Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19741 til 19760 af 156338
-
forkorte
Forumindlæga^2-6a+9/a^2-9 hvordan forkorter man brøken??? -
Optimering?
ForumindlægJeg skal til matematik skriftlig eksamen (STX B-niveau) på tirsdag, og sidder og læser op på stoffet. I hvert eksamenssæt dukker en optimering-opgave op... Og jeg har fra start ikke rigtigt forstået metoden, og har svært ved at gennemskue den. Har læst og læst og ledt rundt omkring på nettet og i... -
Tangentligningen
ForumindlægHej alle, Jeg skal til matematik mundtlig eksamen B niveau imorgen, og jeg sidder med den sidste disposition. Jeg skal bevise tangentens ligning, og det er jo denne: (x0,y0) = (x0,f(x0)) y= a*x+b (formlen for den linæer funktion) y = f’(x0)*x+b gennem (x0,f(x0)). <span style="... -
HA almen eller Ha (mat)? BSS på Århus Universitet (ASB) eller CBS i København?
ForumindlægHej alle. Står og skal vælge uddannelse og er lidt i tvivl, og håber på lidt råd fra tidligere elever :) Jeg har kig på HA almen på Business and Social Sciences, Århus Universitet (Tidligere ASB), HA almen på CBS i København, og HA (mat) på CBS i København. Der er dog et par ting jeg gerne... -
Hjælp til reducering :(
ForumindlægHej der ude jeg har brug for lidt hjælp til reducering håber nogen kan hjælpe mig reducer udtrykket: (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) jeg har prøvet lidt men det ser bare forkert ud (a+2b)^2 - (a+2b) (a+b)= (a+2b)*(a+2b)-(a+2b)/a+b)= (a+2b)*(a+b)= ? -
HURTIG HJÆLP
Forumindlæg(a+b)^(2)-(a+b)*(a-b)-2*b^(2) -
MSN
ForumindlægHej er der nogen som bruger programmet MSN?? Det kunne måske være en mulighed hvis man nu mødtes der og fik hjælp?? Er der nogen herfra som jeg må tilføje?? Det kunne være fedt hvis man fik hjælp på den led! Håber der nogen der ville blive tilføjes:-)... -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme... -
3 ligninger med 3 ubekendte??
ForumindlægHEj jeg har tænkt på, om man der noget der hedder 3 ligninger med 3 ubekendte..? På forhånd tak.. -
Ekstremsport: samarbejde om talepapir
ForumindlægEkstremsport er et meget udbredt emne i dette AT-forløb, og samarbejdet omkring synopsen virkede rigtig godt. Jeg foreslår således et samarbejde og efterfølgende diskussion omkring talepapiret? Og hvis det er nogen der allerede har været oppe, så kunne det også være rart at høre fra dem.. Venlig ... -
Læse engelsk på KU - er det muligt?
ForumindlægHej, Jeg kunne hjertens gerne tænke mig at studere engelsk på KU. Jeg har i sommer afsluttet en studentereksamen med et knapt så prangede gennemsnit på 5,2. Sidst jeg kiggede på kvotienterne for optagelse på dette studie blev alle optaget (2008), men da det er lang tid siden, overraskede det m... -
Hvordan reducer man ??
ForumindlægHvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ??? -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Gitterligning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig interferens og de forskellige ordner i gitterligningen? På forhånd tak! -
Tandlæge, men for lavt snit
ForumindlægHej alle brugere, med mit diplom i hånden, kan jeg nu se, at mit gennemsnit ligger på 8,2 hvilket i sig selv ikke er nok til at jeg kan læse til tandlæge efter sommer - pga. adgangskvotienterne. Jeg har hørt, at man kan søge ind gennem kvote 2, hvor det ikke er snittet, der har den afgørende ro... -
SRO
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave. Jeg skal svare på, hvorfor en logistisk regressions model en god model for corona sygdommens forløb i et land. Og er der også nogle, der kan forklare hvad logistisk funktionens konstanter står for og hvad de gør ved grafen. Her har jeg regressionen. -
Mærkelig opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde uaf af den her opgave (ligger i pdf) på forhånd tak -
Den reflekterende artikel - hjælp!
ForumindlægHej kloge hoveder Har fået til opgave at skrive en reflekterende artikel. Den skal indeholde: et eksmepel fra romantikken, et konkret eksempel fra virkeligheden, skal undersøge vinteren. Jeg starter ud med at skrive en indledelse, hvor jeg nævner Staffeldts "Indvielsen" og med korte ov... -
Ligning
ForumindlægEr der nogle der har et forslag til løsning af opgaven som går ud på at bestemme a så andengradsligningen har præcis en løsning?x^2 -(a+1)x + a+1/2 = 0mange tak. -
Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. På forhånd tak!
