Søgning på: fysik noter c. Resultater: 19761 til 19780 af 84814
-
Et års planlægning
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at holde et sabbatår, hvor jeg samler nogle pointer ind pga mit gennemsnit. jeg vil samle point sammen i forbindelse med uddannelserne farmaceut, tandlæge mm. er der nogen som har en god ide til arbejde som relatere til disse uddannelser. Jeg har tænkt mig, at hæve karaktere... -
SRP - Bevægelse i gravitationsfeltet litteratur?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave her om en månedstid. Derfor er jeg nu på udkig efter noget litteratur til dette formål. Jeg har valg at skrive om bevægelser i gravitationsfeltet (tyngdefeltet) i fagene fysik og matematik begge på A-niveau. Derfor er jeg interesseret i at h... -
diff.ligninger og radioaktivt henfald
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og fysik, og en del af min problemformulering lyder som følger. Jeg har lidt svært ved, hvordan jeg lige skal gribe det an, så ville blive meget glad for noget hjælp. Gør rede for, hvordan modellering af dobbelt radioaktivt henfald giver an... -
Legetøjsflyver, acceleration HJÆLP!
ForumindlægHey, jeg har fået en opgave i fysik, og jeg kan simpelt hen ikke finde en formel at proppe på den. "En lejetøjsflyver bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med en radius 0,85. Omløbstiden er 2,10 s. a) Beregn legetøjsflyverens acceleration _________________ Der er indskudt en kraftmåler i... -
Metode til His/Fys (telefonen)
ForumindlægHej alle.. jeg skal i gang med at skrive mit metode afsnit. men føler mig lidt låst fast .. jeg skriver om opfindelsen af telefonen, hvordan den har udviklet sig og hvilke fordele den har givet. jeg kan ikke lige finde ud af hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det op. jeg... -
Bedømmelse af AT
ForumindlægHej. Jeg har netop været oppe i AT. Jeg fik 7, da censor i fysik følte jeg manglede noget om et relevant emne jeg ikke husker hvad var. Men jeg føler dette ikke kan være retfærdigt, da jeg er blevet vejledt af en fysiklærer på skolen, der sagde at det jeg havde var godt og derfor her jeg ikke læ... -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
Centrifugalkraften
ForumindlægHej alle Jeg har lige et spørgsmål, som omhandler hvorfor jorden ikke støder ind i solen. I min søgen, fandt jeg frem til at det skyldes centrifugalkraften, men dette kan jeg ikke give mening, fordi den teori bygger på accelation. Hvordan kan man forklare, hvorfor det er centrifugalkraften... -
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
2 gradsligninger
ForumindlægBrug for lidt hjælp til det ubekendte :-) 1) For hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? - når diskriminanten er negativ? men hvordan finder jeg frem til c? 2) Bestem b, så 4x2 + bx + 9 = 0 har netop én løsning. Bestem løsningen. - når diskriminanten er 0? men hvordan finde... -
Omskrivning af cosinusrelation, hjælp hurtigt
ForumindlægHej. Jeg har a2 = b2 + c2? -2bc *c*cosA ?Jeg vil gerne have isoleret CosA så jeg i stedet for at finde siden a kan finde vinklen A. Jeg har forsøgt og gør sådan her: a2 = b2? + c2? -2bc *c*cosA a2*cosA = b2 + c2? -2bc *c*cosA*cosA a2 *cosA-a2 = b2 + c2 -2bc -a2 cosA = b2 + c2 - 2bc -... -
STX eller HF?
ForumindlægHej :) Jeg skal vælge i mellem STX og HF, men jeg er virkelig usikker. Planen var at, jeg skulle søge ind på STX. Jeg vil gerne have matematik på C niveau (det går dårligt i matematik), og min vejleder fortalte mig at, jeg ikke kan have det på C niveau, medmindre at jeg vælger to fremmede sprog,... -
Opgaver om fedtstoffer
ForumindlægJeg forstår ikke helt opgave a), b) og c). Håber nogle kan hjælpe:) -
Hjæælp
Forumindlæghej Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave C ? (tjek bilelde) Tak på forhånd:)) -
Markering af fejl i tyskstil
ForumindlægHej. Jeg har netop skrevet en tyskstil. Jeg søger en der vil markere mine grammatiske fejl, og muligvis smide en kommentar om hvilke område jeg skal fokusere på. (Den ligger også oploudet som dokument) 1. Lars Windhorst war ein Wunderkind. Er Wirtschaft als kleines Kind verstand und er war vi... -
sort STUDENT hue?
Forumindlægja hvornår får man den? nogen siger, at det får man hvis man har 3 naturvidenskabelig (mat./kemi/fysik) fag på højniveau (A) på den almen gymnasieen anden siger, det får man hvis man har 11,5 eller over i snit er der nogen som kender svaret? -
Udledning af stoffer
Forumindlæghej, vi skal vælge et underemne af emnet "udledning af stoffer" har i nogle underemner som er spændende at arbejde med??? I må også meget gerne komme med arbejdsspørgsmål til en problemformulering- der skal bruges 2 i Fysik og Kemi, 2 i Biologi og 2 i geografi. -
ISLAM
ForumindlægHej alle,Mangler noter til "Dommedag" mht Islam kan være jeg ikke har været til time men hvertfald ville det være en kæmpe hjælp hvis der var nogen som kunne hjælpe mig med at få ridset det vigtigste op. Koranen sura 50 vers 21-36TUUUUUSSSSIIIIINNNNDD TAKKK!! :-)Jeg ville blive over-lyk... -
Hjælp
ForumindlægHej er der nogen som kan se fejlen i følgende sætning: What on earth was the reason why the government not mentioned the risk of rising unemployment På forhånd tak :) -
Kritik af teoretikere
ForumindlægHej, Jeg ville lige høre om, der var nogle der havde nogle gode noter eller kendte nogle hjemmesider, hvor man kan finde noget kritik af de psykologiske teorier som f.eks. Stern, Erikson, Mahler, Freud osv.?
