mere konkret er det starten, der volder mig problemer og netop af samme grund forstår jeg heller ikke, hvorfor det slutteligt kan konklud... -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
trapez
Forumindlæghej der nogen der ville mig jeg ved ikke hvordan man beregner areal ud af en trapez nogen -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium p er bestemt ved p(x)=3*(x+5)*(x+7). Bestem konstanterne a, b og c, når p skrives på formen p(x)=a*x^2+b*x+c. Jeg får resultatet 3x2+9x-30 a=3, b=9, c=-30 Kan det passe? -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen -
forberedelse til gym.
Forumindlægnu er det jo så blevet sommerferie, og efter ferien skal jeg på gym og have mat A. jeg har hørt at mat på gym skulle være ret svært, og vil dervfor gerne forberede mig lidt nu, hvor jeg har tid til det. mit spørgsmål er så, hvilke emner i vil tro jeg skal læse på, og om i ikke har nogle gode sid... -
Ret simpel opgave! Men kan ik!
ForumindlægHej , det her er den nemmeste opgave jeg nogensinde har fået. Den lyder sådan her: Skriv de fem næste tal i talfølgen? 1, 8, 27, 64. Jeg ved godt nu tænker mange af jer:" ej, en idiot/dum," men jeg har prøvet alle metoder, addition, Subtraktion, Multiplikation, og Division. Men jeg ka... -
Hjælp til mat aflevering - emner fra pensum
ForumindlægHey er der nogle som kan hjælpe mig - eller forklare mig opgave 3 (uden hjælpemidler) og opgave 8 fra det vedhæftede dokument? Hvis nogle har noget til de andre opgaver tager jeg også gerne i mod det! Men det kniber mest med de to ovenstående. Tak på forhånd!! -
Rente
ForumindlægHej jeg har vedhæftet opgavenindholdet. er det korrekt beregnet: 984,33*1,025^5 = 1113,079? Tak på forhånd:) -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
FInde vinkel A
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe med de her to opgaver? Har allerede lavet skitsen i opgave 1. Jeg har det svært med at finde ud af, hvornår man skal bruge hvilken formel i trigonometri, så jeg håber at nogen kan fortælle mig hvilke formler jeg skal bruge til at løse disse opgaver -
integralregning . hjæælp!!!
ForumindlægB : ∫_2^10¦2/(x-1) dx -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
diff. ligninger.
ForumindlægNogen der kender nogen videoer der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, har forsøgt at lede, men ligningerne som bliver behandlet i de fleste er y'=k*y det haster da jeg snart jeg skal op.
