Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19761 til 19780 af 70317
-
Mangler hjælp til kemi - ATP/metabolisme
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber at nogle kan give mig nogle tips og indblik i dette spørgsmål. Jeg har aldrig haft om det, så jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. "En voksen mandsperson med en vægt på 75 kg skal bruge et kalorieindtag på ca. 2200 kcal (9220 kJ) fra mad hvert døgn. Maden... -
Overfladeareal udtrykt ved x og y
ForumindlægEn klods har kvadratiske endeflader med siden x, og længden af klodsen er y. a) Bestem klodsens overfladeareal udtrykt ved x og y. Hjælp?? -
Gymnasielærer?
ForumindlægGymnasielærer? Jeg havde enlig tænkt mig at uddanne mig folkeskolelærer, indtil jeg fik åbnet øjnene op for gymnasielærer. Men har lige nogen spørgsmål vedr. uddannelsen. - Hvordan foregår et forløb på universitetet? - Hvordan foregår hele uddannelsen? -Hvordan tjener jeg penge samtidig med at ... -
toplist
ForumindlægHvorfor har vi egentlig en topliste her på sp.dk, og hvad er det for noget???? -
hvad er x
Forumindlæga. 4x+7 = -1+2x b. 4x-15 = -2x+8 c. 3x+½-x =2 + x + 6 forstår ikke hvad er x, så i må meget gerne hjælpe mig med at regne dem ud :-D -
Yaaaay - tror jeg! :)
ForumindlægHejsa! Efter at have grublet i 1 år om hvorvidt jeg skulle læse medicin/psykologi efter 3.g (om 1,5 år), har jeg endelig fundet ud af at det er psykologi jeg vil læse! Takket være mine venner, nettet og folk her på sp i høj grad! Tak for jeres hjælp, det har vikelig været hårdt for mig at beslu... -
Linære funktioner
ForumindlægJeg har kæmpet, kæmet og atter kæmpet, jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan finder hældsningstallet.. Jeg har godt godt, at forskriften for en ret linje er y = ax + b og hvad det betyder, men som sagt, jeg aner ikke hvordan man finder det. Det kunne være en julegave, hvis jeg kunne finde u... -
bedre til skriftlig samfundsfag
Forumindlæghej alle. jeg har samfundsfag på a-niveau, men jeg går kun i 1.g så det er jo ikke helt a-niveau endnu :) jeg har skrevet nogle afleveringer, og jeg fik som respons at jeg skal øve mig i at få et mere ''professionelt'' sprog, altså ikke så meget tale sprog. mit spørgsmål er så om ... -
Fast rytme rap uni
ForumindlægHej... Jeg sidder her med to rap sange og vil så gerne finde ud af hvad man kan sige om formen, rytmen og syntaks... Det er vel kndt at rappere ikke bruger fuldstændig fast syntaks?? Jeg sidder med nik og jay: kan du høre hende synge: Jeg kan godt høre at der er en fast rytme, men hvordan besk... -
Forkort brøker med bogstaver
ForumindlægHejsa mennesker derude :-). Er der måske nogle derude som kan fortælle mig hvordan det er man forkorter en brøk mest muligt? Såsom denne a^2-2ab+b^2/2(a-b) Alt er inde i en brøk skal lige siges, håber virkelig på at der er nogen som kan hjælpe mig, da afleveringen er til imorgen, tak på for... -
Geometri
ForumindlægVinkel A = 22 grader. Vinkel B = 111 grader. Vinkel C = 47 grader. Side a = 9. Side b = ? Side c = ? Facit: Side b = 9, Side c = 9,71. Hvordan når jeg frem til ovenstående facit?, Skal jeg bruge Sinus, eller Cosinus? En der kan lave en udregning? Jeg har selv prøvet ALT, men uden held! -
Komma
ForumindlægHej =) er der nogle som gerne vil hjælpe med med at lære at sætte kommaer. ? altså det nye -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Meaning?
ForumindlægJeg har en funktion f(x)=1/cos(x), hvor x∈[-pi/2;pi/2] hvilket jeg har tegnet en graf for. Men bagefter skal jeg bestemme rumfanget af et omdrejningslegeme, der drejes 360deg. Men problemet opstår for mig, når jeg får oplyst at punktmængden er M= {(x,y) I f(x) ≤ y ≤ 2 }. Jeg har svært ... -
årsager til murens fald
Forumindlæghvad var de væsentlige årsager til murens fald? -
Bush 9/11 talen
ForumindlægGoddag alle! Jeg er igang med at stille Pave Urban ll, tale op imod Bushs tale, som han holdte den 20 september 2001. Jeg skal sammenligne dem (ligheder og forskelle), og til det skal jeg bruge en analyse og fortolkning af Bushs tale. Jeg har selv analyseret Pavens tale, og søger inspiration til ... -
Hvad skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Jeg er lidt på bar bund mht. videregående uddannelser. Jeg er naturvidenskabelig student fra i sommers, men hvad jeg skal studere, det har jeg ingen idé om. Måske ingeniør, måske læge, måske økonom eller måske noget fjerde. Hvis der er nogen, der har påbegyndt nogle af de her uddannelser, så ... -
gange og divider!! hjælp!
Forumindlæghej med jer. jeg er en uheldig pige der skal til terminsprøve i matematik om to uger og jeg kan hverken gange eller dividere store tal! er der nogen der kan hjælpe. har prøvet så meget, men min lærer forstår det bare ikke. en detaljeret forklaring på hvordan man evt. kunne skrive det ned og regne... -
Ligninger: Regneregler
ForumindlægHey forum. Hvordan regner man denne ligning ud: ((1/x)+(1*x))*2 = 100 Hvis der nogen der gider, at skrive et link til en hjemmeside eller to, som kan forklarer regneregler til ligninger, ville jeg være glad. Tak på forhånd. Christoffer -
Lær det periodiske system udenad? Hjælp
ForumindlægHej, går i 1.g og vi har prøve i at kunne de 36 første stoffer i det periodiske system. Hvordan lærer jeg dem hurtigt? :( Det er så svært.
